Strona 2 z 2

: 18.01.2013 17:00:15
autor: HighFly
spróbuje w takim razie potraktowć nienasyconym roztworem przygotowanym z mieszaniny soli i wody

: 18.01.2013 17:39:19
autor: pietryna
Ludzie opanujcie się. Wytrzeć to filcem(ewentualnie dodać pasty polerskiej drobnej). Nie zejdzie od jednego pociągnięcia jak trzyletni spalony tłuszcz po dotknięciu gąbką namaszczoną purem ale zejdzie.

W kwasach i zasadach będą moczyć... Za 50zł + koszt przesyłki ci to mogę wyczyścić w domu bez żadnych chemikaliów...

: 18.01.2013 18:13:07
autor: KubaLa
HighFly pisze:spróbuje w takim razie potraktowć nienasyconym roztworem przygotowanym z mieszaniny soli i wody
Kwas solny to nie jest woda z solą :P

: 18.01.2013 18:30:05
autor: troyo
off_road, absorpcja? prosze cie...

jak chcesz to czyms czyscic to octem winnym + filc.

: 18.01.2013 21:09:39
autor: JakubRudy
No Panowie drobna lektura...
http://www.bryk.pl/teksty/liceum/chemia ... niklu.html

Pozwolę Sb zacytować jedno zdanie:
Siarkowodór powoduje powstanie czarnego zabarwienia, pochodzącego od tworzącego się siarczku niklu - NiS.

Jeżeli chcesz to zmyć - Kup Sb smar do amortyzatora (np motorex 5W / 15W / 500W) i spróbuj przetrzeć.
Brat mojej dziewczyny ma doktorat z chemii i poleca kąpiel elektrolityczną, POWINNO zejść (raczej tego nie zrobisz, bo trzeba coś tam dobierać).

Co może powodować korozję niklu ?
Błotko, ponieważ w nim może znajdować się odpowiedzialna za korozję niklu substancja.

PS. Siarczek niklu jest bardzo słabo rozpuszczalny więc nawet kwas solny może nic nie dać.

To by było na tyle.

: 18.01.2013 21:26:09
autor: KubaLa
JakubRudy pisze:POWINNO zejść
Powinno. Razem z niklem z goleni. :roll:

: 18.01.2013 21:27:11
autor: HighFly
Ja znalazłem za to coś takiego:
"Nikiel przy wilgotności poniżej 70% pozostaje błyszczący i nie ulega matowieniu ani ciemnieniu.. Główną przyczyną ciemnienia niklu jest zawartość w atmosferze dwutlenku siarki, który utlenia się katalitycznie na trójtlenek siarki"
z tego wynika, że równiez i deszcz dziala negatywnie na nikiel i powoduje czernienie. Zastanawia mnie czy faza zmatowienia jest ostatnia czy prowadzi to w kolejności do jakiejś dalszej destrukcji materiału.

Spróbuje to jeszcze spolerować filcem, filcem namoczonym octem, bo to raczej nie zaszkodzi lagom - zobaczymy co wyjdzie. Jak nie pomoże to zostawie temat w spokoju. W kazdym razie szmatka i ludwik raczej nie działa...przynajmniej w moim przypadku.Narazie jedyna wada to estetyka, która mi troche przeszkadza bo lubie mieć sprzęt na 6+

: 18.01.2013 21:32:36
autor: JakubRudy
KubaLaPL - Nikiel nie odejdzie w kąpieli elektrolitycznej o ile zrobisz to dobrze.

HighFly - Dokładnie.

Część pracująca amortyzatora cały czas pokrywa się minimalą ilością oleju, który dodatkowo zabezpiecza nikiel przed działaniem wody czy błota, więc w tych elementach powierzchni nie tworzy się osad, bynajmniej ja to tak rozumuję.

: 18.01.2013 21:41:32
autor: KubaLa
JakubRudy pisze:KubaLaPL - Nikiel nie odejdzie w kąpieli elektrolitycznej o ile zrobisz to dobrze.
Kąpiel elektrolityczną wykonuje się zwykle w mocnych/średnich kwasach. Nikiel ma charakter zasadowy więc się po prostu rozpuści w kąpieli, która jest bardzo agresywna. Ktoś musiałby policzyć dokładnie pK jakie potrzeba by rozpuścić siarczek a nie ruszyć niklu - wg mnie niemal niemożliwe.

: 18.01.2013 21:47:39
autor: HighFly
Panowie....kąpiel elektrolityczna odpada, nie chcę być króliczkiem doświadczalnym poza tym to trochę abstrakt :). Teoria teorią ale w praktyce róznie to bywa.

: 18.01.2013 23:50:36
autor: HighFly
po czyszeniu filcem (!) przebarwienia trochę bladną - nie wiem czy filc ma właściwości ścierne.Jeszcze nie doszedłem do etapu żeby całkowicie znikły ale sa wyraźnie bladsze. używałem róznych specyfików mało agresywnych....proces meeeega żmudny....jeden czteropak nie starczy :(. Narazie nie odpuszczam. Zobaczymy co wyjdzie
.............................................................................................................
Najbliżej rozwiązania był KubaLaPL i troyo :)

: 19.01.2013 12:15:51
autor: JakubRudy
KubaLaPL - Oczywiście że trzeba by było dokładnie policzyć pK.
Na tzw "pałę" bym tego nie robił. :roll:

: 19.01.2013 13:06:57
autor: rafal.zwdh
spróbuj pastą tempo lekko ścierną do lakierów samochodowych, na szmatke i jazda.
ja nią poleruje mosiądz aluminium i srebro. polerowałem nawet ramę niklowaną