Pytanie po co wymyślać ? Nie bez powodu jak już ktoś nademną wspomniał w MX (o wiele bardziej rozwiniętym jak by nie patrzeć w porównaniu do DH) stosuje się głównie systemy jedno-zawiasowe. Za wieloma systemami aktualnie stosowanymi w DH idzie ogromna dźwignia marketingowa (i obrona przed patentami konkurencji) starająca się zasugerować nam jakie "to to" jest dobre zawieszenie (nie mówię że jedno zawias najlepszy żeby nie było ). Bardzo fajnie można w linkage`u podejrzeć charakterystykę różnych ram i tak naprawdę dojść do wniosku że wiele pracuje prawie że identycznie. Bardzo dobrymi przykładami jest np. Trek (jedno-zawias z pływającym damperem) i nieco bardziej zawansowane GT (przynajmniej moim zdaniem najlepszy z aktualnie stosowanych systemów).
Argument, że MX jest bardziej rozwinięty jest bez sensu bo po prostu MX skupia się na innych rzeczach. W dh np. duzo bardziej liczy się waga, nie mamy silnika, mamy inny rodzaj przeszkód. Bodajże Dave Weagle twierdził, ze pod wzgledem materiałowym jak i paroma innymi DH jest przed MX, nie za. Nie powinnismy sie czuć gorsi.
GT i Trek są podobne? Brałes narkotyki przed zaglądaniem w Linkage?
A sorki faktycznie z mojego posta mogłeś taki wniosek wyciągnąć (sorry), chciałem przytoczyć dwa przykłady ram jednozawiasowych. Trek i GT to niebo a ziemia. Chodziło mi bardziej o pokazanie że wcale nie potrzeba nie wiadomo jak zmyślnej zawiechy żeby wygrywać zawody. Błąd merytoryczny ;P
Problem jest taki, że wirtual daje ci pewne możliwości ale sam fakt, ze pkt obrotu nie jest stały nie sprawia automatycznie, że masz lepsze zawieszenie. Jest sporo spapranych wirtuali, szczególnie starszych. Odpowiednio zrobiony wirtual dalej jest kompromisem, może jezdzic lepiej od dopracowanego 1 zawiasu ale nieznacznie i wszystko zależy od preferencji.