
Problem z klockami w Hayes Stroker Ryde
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
Najpierw rozkręć zacisk i wyjmij tłoczek, wtedy będziesz wiedział co jest nie tak.
Ja wyjmowałem tłoczki z juicy przy pomocy kompresora i pistoletu z dyszą
ładnie wyskakuje wtedy:D
Ja wyjmowałem tłoczki z juicy przy pomocy kompresora i pistoletu z dyszą

Specialized BIGHIT III +888RCV
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
Ja się specjalnie nie znam, ale wydaje mi się że to nie jest zwykła uszczelka która ma tylko uszczelniać. Ona jest kwadratowa w przekroju, z tego co się orientuje to podczas naciskania klamki odgina się ona wraz z ruchem tłoczka, a później cofa go z powrotem wracając do pierwotnego kształtu.
Prawdę mówiąc nie słyszałem żeby to się działo w Strokerach, a od lat używam tego hamulca. W każdym razie, czy takie pęknięcie nie jest widoczne z "zewnątrz" (bez wyjmowania tłoczka)?W Hayesach lubią tłoki pękać - są z jakiegoś tworzywa.
http://brooce.pinkbike.com
Nie wiem jaki masz zacisk, może nie masz strokera... na tym zdjęciu to dobrze widać: http://www.sproket.pl/product/image/867/tloczek2.jpg
http://brooce.pinkbike.com
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
Nic sie nie odgina..brooce pisze: z tego co się orientuje to podczas naciskania klamki odgina się ona wraz z ruchem tłoczka, a później cofa go z powrotem wracając do pierwotnego kształtu.
Kiedy wciskasz klamke pompa popycha płyn na tłoczek a kiedy ją zwalniacz zasysa go i w ten sposób tłok sie chowa. Uszczelka nie odgina się bo siedzi w rowku i ślizga się po tłoczku tylko.
Specialized BIGHIT III +888RCV
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
przemek20,
większe prawdopodobieństwo, że to tłok cieknie. Ale istnieje możliwość, że to uszczelka.
Uszczelka to oring o przekroju kwadratu.
Najlepiej rozkręć hamulec, wyjmij tłok, weź DOBRĄ lupę i sprawdź tłok pod lupą. Jak się ma wprawne oko, to można znaleźć pęknięcie tłoka.
Jeżeli dotoczysz tłok, a okaże się, że to uszczelka, to tak czy siak zmuszony będziesz do kupna zestawu naprawczego.
Uszczelki samej nie kupisz. Dostaniesz ją tylko z tłokiem.
Ja bym w dotaczanie się nie bawił.
Do Nine'a zestaw naprawczy (jeden tłok + uszczelka) kosztuje ok. 30 zł. Do Strokera dużo więcej nie będzie kosztować.
Tłok najlepiej dotoczyć z mosiądzu. Aluminium i stal mogą się utlenić pod wpływem dota.
Pamiętaj, że po takiej operacji, szybciej Ci będzie się płyn nagrzewał, bo mosiądz lepiej przewodzi ciepło niż oryginalny tłok.
większe prawdopodobieństwo, że to tłok cieknie. Ale istnieje możliwość, że to uszczelka.
Uszczelka to oring o przekroju kwadratu.
Najlepiej rozkręć hamulec, wyjmij tłok, weź DOBRĄ lupę i sprawdź tłok pod lupą. Jak się ma wprawne oko, to można znaleźć pęknięcie tłoka.
Jeżeli dotoczysz tłok, a okaże się, że to uszczelka, to tak czy siak zmuszony będziesz do kupna zestawu naprawczego.
Uszczelki samej nie kupisz. Dostaniesz ją tylko z tłokiem.
Ja bym w dotaczanie się nie bawił.
Do Nine'a zestaw naprawczy (jeden tłok + uszczelka) kosztuje ok. 30 zł. Do Strokera dużo więcej nie będzie kosztować.
Tłok najlepiej dotoczyć z mosiądzu. Aluminium i stal mogą się utlenić pod wpływem dota.
Pamiętaj, że po takiej operacji, szybciej Ci będzie się płyn nagrzewał, bo mosiądz lepiej przewodzi ciepło niż oryginalny tłok.
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
Na rowerowym jest cały tłok z uszczelką do strokera za 30 albo 39 zł, gdzieś wyżej podawałem link do niego.
EDIT:
Ja bym nie kombinował tylko kupił bym nowy tłoczek z uszczelką i po problemie.
Najlepiej to pogadaj ze sprzedającym bo zrobił cie w balona Niech zwraca kasę na tłok frajer jeden.
EDIT:
Ja bym nie kombinował tylko kupił bym nowy tłoczek z uszczelką i po problemie.
Najlepiej to pogadaj ze sprzedającym bo zrobił cie w balona Niech zwraca kasę na tłok frajer jeden.
Specialized BIGHIT III +888RCV
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
Moją wypowiedź bazowałem na postach "Miecho87" z drugiej części tego tematu: http://www.forumrowerowe.org/topic/5943 ... regulacja/Nic sie nie odgina..
Kiedy wciskasz klamke pompa popycha płyn na tłoczek a kiedy ją zwalniacz zasysa go i w ten sposób tłok sie chowa. Uszczelka nie odgina się bo siedzi w rowku i ślizga się po tłoczku tylko.

