Sprezyna do Dampera - POMOCY!

pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Ja wiem o czym on mówi ale czy to ma jakieś większe znaczenie w przypadku sprężyny to nie wiem bo się na sprężynach nie znam.
Pewnie jak się skręca bestie do zawieszenia 50t ciężarówki to jedynym parametrem jest twardość z jakąś wielką niedokładnością (no i skok), a jakbyś projektował precyzyjną sprężynkę z drutu grubości włosa używaną w aplikacji gdzie jej "responsywność" musi być bardzo wysoka nagle okaże się to niesamowicie ważne żeby nic nie zakłócało rozprężania się naszego tworu.
Klimatyzator
Posty: 12
Rejestracja: 16.02.2013 15:47:58
Kontakt:

Post autor: Klimatyzator »

diskordia najwiekszym mondrala to ty jestes i to ty nie dorosles do poziomu ludzi ktorzy maja cos do powiedzenia :) gośc ci wysyla linki do tematu raczej logicznie stara sie cos wyjasnić a ty pleciesz farmazony i dalej idziesz w zaparte nie potrafiąc wyjaśnić o co ci wogóle chodzi heh to jest wiedza barowa jednym uchem gdzies cos uslyszal drugim wypadlo pozostawiajac po sobie znikomy slad i ON WIE NEJLEPIEJ ;p a wszyscy inni nie dorośli :) pewnie porownywales springa maniciaka do jakiejs marketowej i tak ci wyszlo heh poka foty swojego S.U.S a ;p pozdrawiam
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

czyli waszym zdaniem zjawisko rozprężania nie istnieje??
a może tzw powrót,do postaci pierwotnej jest dla wszystkich sprężyn taki sam?? identyczny dla danej twardości-niezależnie z czego jest zrobiona? czy w ogóle taki sam dla wszystkich sprężyn??

Pietryna - czy to ma znaczenie?w przypadku zastosowania w rowerach, oczywiście nie ma. po prostu jest to efekt kilku skladowych,i nikt nie zwraca na to uwagi-co nie zmienia faktu,że takie zjawisko występuje- i da się je zauważyć a pewnie i zmierzyć.
Klimatyzator pisze:pewnie porownywales springa maniciaka do jakiejs marketowej i tak ci wyszlo
czyli jednak jest to możliwe??
fox vs manitou-nie możliwe a manitou vs markeciak -jednak możliwe??
jeśli widzisz gdzieś we wpisach offroad'a logiczne wyjaśnienie? to ci naprawdę współczuję.ja widzę negację a nie wyjaśnienie.
nawet nie próbuje zrozumieć o czym mowa.
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

diskordia pisze:a może tzw powrót,do postaci pierwotnej jest dla wszystkich sprężyn taki sam??
Na pewno nie jest taki sam. Ale żebyś to wyczuł pod tyłkiem, to różnica w czasie do pełnego rozprężenia się sprężyny musiałaby wynosić kilkanaście ms.
Takiej dużej różnicy czasu rozprężania między sprężynami nie uzyskasz.
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

zapewniam cię że czuć różnicę - nie chodzi o pojedynczy skok sprężyny,a raczej całościową ocenę.
różnica jest mniej więcej taka jak 1/2 kliknięcia regulacją tłumienia. na fox dhx5. a to przecież jesteś w stanie wyczuć.
dotychczas posiadałem sprężyny;
5TH,progresywną SHOCKWORKS,FOX,progresywną MANITOU,zwykłą MANITOU.
i zdecydowanie manitou wypadają najgorzej,pod względem pracy i wagi.
najfajniejsza była shockworksa ze zmienną twardością ugięcia 480/650lbs.
i zdecydowanie najlżejsza- około 190gr różnicy w stosunku do zwykłego maniciaka.a więc waga podchodziła już pod tytan-mimo że sprężyna była stalowa.

tytanu nie miałem,ani nie jeździłem.jednak czytałem opinie które również chwalą pracę(nie tylko wagę) - jeśli więc olejemy zjawisko o którym mówię- to niby na jakiej zasadzie praca miałaby być lepsza?? zdaje się że chodzi o plastyczność sprężyny-a ta przecież działa w obie strony.

