Strona 2 z 4

: 09.11.2012 14:50:03
autor: Forfiter92
sądząc po Twoim nicku jesteś z rocznika 95 (może się myle) tym bardziej można się domyśleć Twojego wieku po tym co piszesz. Nie masz totalnego pojęcia o projektowaniu a na siłę chcesz się wtrącić. Odpuść sobie ten temat.

: 09.11.2012 15:14:25
autor: Romo
Szczerze? Tak jak ktoś tam pisał wcześniej - to jest temat na prace dyplomową. Ta praca ma być na cały semestr?

: 09.11.2012 16:17:23
autor: troyo
Szczerze? Po tylu latach nie potrafisz nawet rozpisac sil, czyli zrobic zadania na poziomie maksymalnie liceum z fizyki? Odpusc sobie te studia i idz lepiej do lopaty, bo do "projektowania" czegokolwiek to sie nie nadajesz. Jesli nie wiesz od czego zaczac to idz do prowadzacego a nie zakladaj postow na forum :roll: .

: 09.11.2012 16:19:24
autor: KubaLa
3RIDE wyszedł z techniki w liceum czy jakoś tak i mu się wydaje, ze wie wszystko o projektowaniu. Ziomeczku, ktoś kto się bierze za taki projekt to doskonale wie jak się robi rzuty... Gość się pyta o zagadnienia o których (jest duża szansa), że w ogóle nie usłyszysz.
troyo, pokaż mi licealistę, który potrafi rozrysować siły działające w trzech płaszczyznach. Plus do tego oblicznie wytrzymałości tak skomplikowanych brył, o różnych grubościach ścianek.... Ta, liceum :lol: :lol: :lol:

: 09.11.2012 16:35:49
autor: Romo
Myślę, że projektując ramę na PKM nie bawiłby się w w cieniowane rury ;) . Nie zmienia to jednak faktu, że pełny projekt ramy uwzględniający wszystkie szczegóły to bardzo poważny temat. Zabierz się za jakiś typowy projekt.

: 09.11.2012 17:26:20
autor: 3R1DE95
(Last post)
Chłopaki błagam.... :(
Nie wyszedłem z techniki z liceum. Jestem na 2 roku technikum,
Ja chciałem podesłać mu tylko pomysł na wygląd!! ramy i jak ,najlepiej zrobić szkice a nie od razu rysunek ostateczny(stąd te linki)(widze jak to robi brat po prostu)!! Nie pisałem nic o siłach, wytrzymałościach bo JESZCZE ich nie znam i nawet o nich nie wspomniałem!!!
Błagam was nie róbcie ze mnie idioty, źle mnie rozumiecie!
Mylicie projektowanie z rysunkami technicznymi siłami i całą resztą!

: 09.11.2012 17:34:20
autor: KubaLa
3R1DE95 pisze: jak ,najlepiej zrobić szkice
Ale on to doskonale wie. Nie takiej wiedzy mu potrzeba. To co Ty rzuciłeś to może być ciekawostką dla gimnazjalisty bo mnie tam tego nauczyli...

: 09.11.2012 18:13:28
autor: 3R1DE95
Dobra cieszę się że się w końcu zrozumieliśmy.
Sory wszystkich za problem bo zaczęliśmy się kłócić przeze mnie, zapomnijmy o tym i zajmijcie się pomocą dla autora.
Wybaczta! :D

: 09.11.2012 18:35:05
autor: 3,143k4r2
Nie wiem kolego w czym to robisz ale jesli jestes laikiem to polecam chociazby Solid Works. Stosunkowo prosty program. Doinstalujesz do tego dodatek CosmosXpress i bedziesz mogl robic pomiary naprezen.Kilka wskazowek ktore ulatwia Ci wg mnie prace ...
- zacznij od suportu i niech on bedzie punktem wyjsciowym
- od niego prowadz linie pod danym katem
- te zamienisz pozniej na odpowiednie rury
- pamietaj ze rura ma swoja srednice, unikaj dziwnych laczen, spawow na spawach itd
- wez pod uwage geo i katy sa robione pod widelec o danym skoku
itd itd itd

