Strona 2 z 2
: 25.11.2004 16:00:34
autor: Kuba z Wrocka
Skracajac tylni trojkat przenosisz ciezar 'zestawu' rower+ty do tylu, dzieki czemu... no wlasnie, czy szybszy start zalezy tylko od (tutaj pomijam sprawe miesni czy tez przelozenia) srodka ciezkosci czy tez od 'punktu zaczepienia' napedu??? Bo wiadomo, mozna sobie tym manewrowac dowolnie i wg. uznania.
A widzial ktos takie brooklyn'owe przeniesienie napedu w sztywniakach?
: 25.11.2004 16:36:43
autor: foghorn
wheller wasp ma 400mm , bardzo latwy manual ale rower jest BARDZO nie stabilny w locie, przynajmnije ja mialem przyjemnosc testowac ta ramke przez pol roku i po pol roku jak skakalem gapy czy uskoki to rower uciekal do tylu.
teraz jezdze na 420mm i jest o niebo lepiej.
tylni trojkat daje bardzo szybkie przyspioeszanie ale zarazem niestabilnosc roweru podczas zjazdu i skakania i latania.
co do geometri.....ja od zawsze mowie ze nie kumam ludzi ktorzy kupuja rame w ciemno,nawet super firm.Geometria to jedna z najwazniejszyh rzeczy, rama moze byc piekna,modna,droga,dobrej firmy ale nie podpasuje riderowi w geometri.Ja osobiscie zwracam uwage na tylni trojkat,kat glowki i wysokosc suportu.
obecnie jezdze na ramie suburbana, geometria jest swietna ale kat glowki beznadziejny - jak dla mnie!jest to jeden z powodow dla ktorych chce sie pozbyc tej ramki :)
: 25.11.2004 16:38:10
autor: enjoy
"ale kat glowki beznadziejny"
true, to samo w streetlegalu.
czoper kurwa
: 25.11.2004 16:58:30
autor: Krzywy
co do streetlegala to wstawienie amora 100mm powinno zalatwic sprawe hujowego kata glowki ? przy kolach 24 ofcoz :] ?? bo mniej wiecej taki docelowy plan mam. narazie zrobie pointa 26/24 na sztywniaku i ten setup sprawdze.
hmm czy foghorn nie czytalem kiedys ze suburban ma 415 ? kurde zonk :|
: 25.11.2004 16:58:58
autor: wd40
*rozstaw kol- duzy, lepsza kontrola nad predkoscia, maly- rower jest zwrotny
*Kat glowki- ciezej przeleciec przez kiere, rower bardziej stabilny przy duzych predkosciach, maly- skoczniejszy
*tylnie widelki- patrz foghorn+ krotkie daja szybszy start (cos z fizyki)
*wysokosc supotru nad ziemia- mala- rower stabilniejszy, duza- skoczniejszy
dlugosc gornej rury- mala bardziej lecisz do tylu (srodek ciezkosci)- tez mostek duuuuzo zmienia sytuacje
*duzy amor zmniejsza kat glowki, skraca realna dlugosc gornej rury.
To sa moje odczucia dot. geometrii ht, no i tez troche fulli.
: 25.11.2004 17:21:02
autor: Wiedzmin
sprobuje odnalesc moje pseudo projekty fun bika 24" bardzo krotkiego zreszta chyba nie udanego bo przednie kolo zachaczalo o nogi jak pamietam
: 25.11.2004 18:59:10
autor: Burning
wd40: maly kat glowki, to bardziej plaski amor (czyli ciezej przeleciec przez kielnie).
dlugi mostek jest fajny do smigania po drogach, ale do ostrej jazdy lepszy krotki (wieksza skretnosc)
generalnie im dluzsza rama tym stabilniejsza, ale mniej zwrotna i skoczna - jednoczesnie mniej sie 'wygina' przy zmianie amora (mniejsza zmiana katow, bo wiekszy tzw. wheelbase)
szeroka kiera to mega stabilnosc i rownowaga (musze szybko zmienic z mojej 600mm :D )
: 25.11.2004 19:14:11
autor: wd40
ups, blad popelnilem z katem glowki ale wiadomo o co chodzi- np 63 ciezej przelecie a przy 69 juz nawet latwo. Mostek tez wplywa na pozycje na rowerze (sporo wplywa) i im dluzszy tym pozycja bardziej pochylona- srodek ciezkosci blizej przodu. A propos kielni to z tym rzonie bywa- zrobic baniaka bylo latwiej przy 50mm szerszej kielni i jak sie jezdzi to juz indiwidualna sprawa.
: 25.11.2004 19:35:07
autor: BikerBo
jak masz dluzszy skok w amorze i mniejszy kat klowki to latwiej ja urwac
: 25.11.2004 20:16:58
autor: Prezes
jeszcze zalezy co do geometri to też ważne jest pod jakiego amora jest ta rama projektowana np: moja poprzednia rama RB Bandit DS (starszy model) projektowana pod 100 z amorem 130 troche długo reaguje rower na reakcje - jest aż za stabilny, natomiast ta sama rama przy amorze 100 odrazu inaczej sie prowadzi,
jak przełozyłem części z RB do Speca P3 to wyszło że: amor ustawiony na miekko w RB nie sprawdza sie w P3 gdyż jest inny kąt gółwki i amor zrobił sie jeszcze miekszy i musiałem go utwardzić na maxa zeby miał podobna charaktrystyke bo na mieko był za miękki
co do krótkich ram to krótsze ramy jakoś łatwiej sie podrywa - potwierdzą to trialowcy no i rzeczywiście na szybkim zjezdzie mogą być bardziej nerwowe