Strona 2 z 2

: 11.11.2004 11:28:38
autor: Nimitz
Tarcze o wbrew pozorom wytrzymale bestie... co do ludzi,ktorzy mysla, ze sie gnie od kazdego dokniecia... gratuluje Wam, piekne umysly..
jak sie kupuje gownianego winzipa z tarcza z blachy samochodowej, to nie dziwne... Wystarczy tarcza Magury, ktora jest w pewnym zakresie elastyczna i murek jej nie szkodzi, odegnie sie i wroci do ksztaltu.. oczywiscie w pewnych granicach.

Zagrozenie to raczej rozgrzana tarcza+woda..

Jesli chodzi o hample i street- hydrauliczna tarczowka moim zdaniem sie swietnie spisuje... normalnie sie pracuje klamka na 1 cm, ktory dzieli pierwszy kontakt okladzin z tarcza, a blokada kola... potem ma sie jeszcze kilka dobrych mm na rezerwe mocy, tyle o modulacji.

Troche one niestety obnizaja sztywnosc kola (w plaszczyznie obreczy i szprych), ale do tego mozna sie pryzwyczaic, zwlaszcza kiedy sie napnie dobrze szprychy (te musza byc odpowiedniej jakosci).

Przewaga tarczowki nad v-kami nie ogranicza sie do lepszej modulacji, sily hamowania, obojetnosci na krzywizne kolo, ale tez do bardziej przyziemnych spraw... Ochlap obrecz wd40... milego jezdzenia, a tarcza- stoczysz sie z wiaduktu na zacisnietym heblu i wd wyparuje... Poza tym- ja swojego hamulca od 2 mies nie regulowalem... i wiecie co? dziala...

Moim zdaniem tarcza to dobry pomysl do streetu, duzo daje, a odbiera jedynie mozliwosc skakania z kopa przy kazdej okazji... no i trzeba czasem kontrolowac czy sie zacisk nie urywa... ale ten problem dotyczy tylko Pointow, Leaderfoxow i innego chlamu :P

Ewentualnie mozna podpilowac adapter, niech on sie lamie :P

: 11.11.2004 18:08:01
autor: Xprot
no takigo CHLAMU jak trek bruiser tez...
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=289161

: 11.11.2004 22:34:21
autor: Nimitz
Xprot- moj kolega mial tak samo... A jeslichodzi o scislosc... sam mam pointa... co nie przeszkadza mi w uwazaniu tej ramy za chlam...

: 11.11.2004 23:46:27
autor: jozekrj
Nimitz a po *** tryskac wd 40 na obrecz lub na tarcze a i nawet jak juz masz za clapana obrecz to przy hamwaniu tez wd wyparuje

: 11.11.2004 23:49:05
autor: Nimitz
Przez przypadek, cwaniaku...

Na obreczy wd40 Ci sie najpierw rozsmaruje, potem *wytrze*.

A na tarczy *wyparuje*. Przez temperature... kumasz?

: 12.11.2004 00:32:26
autor: foghorn
Xprot h u j mnie jebie na co srasz i zadam ci pytanie ? jezdzisz tylko street?

a co do tarczy:jezdzilem przez dlugi okres na tarczach avida i nie raz jezdzilem na hydraulikach grimeci (kumpel sprzedaje) i faktycznie v-ki nie dorastaja do piet hydraulikom, wogole tarczom ale.....w streecie hamulce sa malo wazne.

warto dolozyc ten hajs do korby,piast,obreczy....ale na hamulce? chyba ze ty tak swietnie smigasz w streecie ze nigdy rama na murku ci sie nie obslizguje i zawsze perfekt ci wszystko wychodzi :/

: 13.11.2004 16:51:02
autor: Xprot
nie jezdze tez cros country......

warto dolozyc do korby.... i co kupie do streetu lepsze niz bmxowa?? piasty<lol> mam na singla samorobe obreczy juz rok nei pogialem.......... mam dm24 i vuelte.........................

moj wybor... w strecie hample nei sa mniej tylko wcale wazne. zrobie ci 3/4 tego co robie z nimi bez nich, tak jestem PERFEKCYJNY i mi wszystko wychodzi, madralo skacze w prawo, to mi faktycznie TARCZA zapierdala o mur............. jezdze stret i dirt, gdzie hample sa zbedne, ale aj chce miec to mam................................................................