Strona 2 z 2

: 09.02.2013 21:36:30
autor: przemek20
Może i bym kupił, ale nie wiem czy to będzie pasować. Najpierw posłucham się ari4, jak to nie pomoże to będę pisał ;) Dzięki

: 09.02.2013 21:38:46
autor: damianksiazek9
Najpierw rozkręć zacisk i wyjmij tłoczek, wtedy będziesz wiedział co jest nie tak.
Ja wyjmowałem tłoczki z juicy przy pomocy kompresora i pistoletu z dyszą :) ładnie wyskakuje wtedy:D

: 09.02.2013 21:48:20
autor: brooce
Ja się specjalnie nie znam, ale wydaje mi się że to nie jest zwykła uszczelka która ma tylko uszczelniać. Ona jest kwadratowa w przekroju, z tego co się orientuje to podczas naciskania klamki odgina się ona wraz z ruchem tłoczka, a później cofa go z powrotem wracając do pierwotnego kształtu.
W Hayesach lubią tłoki pękać - są z jakiegoś tworzywa.
Prawdę mówiąc nie słyszałem żeby to się działo w Strokerach, a od lat używam tego hamulca. W każdym razie, czy takie pęknięcie nie jest widoczne z "zewnątrz" (bez wyjmowania tłoczka)?

: 09.02.2013 21:52:15
autor: galgan
Kwadratowe uszczelki w zacisku? :shock:
To albo ja mam jakiś dziwny zacisk albo... :P

: 09.02.2013 22:28:40
autor: brooce
Nie wiem jaki masz zacisk, może nie masz strokera... na tym zdjęciu to dobrze widać: http://www.sproket.pl/product/image/867/tloczek2.jpg

: 09.02.2013 22:53:40
autor: damianksiazek9
brooce pisze: z tego co się orientuje to podczas naciskania klamki odgina się ona wraz z ruchem tłoczka, a później cofa go z powrotem wracając do pierwotnego kształtu.
Nic sie nie odgina..
Kiedy wciskasz klamke pompa popycha płyn na tłoczek a kiedy ją zwalniacz zasysa go i w ten sposób tłok sie chowa. Uszczelka nie odgina się bo siedzi w rowku i ślizga się po tłoczku tylko.

: 10.02.2013 12:50:25
autor: ari4
przemek20,
większe prawdopodobieństwo, że to tłok cieknie. Ale istnieje możliwość, że to uszczelka.
Uszczelka to oring o przekroju kwadratu.
Najlepiej rozkręć hamulec, wyjmij tłok, weź DOBRĄ lupę i sprawdź tłok pod lupą. Jak się ma wprawne oko, to można znaleźć pęknięcie tłoka.
Jeżeli dotoczysz tłok, a okaże się, że to uszczelka, to tak czy siak zmuszony będziesz do kupna zestawu naprawczego.
Uszczelki samej nie kupisz. Dostaniesz ją tylko z tłokiem.
Ja bym w dotaczanie się nie bawił.
Do Nine'a zestaw naprawczy (jeden tłok + uszczelka) kosztuje ok. 30 zł. Do Strokera dużo więcej nie będzie kosztować.
Tłok najlepiej dotoczyć z mosiądzu. Aluminium i stal mogą się utlenić pod wpływem dota.
Pamiętaj, że po takiej operacji, szybciej Ci będzie się płyn nagrzewał, bo mosiądz lepiej przewodzi ciepło niż oryginalny tłok.

: 10.02.2013 13:11:34
autor: damianksiazek9
Na rowerowym jest cały tłok z uszczelką do strokera za 30 albo 39 zł, gdzieś wyżej podawałem link do niego.
EDIT:
Ja bym nie kombinował tylko kupił bym nowy tłoczek z uszczelką i po problemie.
Najlepiej to pogadaj ze sprzedającym bo zrobił cie w balona Niech zwraca kasę na tłok frajer jeden.

: 10.02.2013 15:23:43
autor: brooce
Nic sie nie odgina..
Kiedy wciskasz klamke pompa popycha płyn na tłoczek a kiedy ją zwalniacz zasysa go i w ten sposób tłok sie chowa. Uszczelka nie odgina się bo siedzi w rowku i ślizga się po tłoczku tylko.
Moją wypowiedź bazowałem na postach "Miecho87" z drugiej części tego tematu: http://www.forumrowerowe.org/topic/5943 ... regulacja/ ;)

Nie chciałbym tu robić offtopu, ale ta teza dość sensownie wyjaśnia działanie samoregulacji skoku klamki przy zużywających się klockach. Jeśli tłoczek po prostu porusza się w tej uszczelce, to umiałby ktoś wyjaśnić w jaki sposób skok klamki pozostaje taki sam przy zużywających się klockach? Jak jest to konstrukcyjnie rozwiązane?

