Strona 2 z 3

: 28.02.2013 18:37:21
autor: pietryna
DHX Air też ma bleed port. Nawet oficjalny manual mówi żeby ustawić damper portem do góry. Powietrze samo ucieka bo port jest w najwyższym miejscu. Sam to z resztą robiłem...

A gdzieś już się spotkałem że jakiś geniusz mówił iż niezbędne jest używanie pompy do Aira...
rafimax pisze:wiesz w CCDB jest zupełnie inna zasada działania nie ma komory powietrznej
Nie no w ogóle...

: 28.02.2013 19:02:34
autor: marudny
Off-road - w vividzie próba wytworzenia konkretnej próżni powoduje zasysanie powietrza z zewnątrz przez uszczelkę tłoka lub przegrody i końca bąbelków nie widać. Także ganiam olej w te i we w te na minimalnym podciśnieniu do całkowitego zaniknięcia powietrza (widzialnego pod tak niskim podciśnieniem) i do tego wystarcza strzykawa...

rafimax pisze:wiesz w CCDB jest zupełnie inna zasada działania nie ma komory powietrznej i twin tube to sporo zakamarków gdzie powietrze może się ostać
Na własne oczy widziałem w vividzie "dwie rurki" i zakamarków też nie brakuje... Ale to nie temat o vividzie... ;)

: 28.02.2013 19:22:05
autor: rafimax
sorry za tą komorę powietrzną chodziło mi o co innego chwila zamyślenia i głupotę napisałem. sporo sprzętu serwisuję i nie chcę tego spaprać dlatego zastanawiam się co i jak i cieszy mnie zainteresowanie tematem. a w PL jest jakiś serwis CC godny zaufania?

: 28.02.2013 19:34:49
autor: premier
Wydaje mi się, że oni raczej ogarną, pisałem do nich mają pompę próżniową itd koszt samej wymiany oleju 150zł nie wiem czy wliczają do tego nabicie azotem....

http://ptm.pl/index.php?page=serwis

Najlepiej napisz do nich, nie ma co kombinować lepiej wysłać raz na 3 lata i mieć pewność, że sprzęt będzie chodził.

A i ciśnienie w tym damperze to jakieś 100psi więc na prawdę niskie, tyle, że do pompowania wymagany jest specjalny adapter z igłą, tym bardziej nie warto się z tym pieprzyć samemu.

: 28.02.2013 19:52:58
autor: pietryna
premier pisze: tym bardziej nie warto się z tym pieprzyć samemu.
Wg mnie warto. Ale generalnie chyba bym wolał wysłać damper takiemu serwisowi niż "autoryzowanemu" dystrybutorowi.

: 28.02.2013 20:00:34
autor: off_road
Pietryna ale ptm to jest przecież autoryzowany serwis ;) Tyle, że ohlins-a ;)

: 28.02.2013 20:06:43
autor: premier
W niejakim cult-bikes mogą co najwyżej kultowo już zjebać taki serwis, więc polecam speców z działki MX.

: 28.02.2013 22:01:53
autor: Da__FreaK
Marudny, czy DHX a 5 coil tez tak mozna odpowietrzyc ?

: 28.02.2013 22:19:06
autor: MUSZEL
Da__FreaK pisze:Marudny, czy DHX a 5 coil tez tak mozna odpowietrzyc ?
DHX Coil nie ma otworu do odpowietrzania. Ale ma śrubkę w ifp, co czyni go najłatwiejszym na świecie w serwisie damperem.

: 28.02.2013 22:33:01
autor: rafimax
jeżeli będziesz miał odpowiedni adapter(albo zakład któremu zlecisz to zadanie ) to raczej na pewno.