: 09.11.2012 18:49:31
autor: troyo
KubaLaPL pisze:troyo, pokaż mi licealistę, który potrafi rozrysować siły działające w trzech płaszczyznach. Plus do tego oblicznie wytrzymałości tak skomplikowanych brył, o różnych grubościach ścianek.... Ta, liceum
Nie wiem gdzie Ty chodziles do liceum, ale w tym, do ktorego ja swego czasu uczeszczalem zadania ze statyki, kinematyki byly. To ze 90% mlodziezy w tych czasach to nieuki, ktore ida na studia bo nie maja pomyslu na swoje zycie i mysla ze studia gwarantuja dobra prace oraz godziwe wynagrodzenie to inna sprawa. Nie wmawiaj mi ze gosc na MBM'ie nie potrafi policzyc prostej kratownicy i rozpisac obciazen generowanych przez osobe stojaca na pedalach. To sa podstawy fizyki i mechaniki, ktora jest na pierwszych 2 latach tych studiow. Gosc jest nieukiem i tyle. Tak jak w Twoim podpisie, z gowna bata nie ukrecisz.

: 09.11.2012 21:08:36
autor: KubaLa
troyo pisze:To sa podstawy fizyki i mechaniki, ktora jest na pierwszych 2 latach tych studiow.
Wcześniej mówiłeś o licealiście, teraz o człowieku studiującym dwa lata taki kierunek...
troyo pisze:zadania ze statyki, kinematyki byly.
Były i są. Ale tylko w jednej płaszczyźnie. A na taką główkę ramy działają nie tylko siły góra i dół, ale też skręcanie przez potężną dźwignię jaką jest amortyzator...

: 09.11.2012 22:30:05
autor: troyo
KubaLaPL pisze: Wcześniej mówiłeś o licealiście, teraz o człowieku studiującym dwa lata taki kierunek...
Mowimy o rozpisaniu sil. To jest zadanie na poziomie liceum. Co za roznica w ilu plaszczyznach, nie rozsmieszaj mnie.
KubaLaPL pisze: A na taką główkę ramy działają nie tylko siły góra i dół, ale też skręcanie przez potężną dźwignię jaką jest amortyzator...
Wytłumaczysz mi w jakich okolicznosciach dziala moment skrecajacy na rure glowki ramy?

: 09.11.2012 22:38:49
autor: KubaLa
Choćby przy jeździe na trawersie.
Wszędzie tam gdzie odczuwamy 'sztywność amortyzatora'.

: 09.11.2012 22:39:39
autor: troyo
Wez przeczytaj sobie co to jest skrecanie, potem filozofuj po internetach . :mrgreen:

: 09.11.2012 22:40:55
autor: KubaLa
A co miałem napisać, 'ukręcanie' główki?

: 09.11.2012 22:46:34
autor: troyo
Skrecanie dzialaloby na rure glowki ramy jesli bys zablokowal stery i chcial obracac kierownica. Nie masz pojecia o czym piszesz.

: 09.11.2012 23:04:02
autor: Spaced
Kubala nie kombinuj. Ja akurat jestem zdania, ze w 1 płaszczyźnie nie policzysz ramy ale skręcenie głowki mnie rozbawia.

: 10.11.2012 00:02:52
autor: Jaca
KubaLaPL pisze: troyo napisał(a):"zadania ze statyki, kinematyki byly."


Były i są. Ale tylko w jednej płaszczyźnie. A na taką główkę ramy działają nie tylko siły góra i dół, ale też skręcanie przez potężną dźwignię jaką jest amortyzator...

zadania z równi pochyłej bardzo ładnie uczyły jak rozkładać wektor siły na składowe. Wspomniane przez Ciebie "skręcanie" to w tym kontekście nic innego jak moment (siła x ramię), czyli para sił, które dla główki działają na powierzchnie styku misek sterów z główką (belka z utwierdzeniem). Do tej pory fizyka z liceum/technikum.
KubaLaPL pisze:Choćby przy jeździe na trawersie.
Wszędzie tam gdzie odczuwamy 'sztywność amortyzatora'.

Tu zestaw kierownica-mostek-amortyzator-koło jest izolowany i siły skręcające nie oddziałują na główkę.

: 10.11.2012 01:06:46
autor: Spaced
Jaca pisze:zadania z równi pochyłej bardzo ładnie uczyły jak rozkładać wektor siły na składowe. Wspomniane przez Ciebie "skręcanie" to w tym kontekście nic innego jak moment (siła x ramię), czyli para sił, które dla główki działają na powierzchnie styku misek sterów z główką (belka z utwierdzeniem). Do tej pory fizyka z liceum/technikum.
Ale nie uczyły myślenia ;)