myślę że temat został wyczerpany.Niektórzy rozumieją-inni nie, a jeszcze inni nie zrozumieją nigdy.
w Afryce nadal są ludzie którzy nie wierzą w prąd,bo nie da się go zobaczyć.
LisuKrakow
Posty: 977
Rejestracja: 14.04.2010 17:28:56
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: LisuKrakow »

hmm, w sumie mialem 3 sprezyny manitou i nigdy nie bylem zadowolony, foxy sa fajne bo sa krotsze przez co mniej waza ;p
http://www.goride.pl 661, Royal, Dartmoor, Funn najtaniej w PL - POLECAM
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

diskordia pisze:jeśli widzisz gdzieś we wpisach offroad'a logiczne wyjaśnienie? to ci naprawdę współczuję.ja widzę negację a nie wyjaśnienie.
Ja p***le, czy Ty umiesz czytać ze zrozumieniem?
Co ja mam do wyjaśniania? Przecież to Ty zapodajesz kosmos teorię której nie potrafisz poprzeć fizyką.

Neguję Twoje wpisy w ramach prostej podręcznikowej fizyki. Co mam tu do wyjaśniania? Napisz co mam wyjaśnić a chętnie odpiszę.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

off_road pisze:Przecież to Ty zapodajesz kosmos teorię której nie potrafisz poprzeć fizyką.
przecież popiera. Fox i Manitou mają springi z różnych materiałów, które mają różne własności. Tyle
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

off_road pisze:Ja p***le, czy Ty umiesz czytać ze zrozumieniem?
a ty potrafisz?
przecież to KLIMATYZATOR-widzi w twoich wpisach logiczne wyjaśnienia. (czego i gdzie??) sam nie zrozumiałeś mojego wpisu.ja od ciebie nie wymagam żadnych wyjaśnień- nie zamierzam też cię przekonywać.zwisa mi to,w co wierzysz a w co nie.
oczywiście-twoje prawo nie zgadzać się z kosmos-teorią.-dziwne jest dla mnie że negujesz coś z czym nie miałeś doczynienia/lub nie zaobserwowałeś. odnosisz się do podręcznikowej fizyki - mimo że nie podałeś też żadnego argumentu,który obalałby moją kosmos-teorię.
może znajdź coś co by mnie przekonało,że nie jest tak jak twierdzę.
NIE-BO NIE? -ja przynajmniej staram się wyjaśnić swój punkt widzenia.
to że się nie spotkałeś,albo się nie zgadzasz? wcale nie oznacza że tak nie jest.
Klimatyzator
Posty: 12
Rejestracja: 16.02.2013 15:47:58
Kontakt:

Post autor: Klimatyzator »

haha ale skoro ty jestes takim specem to powinienes nam wszystkim wytlumaczyc na czym to dolkadnie polega! ;p
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Diskordia wedle Twojej teori:

Spręzyna o współczynniku k (sprężystosci) 350lbs/in
potrzebuje 350lbs do ugiecia o 1cal, jasne proste.
wedle tego co piszesz sprężyna aby powróciła do poziomu pierwotnego pokonując jeden cal odda 300lbs.

Pytanie brzmi, gdzie się podziała brakująca energia?

Diskordia chyba nigdy nie miałeś okazji bronic tytułu naukowego...
Czy podajac jakas teorię przed komisją to komisja ma Tobie udowadniać, ze sie mylisz tak jakby to oni mieli sie bronić przed Tobą?

U mnie na uczelni to wygląda tak, ze to ja mam komisję przekonać DOWODAMI o słuszności swojej teorii. Nie odwrotnie.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

To co mówi diskordia ma sens i to bardzo duży.
Każdy materiał pracuje inaczej.
Przykład z elastometrem to potwierdza.
Gumowy elastometr wolniej wraca do swojej postaci niż stalowa sprężyna.
Tak samo sprężyna foxa ze stali xxx może wracać do swojej postaci szybciej niż manciaka.

FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

off_road pisze:Pytanie brzmi, gdzie się podziała brakująca energia?
Jeśli ta sprężyna będzie wolniej (ciężej) wracać do swojej postaci to potrzeba więcej energii, więc nie 300 odda tylko 350

off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

We wzorze nie widzę zależności od czasu:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3% ... to%C5%9Bci

Moduł Younga również nie jest zależny od czasu. Jesli potrzeba 350lbs na 1cal to czy zrobisz to z prędkością 5in/s czy 10in/s dalej potrzeba 350lbs ;)
Zasada zachowania energii?
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Klimatyzator
Posty: 12
Rejestracja: 16.02.2013 15:47:58
Kontakt:

