Sprezyna do Dampera - POMOCY!
Ja wiem o czym on mówi ale czy to ma jakieś większe znaczenie w przypadku sprężyny to nie wiem bo się na sprężynach nie znam.
Pewnie jak się skręca bestie do zawieszenia 50t ciężarówki to jedynym parametrem jest twardość z jakąś wielką niedokładnością (no i skok), a jakbyś projektował precyzyjną sprężynkę z drutu grubości włosa używaną w aplikacji gdzie jej "responsywność" musi być bardzo wysoka nagle okaże się to niesamowicie ważne żeby nic nie zakłócało rozprężania się naszego tworu.
Pewnie jak się skręca bestie do zawieszenia 50t ciężarówki to jedynym parametrem jest twardość z jakąś wielką niedokładnością (no i skok), a jakbyś projektował precyzyjną sprężynkę z drutu grubości włosa używaną w aplikacji gdzie jej "responsywność" musi być bardzo wysoka nagle okaże się to niesamowicie ważne żeby nic nie zakłócało rozprężania się naszego tworu.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 16.02.2013 15:47:58
- Kontakt:
diskordia najwiekszym mondrala to ty jestes i to ty nie dorosles do poziomu ludzi ktorzy maja cos do powiedzenia
gośc ci wysyla linki do tematu raczej logicznie stara sie cos wyjasnić a ty pleciesz farmazony i dalej idziesz w zaparte nie potrafiąc wyjaśnić o co ci wogóle chodzi heh to jest wiedza barowa jednym uchem gdzies cos uslyszal drugim wypadlo pozostawiajac po sobie znikomy slad i ON WIE NEJLEPIEJ ;p a wszyscy inni nie dorośli
pewnie porownywales springa maniciaka do jakiejs marketowej i tak ci wyszlo heh poka foty swojego S.U.S a ;p pozdrawiam