: 28.02.2013 22:36:14
autor: off_road
MUSZEL pisze:DHX Coil nie ma otworu do odpowietrzania. Ale ma śrubkę w ifp, co czyni go najłatwiejszym na świecie w serwisie damperem.
Roco łatwiejsze ;)

: 28.02.2013 23:22:29
autor: pietryna
Roco jest takie samo. A nawet gorsze bo w dhxie o ile dobrze pamiętam to można ifp jakoś złapać żeby śrubkę porządnie dokręcić/odkręcić. W roco nie jestem pewny czy to było.
off_road pisze:Pietryna ale ptm to jest przecież autoryzowany serwis ;) Tyle, że ohlins-a ;)
Ale zdaje się że trochę lepiej się na tym znają. I jeśli ceny są j.w. napisano to naprawdę przystępne. Cult bikes, harfa czy gregorio wg mnie od zwykłego serwisu rowerowego który robi amortyzację różnią się tylko tym że mają dostęp do oryginalnych części. Gdybym ja miał do nich dostęp to na pewno usługi na gorszym poziomie bym nie oferował...

Choć gregorio z nich wszystkich wydaje mi się najprzystępniejsze.

: 01.03.2013 08:39:21
autor: rafimax
pewnie napiszę maila do tej firmy od Ohlins i będzie najlepiej prawie nowy damper więc zostaje tylko olej wymienić i gazem napełnić i ogień !

: 01.03.2013 09:38:14
autor: off_road
pietryna pisze:W roco nie jestem pewny czy to było.
W roco odkręcasz cały zbiornik wyrównawczy i lajtowo wyciągasz IFP bez zbędnego pitolenia ;) (na zbiorniku masz miejsce na klucz)

Ale nie o roco mamy rozmawiać :)

Dla porównania mail od cult-bikes:

25-05-2011:
Cena serwisu z wymianą uszczelek wynosi 289 zł z VAT.

25-05-2012:
Cena pełnego serwisu wynosi 489 zł z VAT.

To ja jednak wolę raz na 2 lata wydać 150zł w PTM na zmianę oleju, dbając o czystość tłoczyska, żeby uszczelka trzymała jak najdłużej.

Dla wszystkich którzy uważają, że tradycyjna metoda jest git:

od 0:47
https://www.youtube.com/watch?v=tXDH0g9WLHc

Gość nie ma zamontowanego IFP dla tego uszczelki puściły pod koniec filmu ;) Do tego błąd w postaci zablokowania głównego tłoczyska.

: 01.03.2013 12:05:05
autor: pietryna
To jest inna metoda. Fakt.

Ale czy kiedyś ktoś ją używał? Nawet w miarę nowe manuale foxa jakie są w internecie nie przewidują takich fanaberii. Dla Braina też. Każą go zalewać w misce.

Ja nie mówię że nie ale stwierdzenie że się nie da bez pompy i że jest do dupy jest dla mnie nie na miejscu a każdy taki nawet najdrobniejszy przejaw mówienia innym - "idź do serwisu" powoduje, że mamy grupkę ludzi którzy się znają i masę która nie wie nic.

: 01.03.2013 19:29:04
autor: rafimax
kurcze nigdy niczego nie oddałem do serwisu i wielu osobom sprzęt robię, jednak w tym przypadku brak odpowiedniego sprzętu(narzędzi) po prostu zmusza mnie to skorzystania z usługi zakładu który posiada sprzęt za kilkadziesiąt jak nie kilkaset tyś zł. jak mi fundniesz pietryna to i CCDB będę serwisował :D

: 01.03.2013 21:18:10
autor: kubuspunxdh
w życiu róznie bywa... masz damper racingowy stać cie na niego to i stać cie na serwis... taka filozofia producentska :)

: 02.03.2013 10:22:52
autor: off_road
Panowie ale nie demonizujmy 150zł na dwa/trzy sezony? 75/50zł na rok. kwota żadna zakładając dbanie o damper i uszczelki żeby ich nie zmieniać. :)

: 02.03.2013 12:45:13
autor: pietryna
Nie no nie da się ukryć że nawet 150zł na sezon to by nie była tragedia. No ale 500zł za DHXa air w culcie to chyba raz na 5-10 lat bym dał...