Post autor: Klimatyzator »

z tym markeciakiem chodzilo mi o to ze tam te rowery sa zrobione z gównolitu no i idzie za tym gówniana praca ;p oczywiście nie mówilem tego poważnie taki żart na rozladowanie emocji a tobie chyba od tego ciśnienia juz krosty na udach powyskakiwały ;p z jego stony negacja a z twojej tylko "twoja racja" która pewnie masz ale w zły sposob kazasz nam sie z tym zgadzac :) a twoje wpisy sa ciezkie do rozszyfrowania heh w banie ci nikt nie wejdzie i sie nie dowie o co ci chodzi musisz nauczyc sie o tym mówić skoro masz zamiar pomagać ludzią na forum :)
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

co do dowodzenia racji-to nie schlebiaj sobie- nie jesteś żadną komisją.
jesteś jedynie ciemnością z mordoru,która jak wiemy i tak zawsze przegrywa.
a widzisz tam współczynnik sprężystości drutu?? i dla każdego drutu będzie on inny.
sam chyba nie rozumiesz co przytaczasz. oczywiście że odda tyle samo energii - jednak może się to odbyć w różnym czasie. i prawdopodobnie to właśnie zależy od współczynnika k.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Jest wiele parametrów pomijalnych chociażby siły tarcia wewnętrzne sprężyny,bo sprężyna się skręca.

Jest drut podczas sciskania czy rozprężania, ale są one w miarę stałe dla wszystkich sprężyn. Nie można powiedzieć, że manitou są toporne a fox np. nie, gdyż moim zdaniem nie ma takiego parametru co by na to wskazywał.

Dla tego kolegę diskordia cisnę o podanie tego parametru który byłby na tyle duży, że różniłby spręzyny między sobą,do tego byłby odczuwalny pod tyłkiem...

Koleś mieszasz odczucia amortyzatora ze sprężyna. To moje zdanie.
diskordia pisze:nie jesteś żadną komisją.
Nie ja ;) Raczej każdy kto czyta teraz lub w przyszłości ten temat.

ściśnięta sprężyna siłą F generuje siła w drugą stronę też F
jak się puści to się rozpręża
zgodnie z F=m*a
moim zdaniem m jest stałe
stąd ma pewne przyspieszenie skończone.

To wyżej neguje wpływ sprężyny na tłumienie powrotu ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

off_road pisze:Nie można powiedzieć, że manitou są toporne a fox np. nie, gdyż moim zdaniem nie ma takiego parametru co by na to wskazywał.
nie ma parametru który by na to wskazywał-jednak faktycznie tak jest.
off_road pisze:Jest drut podczas sciskania czy rozprężania, ale są one w miarę stałe dla wszystkich sprężyn
stałe dla wszystkich sprężyn? chyba dla danego drutu.a jak już ustaliliśmy.przy tej samej twardości lbs manitou używa znacznie gróbszego drutu,dla osiągnięcia tych samych wartości co fox. a więc i właściwości tego drutu będą odmienne,
off_road pisze:Koleś mieszasz odczucia amortyzatora ze sprężyna
na samym początku pisałem że chodzi o tę samą ramę,ten sam damper i takie same ustawienia,również twardość sprężyn jest taka sama (pomijając firmowe różnice w lbs)
off_road pisze: F=m*a
moim zdaniem m jest stałe
stałe????
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Dobra dobijam gwóźdź do trumny bo juz sie wystarczająco pośmiałem :)
Niedoskonałość sprężysta zależy od wielu czynników m.in. od składu chemicznego materiału, obróbki cieplnej i mechanicznej, wartości naprężeń, sposobu obciążania, temperatury itp. Jak dotychczas, ze względu na skomplikowany charakter zachodzących zjawisk, nie istnieją ogólne zależności analityczne umożliwiające ilościowe obliczanie niedoskonałości sprężystej. Dokładne dane na ten temat można uzyskać tylko na podstawie doświadczeń. Niedoskonałość sprężysta powoduje, że teoretyczne charakterystyki elementów różnią się od rzeczywistych nieznacznie, rzędu ułamka procenta. Z tego też wzglądu nie rozpatruje się jej w przypadku projektowania sprężyn.
Ułamek procenta kolego diskordia ;) Czułe masz 4 litery jak dajesz rade ogarniać różnice rzędu jednego promila ;)
diskordia pisze:stałe????
A w jakich to warunkach masa stała nie jest? ;) Inaczej kobiety mimo np 45kg masy, na wadze wykazywały 30kg ;)
Nie myl masy z wagą :) Masa jest stała, zaś waga zależna od grawitacji hehe.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości