Strona 2 z 3
: 18.01.2013 22:40:32
autor: Moherek993
Voltage FR kupiłem w tamtym tygodniu, ramy szukałem od 1,5 miesiąca

także wiem co mówię

dobra skończmy ten offtop, bo to jest masakra, i tak nie przekonam niektórych do swoich racji...
: 19.01.2013 07:09:04
autor: Lukasz1PL
Nie no sprawę ramy to tak czy siak odkładam na jakiś czas bo po prostu nie ma pieniędzy, a też taka prawda, że póki działa to nie mam się o co przyczepić, a jest parę rzeczy, które można by tu wymienić więc narazie na to ciułam kasę

Re: [Lukasz1PL]Kross Sign FR 1 + RST R-One
: 19.01.2013 11:38:58
autor: Szymon_331
Moherek993
Tak z ciekawości. Za ile da się teraz dorwać Voltage FR (10, 20,30) Używaną? Z damperem lub bez?
: 19.01.2013 19:20:02
autor: Moherek993
Kupiłem Voltage FR (20 to tylko oznaczenie kompletnego roweru, przy każdym numerku rama jest ta sama) używaną z Foxem DHX 5, sterami i innymi pierdołami za 2200. Pozdro
Re: [Lukasz1PL]Kross Sign FR 1 + RST R-One
: 20.01.2013 13:31:23
autor: Szymon_331
No to trzeba przyznać trzymają te ramy ładną cenę. Sam szukam właśnie takowej bo u mnie rower pełni wszystkie możliwe role. Pozazdrościć maszynki.
: 21.01.2013 16:54:33
autor: Lukasz1PL
Mam takie pytanie dotyczące amora. Z tego co dałem radę się dowiedzieć wstawiona jest tam miękka sprężyna Manitou i to jest dla mnie mały problem. Wcale nie trzeba się zmęczyć, żeby wykorzystać 180mm w tym amortyzatorze, więc chyba warto byłoby zmienić sprężynę na coś twardszego. Z drugiej strony jednak amor przy niskiej prędkości nie wybiera prawie nic, dopiero przy większej prędkości jakoś to tam działa, no a jak się skoczy z jakieś nie wymagającej hopki to fakt faktem nie czuć lądowania( to chyba nawet dobrze), ale po poziomie na którym znajduje się opaska po skoku wnioskuje, że dobiłem. I teraz jest jeszcze jedna rzecz, mianowicie zaskakująco duży wpływ na ten amortyzator ma temperatura. W ciepłym wydaje się, że wybiera każdą dosłownie nierówność, natomiast jak tylko wyjdę z tym na dwór to robi się muł i wybiera jak wyżej tylko krawężniki. Wyczytałem, że warto zmienić smar na jakiś porządny, jeszcze gdzieś indziej wyczytałem, że powodem zamulania może być zabrudzenia na lagach dolnych, których uszczelki nie wybierają(pył, śnieg).
KLIKNIJ TUTAJ
Co na ten temat myślicie? Zaczekać do lata i dopiero zobaczyć jak to działa i ewentualnie wymieniać czy już wziąć się za te uszczelki i smar?
: 21.01.2013 18:31:35
autor: jakubas1010
Nie no -10 to nie temperatura dla widła. Każdy wideł zamula na mrozie. Ale jeśli dobija na mrozie to zdecydowanie sprężyny masz za miękkie.
: 21.01.2013 18:59:07
autor: Lukasz1PL
Tak i nie brałbym się za to gdybym nie miał porównania, ale kolega ma Super Storma i ten jego amor pracował wybitnie. Nie mówię tu o twardości ale o zamulaniu, a raczej jego braku. A w zasadzie Super Storm = R-One, ten sam amor, tyle że R-One to dwupółka i 180 skoku więc stąd pytanie.
Edit:// Dobra, pokłamałem trochę bo Storm kolegi to wersja z 2009 roku a więc już z otwartą kąpielą olejową i ogólnie amor jego jest lepsiejszy.
: 28.01.2013 16:32:17
autor: Lukasz1PL
Przepraszam, że post pod postem, ale potrzebuję pomocy. Mianowicie w moim Krossie udało się dzisiaj pogiąć stalowy hak... po lądowaniu na płasko z hopki 40 centymetrowej przy niewielkiej prędkości. Czytałem o tym, że może to być wina za krótkiego łańcucha, ale mój jest długi. Wcześniej urwałem 2 aluminiowe haki, jeden z mojego powodu(źle wyregulowana przerzutka = zmielenie przez szprychy = urwany hak), a drugi pękł również po lądowaniu na płasko z podobnej wysokości hopki. Szczerze powiem, że nie mam kompletnie pojęcia co jest powodem takiego urywania. Żeby było śmieszniej to dzisiaj skakałem 2x ze schodów wysokości 1m przy niezłej prędkości i nic kompletnie się nie stało. Macie jakieś pomysły jak temu zaradzić?
: 31.01.2013 21:20:19
autor: kamil4772
tez to przerabiałem można:
-u tokarza dorobić wytrzymalszy
-koniecznie założyć przerzutkę na krótki wózek
-jeździć na najcięższej przerzutce(wózek jest wtedy najdalej od koła)
-przed jazdą sprawdzać przerzutkę
To jest wada konstrukcyjna.
Sprzedałem signa tylko przez haki, w nowej ramie brutalnie połamałem 3 przerzutki, kilka szprych w tym jednego sainta m810 i hak jak nowy.
: 26.03.2013 16:03:04
autor: oski 34
Oo, mój rowerek ;] Ja go złożyłem, z tego co mi wiadomo po drodze miał 2 właścicieli.
W amortyzatorze nie ma oleju - jest na samym smarze, który pewnie ostatni raz był wymieniamy rok temu. Przez ten smar na mrozie jest baardzo twardy. Uważaj na tłumik, bo jest z czegoś słabego, launch bodajże :P Pomyśl o kierownicy, bo jest skrzywiona. Poza tym fajny czołg, miło ten rower wspominam

: 26.03.2013 16:46:21
autor: Lukasz1PL
Launch chyba w żadną stronę nie zmieściłby takiego tłumika jak tam teraz jest więc ktoś coś już powymieniać musiał(no chyba, że ktoś rozebrał nierozbieralny kartridż?...). Zresztą akurat praca tłumienia mnie w 100% zadowala więc jeżeli coś jest nie tak z tym amorem to na pewno nie z tłumikiem

Kierownica także jest w porządku. Z twardością na mrozie już sobie poradziłem(poprzez nawalenie nowego smaru), ale teraz znowu wróciła, jutro w prawej ladze wyląduje olej, lewa zostanie na smarze.
: 28.03.2013 16:04:54
autor: Lukasz1PL
Mały up, doszła prawie nowa zębatka e13, wynalazłem też przerzutkę z krótkim i ciasno chodzącym wózkiem, więc to może być moje rozwiązanie problemu z hakami

Z mniej widocznych zmian, obróciłem damper, bo lepiej w tym ustawieniu wygląda :P Wstawiłem go też w to mocowanie wyżej, przez co na podjazdach zniknął efekt pompki. W amortyzatorze wymieniłem uszczelki, prawą lagę z tłumikiem zalałem olejem 5w, natomiast lewa dalej na smarze. Najdalej jutro wstawię zdjęcia.
Edit:// Nowe zdjęcia w pierwszym poście, a tu porównanie obu blatów, widać, że blat z dartmoora swoje w życiu już zobaczył ;]
: 04.05.2013 08:36:11
autor: KamilQ
Co CI się stało z lewą lagą?
Taka porysowana/rozwalona?

: 07.05.2013 13:40:25
autor: jodła
Zrób serwis, amor aż sie o niego prosi. płacze olejem

: 07.05.2013 21:04:41
autor: Lukasz1PL
Obie obsrane olejem. Widać dlatego, że jest mały luz na ślizgach i dlatego, że jest zdarta powłoka na lagach. Serwis ja zrobiłem, ktoś nie zrobił i efekt taki, że gówniane oryginalne uszczelki zaczęły zżerać lagę, przez co ja mam już bardziej jajo niż koło. Inna sprawa, że zdjęcia stare, na tym za dużo oleju było jeszcze, po ostatnim serwisie jest mniej i symbolicznie puszcza teraz. W ogóle na tym zdjęciu lewa laga była na smarze jeszcze to już w ogóle była trumna. Teraz obie zalane olejem 5W.
: 29.08.2013 19:14:21
autor: Lukasz1PL
Mały wielki up

Inna rama, amortyzator, kilka nowych podzespołów, wszystko zaktualizowane w pierwszym poście.
: 29.08.2013 21:50:26
autor: KubaDownHill
Jakie wrażenia po przesiadce z FR'ki?
: 29.08.2013 22:53:10
autor: wexe
Mylisz trochę pojęcia. Modyfikacje - to np. Jakieś zmiany w tym osprzęcie co się ma. Najczęściej (ale oczywiście nie tylko) wizualne. A to co ty napisałeś w modyfikacjach powinno się znaleźć w Planach.