Strona 2 z 2

: 29.08.2012 20:47:10
autor: KubaLa
Tak.
Ale też najmocniejsza i najbardziej odporna na światło.

: 30.08.2012 07:06:45
autor: Fonika
Da się czy nie da... Jeżeli zdejmiesz anode (która jak wiemy łączy się z aluminium) to zgarniesz również trochę alu... po ponowym poanodowaniu tych samych goleni będzie występował luz na ślizgach...

: 30.08.2012 09:07:38
autor: pietryna
Fonika pisze:Da się czy nie da... Jeżeli zdejmiesz anode (która jak wiemy łączy się z aluminium) to zgarniesz również trochę alu...
Ze 30um pewnie...

: 30.08.2012 09:32:48
autor: KubaLa
pietryna pisze:Ze 30um pewnie...
W ogóle to pomyliłem, powinno się wykorzystać anodowanie III typu...
Grubość anody III typu to 12-115 um. 50% wytrąca się na powierzchni i 50% wrasta w materiał. Czyli luz to będzie od 6 um do 57,5 um. Grubość anody stosunkowo łatwo regulować więc zawsze można położyć troszkę grubiej niż było wcześniej.

: 30.08.2012 10:08:36
autor: mysticar
No i te kilkadziesiąt mikrometrów to już będzie zmiana oryginalnego pasowania ślizg/goleń nawet o 2/3 rzędy, więc moim zdaniem totalnie bez sensu robić coś takiego dla efektu czysto wizualnego. Trzeba by było dorabiać ślizgi przy okazji.

: 30.08.2012 10:18:07
autor: FRmaniak
To nie ma być efekt wizualny. Te lagi są całe styrane i pewnie będą szarpać uszczelki, a poza tym ten luz 6 um to myślę że nie będzie nawet wyczuwalny

: 30.08.2012 10:34:15
autor: KubaLa
mysticar pisze:No i te kilkadziesiąt mikrometrów to już będzie zmiana oryginalnego pasowania ślizg/goleń nawet o 2/3 rzędy
Szczerze w to wątpię. Zresztą nie problem jest odbudować powłokę o tyle grubszą o ile zdarliśmy aluminium przy zdejmowaniu starej anody.

: 30.08.2012 10:43:24
autor: misiakr
Heheh koledzy niektorzy widze mysla ze konstrukcja amortyzatora to jak konstrukcja statku kosmicznego i mikrometr ma wielki wplyw na luz na lagach :D

: 30.08.2012 10:48:46
autor: mysticar
ale w co tu wątpić? Pasowania w takim zakresie wymiarów (30-40mm), w takich dokładnościach wykoniania, w budowie maszyn,zmieniają się właśnie o te kilkanaście mikrometrów, sam sobie tego nie wymyśliłem,a jeśli można odbudować powłokę do oryginalnych wymiarów to spoko, ale na tym się nie znam.

Nigdzie nie pisałem, że mikrometr ma na to wpływ, ale już kilkadziesiąt, owszem ma.

: 30.08.2012 11:59:19
autor: pietryna
50um to jest wartość jaką można w miarę skutecznie zmierzyć suwmiarką. To już sporo jest faktycznie. Aczkolwiek szczerze wątpię żeby przeanodowanie goleni miało większy wpływ na luzy. Szczególnie jakby robił to ktoś kto się na tym zna tj. ten tuner mx na przykład. Bo myślę że firmy takie jak anodal mogą nie zwracać uwagi na takie pierdoły. Ma być powłoka i kolorek. Tzn. może jakbyś powiedział że tak ma być to i by zrobili ale kosztowało by cię to całą kąpiel prawdopodobnie.