czyli waszym zdaniem zjawisko rozprężania nie istnieje??
a może tzw powrót,do postaci pierwotnej jest dla wszystkich sprężyn taki sam?? identyczny dla danej twardości-niezależnie z czego jest zrobiona? czy w ogóle taki sam dla wszystkich sprężyn??
Pietryna - czy to ma znaczenie?w przypadku zastosowania w rowerach, oczywiście nie ma. po prostu jest to efekt kilku skladowych,i nikt nie zwraca na to uwagi-co nie zmienia faktu,że takie zjawisko występuje- i da się je zauważyć a pewnie i zmierzyć.
fox vs manitou-nie możliwe a manitou vs markeciak -jednak możliwe??
jeśli widzisz gdzieś we wpisach offroad'a logiczne wyjaśnienie? to ci naprawdę współczuję.ja widzę negację a nie wyjaśnienie.
nawet nie próbuje zrozumieć o czym mowa.
a może tzw powrót,do postaci pierwotnej jest dla wszystkich sprężyn taki sam?? identyczny dla danej twardości-niezależnie z czego jest zrobiona? czy w ogóle taki sam dla wszystkich sprężyn??
Pietryna - czy to ma znaczenie?w przypadku zastosowania w rowerach, oczywiście nie ma. po prostu jest to efekt kilku skladowych,i nikt nie zwraca na to uwagi-co nie zmienia faktu,że takie zjawisko występuje- i da się je zauważyć a pewnie i zmierzyć.
czyli jednak jest to możliwe??Klimatyzator pisze:pewnie porownywales springa maniciaka do jakiejs marketowej i tak ci wyszlo
fox vs manitou-nie możliwe a manitou vs markeciak -jednak możliwe??
jeśli widzisz gdzieś we wpisach offroad'a logiczne wyjaśnienie? to ci naprawdę współczuję.ja widzę negację a nie wyjaśnienie.
nawet nie próbuje zrozumieć o czym mowa.
Na pewno nie jest taki sam. Ale żebyś to wyczuł pod tyłkiem, to różnica w czasie do pełnego rozprężenia się sprężyny musiałaby wynosić kilkanaście ms.diskordia pisze:a może tzw powrót,do postaci pierwotnej jest dla wszystkich sprężyn taki sam??
Takiej dużej różnicy czasu rozprężania między sprężynami nie uzyskasz.
zapewniam cię że czuć różnicę - nie chodzi o pojedynczy skok sprężyny,a raczej całościową ocenę.
różnica jest mniej więcej taka jak 1/2 kliknięcia regulacją tłumienia. na fox dhx5. a to przecież jesteś w stanie wyczuć.
dotychczas posiadałem sprężyny;
5TH,progresywną SHOCKWORKS,FOX,progresywną MANITOU,zwykłą MANITOU.
i zdecydowanie manitou wypadają najgorzej,pod względem pracy i wagi.
najfajniejsza była shockworksa ze zmienną twardością ugięcia 480/650lbs.
i zdecydowanie najlżejsza- około 190gr różnicy w stosunku do zwykłego maniciaka.a więc waga podchodziła już pod tytan-mimo że sprężyna była stalowa.
tytanu nie miałem,ani nie jeździłem.jednak czytałem opinie które również chwalą pracę(nie tylko wagę) - jeśli więc olejemy zjawisko o którym mówię- to niby na jakiej zasadzie praca miałaby być lepsza?? zdaje się że chodzi o plastyczność sprężyny-a ta przecież działa w obie strony.
myślę że temat został wyczerpany.Niektórzy rozumieją-inni nie, a jeszcze inni nie zrozumieją nigdy.
w Afryce nadal są ludzie którzy nie wierzą w prąd,bo nie da się go zobaczyć.
różnica jest mniej więcej taka jak 1/2 kliknięcia regulacją tłumienia. na fox dhx5. a to przecież jesteś w stanie wyczuć.
dotychczas posiadałem sprężyny;
5TH,progresywną SHOCKWORKS,FOX,progresywną MANITOU,zwykłą MANITOU.
i zdecydowanie manitou wypadają najgorzej,pod względem pracy i wagi.
najfajniejsza była shockworksa ze zmienną twardością ugięcia 480/650lbs.
i zdecydowanie najlżejsza- około 190gr różnicy w stosunku do zwykłego maniciaka.a więc waga podchodziła już pod tytan-mimo że sprężyna była stalowa.
tytanu nie miałem,ani nie jeździłem.jednak czytałem opinie które również chwalą pracę(nie tylko wagę) - jeśli więc olejemy zjawisko o którym mówię- to niby na jakiej zasadzie praca miałaby być lepsza?? zdaje się że chodzi o plastyczność sprężyny-a ta przecież działa w obie strony.
myślę że temat został wyczerpany.Niektórzy rozumieją-inni nie, a jeszcze inni nie zrozumieją nigdy.
w Afryce nadal są ludzie którzy nie wierzą w prąd,bo nie da się go zobaczyć.
-
- Posty: 977
- Rejestracja: 14.04.2010 17:28:56
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
hmm, w sumie mialem 3 sprezyny manitou i nigdy nie bylem zadowolony, foxy sa fajne bo sa krotsze przez co mniej waza ;p
http://www.goride.pl 661, Royal, Dartmoor, Funn najtaniej w PL - POLECAM
Ja p***le, czy Ty umiesz czytać ze zrozumieniem?diskordia pisze:jeśli widzisz gdzieś we wpisach offroad'a logiczne wyjaśnienie? to ci naprawdę współczuję.ja widzę negację a nie wyjaśnienie.
Co ja mam do wyjaśniania? Przecież to Ty zapodajesz kosmos teorię której nie potrafisz poprzeć fizyką.
Neguję Twoje wpisy w ramach prostej podręcznikowej fizyki. Co mam tu do wyjaśniania? Napisz co mam wyjaśnić a chętnie odpiszę.
a ty potrafisz?off_road pisze:Ja p***le, czy Ty umiesz czytać ze zrozumieniem?
przecież to KLIMATYZATOR-widzi w twoich wpisach logiczne wyjaśnienia. (czego i gdzie??) sam nie zrozumiałeś mojego wpisu.ja od ciebie nie wymagam żadnych wyjaśnień- nie zamierzam też cię przekonywać.zwisa mi to,w co wierzysz a w co nie.
oczywiście-twoje prawo nie zgadzać się z kosmos-teorią.-dziwne jest dla mnie że negujesz coś z czym nie miałeś doczynienia/lub nie zaobserwowałeś. odnosisz się do podręcznikowej fizyki - mimo że nie podałeś też żadnego argumentu,który obalałby moją kosmos-teorię.
może znajdź coś co by mnie przekonało,że nie jest tak jak twierdzę.
NIE-BO NIE? -ja przynajmniej staram się wyjaśnić swój punkt widzenia.
to że się nie spotkałeś,albo się nie zgadzasz? wcale nie oznacza że tak nie jest.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 16.02.2013 15:47:58
- Kontakt:
Diskordia wedle Twojej teori:
Spręzyna o współczynniku k (sprężystosci) 350lbs/in
potrzebuje 350lbs do ugiecia o 1cal, jasne proste.
wedle tego co piszesz sprężyna aby powróciła do poziomu pierwotnego pokonując jeden cal odda 300lbs.
Pytanie brzmi, gdzie się podziała brakująca energia?
Diskordia chyba nigdy nie miałeś okazji bronic tytułu naukowego...
Czy podajac jakas teorię przed komisją to komisja ma Tobie udowadniać, ze sie mylisz tak jakby to oni mieli sie bronić przed Tobą?
U mnie na uczelni to wygląda tak, ze to ja mam komisję przekonać DOWODAMI o słuszności swojej teorii. Nie odwrotnie.
Spręzyna o współczynniku k (sprężystosci) 350lbs/in
potrzebuje 350lbs do ugiecia o 1cal, jasne proste.
wedle tego co piszesz sprężyna aby powróciła do poziomu pierwotnego pokonując jeden cal odda 300lbs.
Pytanie brzmi, gdzie się podziała brakująca energia?
Diskordia chyba nigdy nie miałeś okazji bronic tytułu naukowego...
Czy podajac jakas teorię przed komisją to komisja ma Tobie udowadniać, ze sie mylisz tak jakby to oni mieli sie bronić przed Tobą?
U mnie na uczelni to wygląda tak, ze to ja mam komisję przekonać DOWODAMI o słuszności swojej teorii. Nie odwrotnie.
We wzorze nie widzę zależności od czasu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3% ... to%C5%9Bci
Moduł Younga również nie jest zależny od czasu. Jesli potrzeba 350lbs na 1cal to czy zrobisz to z prędkością 5in/s czy 10in/s dalej potrzeba 350lbs
Zasada zachowania energii?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3% ... to%C5%9Bci
Moduł Younga również nie jest zależny od czasu. Jesli potrzeba 350lbs na 1cal to czy zrobisz to z prędkością 5in/s czy 10in/s dalej potrzeba 350lbs

Zasada zachowania energii?
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 16.02.2013 15:47:58
- Kontakt:
z tym markeciakiem chodzilo mi o to ze tam te rowery sa zrobione z gównolitu no i idzie za tym gówniana praca ;p oczywiście nie mówilem tego poważnie taki żart na rozladowanie emocji a tobie chyba od tego ciśnienia juz krosty na udach powyskakiwały ;p z jego stony negacja a z twojej tylko "twoja racja" która pewnie masz ale w zły sposob kazasz nam sie z tym zgadzac
a twoje wpisy sa ciezkie do rozszyfrowania heh w banie ci nikt nie wejdzie i sie nie dowie o co ci chodzi musisz nauczyc sie o tym mówić skoro masz zamiar pomagać ludzią na forum 


co do dowodzenia racji-to nie schlebiaj sobie- nie jesteś żadną komisją.
jesteś jedynie ciemnością z mordoru,która jak wiemy i tak zawsze przegrywa.
a widzisz tam współczynnik sprężystości drutu?? i dla każdego drutu będzie on inny.
sam chyba nie rozumiesz co przytaczasz. oczywiście że odda tyle samo energii - jednak może się to odbyć w różnym czasie. i prawdopodobnie to właśnie zależy od współczynnika k.
jesteś jedynie ciemnością z mordoru,która jak wiemy i tak zawsze przegrywa.
a widzisz tam współczynnik sprężystości drutu?? i dla każdego drutu będzie on inny.
sam chyba nie rozumiesz co przytaczasz. oczywiście że odda tyle samo energii - jednak może się to odbyć w różnym czasie. i prawdopodobnie to właśnie zależy od współczynnika k.
Jest wiele parametrów pomijalnych chociażby siły tarcia wewnętrzne sprężyny,bo sprężyna się skręca.
Jest drut podczas sciskania czy rozprężania, ale są one w miarę stałe dla wszystkich sprężyn. Nie można powiedzieć, że manitou są toporne a fox np. nie, gdyż moim zdaniem nie ma takiego parametru co by na to wskazywał.
Dla tego kolegę diskordia cisnę o podanie tego parametru który byłby na tyle duży, że różniłby spręzyny między sobą,do tego byłby odczuwalny pod tyłkiem...
Koleś mieszasz odczucia amortyzatora ze sprężyna. To moje zdanie.
Raczej każdy kto czyta teraz lub w przyszłości ten temat.
ściśnięta sprężyna siłą F generuje siła w drugą stronę też F
jak się puści to się rozpręża
zgodnie z F=m*a
moim zdaniem m jest stałe
stąd ma pewne przyspieszenie skończone.
To wyżej neguje wpływ sprężyny na tłumienie powrotu
Jest drut podczas sciskania czy rozprężania, ale są one w miarę stałe dla wszystkich sprężyn. Nie można powiedzieć, że manitou są toporne a fox np. nie, gdyż moim zdaniem nie ma takiego parametru co by na to wskazywał.
Dla tego kolegę diskordia cisnę o podanie tego parametru który byłby na tyle duży, że różniłby spręzyny między sobą,do tego byłby odczuwalny pod tyłkiem...
Koleś mieszasz odczucia amortyzatora ze sprężyna. To moje zdanie.
Nie jadiskordia pisze:nie jesteś żadną komisją.

ściśnięta sprężyna siłą F generuje siła w drugą stronę też F
jak się puści to się rozpręża
zgodnie z F=m*a
moim zdaniem m jest stałe
stąd ma pewne przyspieszenie skończone.
To wyżej neguje wpływ sprężyny na tłumienie powrotu

nie ma parametru który by na to wskazywał-jednak faktycznie tak jest.off_road pisze:Nie można powiedzieć, że manitou są toporne a fox np. nie, gdyż moim zdaniem nie ma takiego parametru co by na to wskazywał.
stałe dla wszystkich sprężyn? chyba dla danego drutu.a jak już ustaliliśmy.przy tej samej twardości lbs manitou używa znacznie gróbszego drutu,dla osiągnięcia tych samych wartości co fox. a więc i właściwości tego drutu będą odmienne,off_road pisze:Jest drut podczas sciskania czy rozprężania, ale są one w miarę stałe dla wszystkich sprężyn
na samym początku pisałem że chodzi o tę samą ramę,ten sam damper i takie same ustawienia,również twardość sprężyn jest taka sama (pomijając firmowe różnice w lbs)off_road pisze:Koleś mieszasz odczucia amortyzatora ze sprężyna
stałe????off_road pisze: F=m*a
moim zdaniem m jest stałe
Dobra dobijam gwóźdź do trumny bo juz sie wystarczająco pośmiałem 
Czułe masz 4 litery jak dajesz rade ogarniać różnice rzędu jednego promila 
Inaczej kobiety mimo np 45kg masy, na wadze wykazywały 30kg 
Nie myl masy z wagą
Masa jest stała, zaś waga zależna od grawitacji hehe.

Ułamek procenta kolego diskordiaNiedoskonałość sprężysta zależy od wielu czynników m.in. od składu chemicznego materiału, obróbki cieplnej i mechanicznej, wartości naprężeń, sposobu obciążania, temperatury itp. Jak dotychczas, ze względu na skomplikowany charakter zachodzących zjawisk, nie istnieją ogólne zależności analityczne umożliwiające ilościowe obliczanie niedoskonałości sprężystej. Dokładne dane na ten temat można uzyskać tylko na podstawie doświadczeń. Niedoskonałość sprężysta powoduje, że teoretyczne charakterystyki elementów różnią się od rzeczywistych nieznacznie, rzędu ułamka procenta. Z tego też wzglądu nie rozpatruje się jej w przypadku projektowania sprężyn.


A w jakich to warunkach masa stała nie jest?diskordia pisze:stałe????


Nie myl masy z wagą

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości