Strona 2 z 4

: 24.03.2013 09:58:06
autor: stomatolog
Lets the shitstorm begin! :D

Nie no, żartuję i nikogo nie obrażam ;)
Rama za tyle kasy ma swoje minusy jak i plusy. Geo faktycznie pozostawia sobie wiele do życzenia, chyba, że chcesz też dajmy na to użytkować do AM/Enduro, to już wydaje mi się, że nie przeszkadza.

Luzy na wahaczu mogą się pojawiać, łożyska kosztują grosze :D

W wyższej wersji 2010+ masz inny wahacz, który nie ma szans się giąć ;) Jest naprawę gruby i wzmocniony w porównaniu z poprzednimi, które w łapie się gięły. Nie są może tak tanie jak te starsze, ale ja np. wyszedłem z mojego założenia, nikomu go nie narzucam, że bałbym się dołożyć do big-hita 9-10 letniego takiego (bo mogła dużo więcej przejść niż rama 1 roczna oczywiście.. ;) ) no i kross mi się podoba, tyle.

Główny plus to niska cena zakupu, niska cena eksploatacji, i oszczędność pieniędzy- nie kupujesz nowego suportu/korb, piast (no chyba, że weźmiesz tą nową wersję krossa, to już trzeba.) 3x kasa. Na pierwszy full, by zapoznać się, jak to się podoba i popełnić na nim ważniejsze błędy, zajechać 100xtak.

: 24.03.2013 10:15:01
autor: FRmaniak
GgG pisze:1. Geometrię ma tragiczną, chyba że ktoś jeździ po płaskim, ew. turystycznie
2. Jest do zajechania jak wszystko
3. Pracuje dobrze dzięki damperowi, rama ma tu swoje zasługi ale to swoją drogą.
4. Z każdą ramą możesz zrobić praktycznie wszystko
5. Miałem w swoich rękach 3 czy 4 signy i też nie miałem luzów ale za to rama jest bardzo słaba jeśli chodzi o sztywność, porównaj sobie z czymkolwiek innym.
1. Główka 65-66*
Wysokość suportu 33cm
Baza kół 1135mm
Długość od suportu do osi tylniego koła 43cm
Jak na rower do Fr (do tego właśnie jest Sign Fr) geo chyba całkiem fajne.
2. Ale i tak wyjątkowo ciężko jest go zepsuć.
3. Każda rama z gównianym damperem będzie źle pracowała.
4.Spójrz na mój pierwszy punkt w tym poście i przyznaj że można z signem zrobić więcej niż z każdą inną przeciętną ramą, jeśli się pomyśli.
5.Planuję przerobić pod piastę 135x12, ale zobaczymy jak to wyjdzie, jak narazie nie mam nawet pomysłu jak to zrobić.

: 24.03.2013 11:23:59
autor: NeVeR
No ja właśnie zaczynam ,z tego co słyszę pewnie będzie dobra tyko muszę szukać w cenie 2 ,3 ,4 stówki . Bo pewnie więcej za nią się nie opłaca .

Re: Opinie na temat ramy kross sing fr2

: 24.03.2013 12:00:22
autor: Freddy
Toporna ramka. Kolega miał to kilka haków zwykłych pękało jak stare gacie, trzeba było zaopatrzyć się w stalówkę na zamówienie... Wg mnie strasznie toporna i mało zwrotna ramka. Jak coś jest dobre to swoje kosztuje, w tym przypadku sam możesz sobie odpowiedzieć na pytanie "dlaczego ta rama jest taka tania?". Bałbym się jeździć na tej ramce w górach. Na twoim miejscu poczekałbym trochę, dozbierał pieniędzy i kupił coś droższego i pewniejszego.Pamiętaj, chytry dwa razy traci ! :wink:

: 24.03.2013 12:10:41
autor: KubaDownHill
Ale droższe nie znaczy pewniejsze ;] A FR jest ramą praktycznie nie do zakatowania . Hak pęka jak to w każdym krossie mam MTB z krossa i też pękł.

: 24.03.2013 12:12:09
autor: Gulczas
Sign to nie rama full, to jest niby full ,który tak na prawdę jest beznadziejny. Lepiej kup jakąś mega porządną ramę ht. Polecam DunCon Cocker,zaje ramka ;)

: 24.03.2013 12:23:04
autor: stomatolog
Przejrzałem miliony tematów o krossie i jeden wniosek się nasuwa (bez obrazy, tylko podsumowuję dane dostępne w każdym temacie), że ogólna, większościowa tendencja zdania na jej temat tak się klasuje:
-Kto ją ma, miał, z reguły patrzy obiektywnie, wskaże minusy, ale będzie w stanie określić też jej strony pozytywne i ogółem poleca jako pierwszy full.
-Kto jej nie miał (a często pewnie i nigdy nie siadał na niej) hejtuje od góry do dołu wypisując kopiuj-wklej tylko te negatywne zasłyszane opinie ;), pisząc wypowiedzi jedno-dwu zdaniowe ;)

Niby full, tzn? Zamiast dampera cegła? Może od razu pojeździjmy po każdym jednozawiasie ;) Jakoś czuję większe możliwości na tym "niby fullu".

Zresztą, jałowy trochę temat, przecież ich są miliony ;)

Pozdrawiam serdecznie wszystkich :)

: 24.03.2013 12:39:54
autor: KubaDownHill
No i zgadzam się w 100 % ze Stomatologiem ! Polać mu :D

: 24.03.2013 12:43:25
autor: FRmaniak
galgan
damianksiazek9
Freddy
Gulczas
Czy któryś z was miał tą ramę?
Bo jedziecie po niej jakbyście znali jej każdą wadę i męczyli się z nią przez lata.
Bo jak patrze po opiniach ludzi którzy ją mieli to wszyscy polecają:
Ja mam i polecam.
Lukasz1PL ma i poleca.
GgG miał i poleca.
oski 34 ma i poleca.
stomatolog ma i poleca.

: 24.03.2013 12:54:50
autor: MUSZEL
stomatolog pisze:Przejrzałem miliony tematów o krossie i jeden wniosek się nasuwa (bez obrazy, tylko podsumowuję dane dostępne w każdym temacie), że ogólna, większościowa tendencja zdania na jej temat tak się klasuje:-Kto ją ma, miał, z reguły patrzy obiektywnie, wskaże minusy, ale będzie w stanie określić też jej strony pozytywne i ogółem poleca jako pierwszy full.-Kto jej nie miał (a często pewnie i nigdy nie siadał na niej) hejtuje od góry do dołu wypisując kopiuj-wklej tylko te negatywne zasłyszane opinie , pisząc wypowiedzi jedno-dwu zdaniowe Niby full, tzn? Zamiast dampera cegła? Może od razu pojeździjmy po każdym jednozawiasie Jakoś czuję większe możliwości na tym "niby fullu". Zresztą, jałowy trochę temat, przecież ich są miliony Pozdrawiam serdecznie wszystkich
dokładnie. Miałem Signa FR i zdecydowanie na początek polecam. Wiadomo, że nie ma co porównywać do ram za 1000zł. Ale jak sie pomyśli, to sie całkiem dobry rower złoży, o geo przeciętnego ht. Więc nie pie****cie wszyscy Ci którzy nie mieli Signa

: 24.03.2013 12:56:14
autor: FRmaniak
I kolejnego można dopisać do listy polecających ;)

: 24.03.2013 12:56:25
autor: GgG
FRmaniak pisze:1. Główka 65-66*
Wysokość suportu 33cm
Baza kół 1135mm
Długość od suportu do osi tylniego koła 43cm
Jak na rower do Fr (do tego właśnie jest Sign Fr) geo chyba całkiem fajne.
2. Ale i tak wyjątkowo ciężko jest go zepsuć.
3. Każda rama z gównianym damperem będzie źle pracowała.
4.Spójrz na mój pierwszy punkt w tym poście i przyznaj że można z signem zrobić więcej niż z każdą inną przeciętną ramą, jeśli się pomyśli.
5.Planuję przerobić pod piastę 135x12, ale zobaczymy jak to wyjdzie, jak narazie nie mam nawet pomysłu jak to zrobić.

1. Nie ma opcji żeby frka miała taka geometrie. Ja w ramie do fr mam suport prawie 4cm niżej niż Ty piszesz ze jest w signie, a mialem kilka signow i tam suport jest w kosmosie.
2. Pojecie wzgledne, luzy robily sie nie przez wywalone lozyska a przez rozbite gniazda łożysk, sam wkładałem nowe łożyska palcami i jeszcze kombinowałem jak to usztynić żeby nie wypadły.
3. Prawda
4. Większość tego co można zrobić z signem zrobisz też z innymi ramami, sign nie jest wyjątkowy - można odsunąć mocowanie dampera, tulejki z offsetem, mniejsze koło.
5. http://www.pinkbike.com/photo/5926779/ zrób sobie tak, oś 12mm stoczona do 10mm w miejscu haków, ogromna poprawa sztywności (miałem to w big hicie, to w signie to będzie mega różnica).

: 24.03.2013 13:01:40
autor: FRmaniak
GgG pisze:1. Nie ma opcji żeby frka miała taka geometrie.
Dzisiaj na wieczór pokarzę ci zdjęcia ;)
A co do mocowania tej piasty to już zaczynam szukać Koła pod 135x12, wcześniej myślałem żeby oddać do mielca i żeby mi zrobili haki pod 12mm

: 24.03.2013 14:27:48
autor: MUSZEL
GgG pisze:2. Pojecie wzgledne, luzy robily sie nie przez wywalone lozyska a przez rozbite gniazda łożysk, sam wkładałem nowe łożyska palcami i jeszcze kombinowałem jak to usztynić żeby nie wypadły.
ja owinąłem łożyska taśmą, bo miały luz po 0,5mm góra dół. Luz sie tworzy przez to, że łożyska nie mają podpory i oś często jest za długa. Trzeba dać po podkładce między łożysko a wahacz.

: 24.03.2013 14:40:22
autor: SeraaX
Ja jak miałem signa to nie pękł mi żaden hak, ale jeździłem tylko na sorze, moja teoria jest taka że łamią się haki przy seryjnie zamontowanym sramie.

Rama jest ok, ale 65 stopni nie ma nawet przy kole z tyłu 24", może mieć tyle z adapterem dampera, ale to zazwyczaj zmniejsza skok (sam chciałem robić adapter cofający damper i zwiększający skok)

Swoją drogą to powinno polecieć ostrzeżenie za nie używanie opcji szukaj, ten temat jest już opisany po raz 100 jak nie więcej. Póki co przypominam że taka funkcja istnieje ;)

: 24.03.2013 16:20:45
autor: damianksiazek9
FRmaniak pisze:galgan
damianksiazek9
Freddy
Gulczas
Czy któryś z was miał tą ramę?
Bo jedziecie po niej jakbyście znali jej każdą wadę i męczyli się z nią przez lata.
Bo jak patrze po opiniach ludzi którzy ją mieli to wszyscy polecają:
Ja mam i polecam.
Lukasz1PL ma i poleca.
GgG miał i poleca.
oski 34 ma i poleca.
stomatolog ma i poleca.
Ja nie jechałem po niej. Pisałem wcześniej że można nawet poprawić geo żeby było git. Pisałem też że jak ma możliwość dorzucić troche kasy to warto zainwestować w coś lepszego typu big hit lub Stinkacz :)

: 24.03.2013 18:06:33
autor: FRmaniak
I specjalnie dla GgG:
001.jpg
002.jpg
003.jpg
Mierzyłem jeszcze raz kąt główki i kątomierz pokazywał mi 62-63 stopnie.
Spójrzcie na to zdjęcie i oceńcie czy to możliwe.

: 24.03.2013 18:35:00
autor: MikiLcaa
Jak na moje oko to tak mało stopni tam nie ma ale jak na signa bardzo fajnie ! Ciekawy adapter do dampera ;)

: 24.03.2013 18:45:16
autor: stomatolog
Z tego co widzę, to dopiero atrapa adaptera ;) ale życzę, by projekt wszedł w życie i... był wytrzymały ;) Pozdrower! (ha, jak dawno, od lat nie widziałem tego pozdrowienia ;) )