Nie chciałbym tu robić offtopu, ale ta teza dość sensownie wyjaśnia działanie samoregulacji skoku klamki przy zużywających się klockach. Jeśli tłoczek po prostu porusza się w tej uszczelce, to umiałby ktoś wyjaśnić w jaki sposób skok klamki pozostaje taki sam przy zużywających się klockach? Jak jest to konstrukcyjnie rozwiązane?
http://brooce.pinkbike.com
Od tego zależy skok jałowy klamki (skok, kiedy tłoczek klamki zakryje otwory w zbiorniczku i zacznie pompować płyn). Gdzieś już był wątek na ten temat.brooce pisze:Nie chciałbym tu robić offtopu, ale ta teza dość sensownie wyjaśnia działanie samoregulacji skoku klamki przy zużywających się klockach. Jeśli tłoczek po prostu porusza się w tej uszczelce, to umiałby ktoś wyjaśnić w jaki sposób skok klamki pozostaje taki sam przy zużywających się klockach? Jak jest to konstrukcyjnie rozwiązane?
Co ciekawe uszczelka tłoka w zacisku nie jest umieszczona w zwykłym rowku. Rowek jest o ok 1 mm szerszy od uszczelki i jest wyfrezowany ze stożka (tak jest w Nine'ach). Dzięki temu, jak tłok się wysuwa, to uszczelka bardziej się dociska to tłoka.
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
O to ciekawostka bo o tym nie słyszałemari4 pisze: Rowek jest o ok 1 mm szerszy od uszczelki i jest wyfrezowany ze stożka (tak jest w Nine'ach). Dzięki temu, jak tłok się wysuwa, to uszczelka bardziej się dociska to tłoka.

Specialized BIGHIT III +888RCV
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
Ja mam rozebrany zacisk od Juicy 3 to sobie sprawdzę z ciekawości 

Specialized BIGHIT III +888RCV
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
Kupowałeś przez allegro?? Jak tak to zakładaj spór, może zmięknie 

Specialized BIGHIT III +888RCV
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
Mam w końcu wyciągnięty tłoczek. Czy ta uszczelka powinna się tak leciutko przesuwać po tłoczku? Nie przylega nawet dokładnie do niego, widać małą szparkę pomiędzy uszczelką, a tłokiem. Pytałem w sklepach motoryzacyjnych u mnie i są takie uszczelki ale o okrągłym przekroju. Czy mogę taką zamontować? Takiej kwadratowej raczej nigdzie nie dostanę...
Płyn do hamulca musi być jakiś drogi, typowo z rowerowego, typu Motul itp., czy może być najzwyklejszy DOT 4 z motoryzacyjnego za 10zł?
A zestaw do odpowietrzania można zrobić ze zwykłych strzykawek z apteki i wężyków, czy też trzeba kupować gotowy, cały zestaw na rowerowym?
Płyn do hamulca musi być jakiś drogi, typowo z rowerowego, typu Motul itp., czy może być najzwyklejszy DOT 4 z motoryzacyjnego za 10zł?

A zestaw do odpowietrzania można zrobić ze zwykłych strzykawek z apteki i wężyków, czy też trzeba kupować gotowy, cały zestaw na rowerowym?
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
I tak musisz wymienić tłoczek i uszczelke bo inaczej tego nie dostaniesz.
Płyn może być zwykły dot 4, a zestaw możesz zrobić samemu.
Płyn może być zwykły dot 4, a zestaw możesz zrobić samemu.
Specialized BIGHIT III +888RCV
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 1 gość