: 10.02.2013 16:36:23
autor: ari4
brooce pisze:Nie chciałbym tu robić offtopu, ale ta teza dość sensownie wyjaśnia działanie samoregulacji skoku klamki przy zużywających się klockach. Jeśli tłoczek po prostu porusza się w tej uszczelce, to umiałby ktoś wyjaśnić w jaki sposób skok klamki pozostaje taki sam przy zużywających się klockach? Jak jest to konstrukcyjnie rozwiązane?
Od tego zależy skok jałowy klamki (skok, kiedy tłoczek klamki zakryje otwory w zbiorniczku i zacznie pompować płyn). Gdzieś już był wątek na ten temat.
Co ciekawe uszczelka tłoka w zacisku nie jest umieszczona w zwykłym rowku. Rowek jest o ok 1 mm szerszy od uszczelki i jest wyfrezowany ze stożka (tak jest w Nine'ach). Dzięki temu, jak tłok się wysuwa, to uszczelka bardziej się dociska to tłoka.

: 10.02.2013 16:49:37
autor: damianksiazek9
ari4 pisze: Rowek jest o ok 1 mm szerszy od uszczelki i jest wyfrezowany ze stożka (tak jest w Nine'ach). Dzięki temu, jak tłok się wysuwa, to uszczelka bardziej się dociska to tłoka.
O to ciekawostka bo o tym nie słyszałem :)

: 10.02.2013 16:53:17
autor: ari4
Kilkanaście razy rozbierałem moje Niny i też mnie zaciekawiła budowa. Ciekawe jak to wygląda w innych hamulcach.
Dlatego, żeby wyciek spowodowany był uszkodzeniem uszczelki, to zdrowo powinna by być dziabnięta.

: 10.02.2013 17:08:05
autor: damianksiazek9
Ja mam rozebrany zacisk od Juicy 3 to sobie sprawdzę z ciekawości :D

: 10.02.2013 18:02:15
autor: przemek20
Eh, niestety sprzedawca nie daje sobie wytłumaczyć, że sprzedał niesprawny hamulec... zdenerwował mnie :x Na dniach go rozbiorę i zobaczymy co jest walnięte, bo nie chcę wydać kasy na marne.

: 11.02.2013 08:58:40
autor: damianksiazek9
Kupowałeś przez allegro?? Jak tak to zakładaj spór, może zmięknie :D

: 11.02.2013 17:21:11
autor: przemek20
Właśnie nie przez allegro :\ trudno, spróbujemy naprawić :P

: 11.02.2013 19:31:47
autor: przemek20
Mam w końcu wyciągnięty tłoczek. Czy ta uszczelka powinna się tak leciutko przesuwać po tłoczku? Nie przylega nawet dokładnie do niego, widać małą szparkę pomiędzy uszczelką, a tłokiem. Pytałem w sklepach motoryzacyjnych u mnie i są takie uszczelki ale o okrągłym przekroju. Czy mogę taką zamontować? Takiej kwadratowej raczej nigdzie nie dostanę...

Płyn do hamulca musi być jakiś drogi, typowo z rowerowego, typu Motul itp., czy może być najzwyklejszy DOT 4 z motoryzacyjnego za 10zł? :D

A zestaw do odpowietrzania można zrobić ze zwykłych strzykawek z apteki i wężyków, czy też trzeba kupować gotowy, cały zestaw na rowerowym?

: 11.02.2013 19:41:09
autor: damianksiazek9
I tak musisz wymienić tłoczek i uszczelke bo inaczej tego nie dostaniesz.
Płyn może być zwykły dot 4, a zestaw możesz zrobić samemu.

: 12.02.2013 18:37:58
autor: przemek20
A właśnie, że dostanę, bo pytałem w sklepie z uszczelkami i zrobią na dany rozmiar tylko muszę wiedzieć, że to ona jest powodem wycieku. Czy ona powinna przylegać do tłoczka, czy powinna luźno się po nim posuwać?