Strona 2 z 2

: 15.04.2013 17:12:35
autor: Spaced
Oofol pisze:nie mieszkam w Polsce a wysyłką się nie opłaca.
To kup w sklepie poza polską, czy mieszkasz na wyspie i maja tam jeden sklep?

: 15.04.2013 17:32:36
autor: marcin0011
chłop podał marki, że ma być sztywny i kwotę.
Nikt jeszcze nic nie zaproponował a jest druga strona, ludzie ogarnijcie się. Może firma mu dofinansowywuje zakup bajka bo np. jest jakiś program w jego korporacji nakłaniający do odchudzania się czy cokolwiek, rany, jego sprawa dlaczego.

Jak masz 190 i lubisz długie rowery- to poszukaj nawet jakiegoś wypaśnego do XC, byle by miał 21-22 cale-wieksze rozmiarówki mają większą tolerancję wagową więc jeśli masz nie najgorszą technikę to raczej nie połamiesz (22 calówki mają średnio tolerancję 110-120 kg+10kg osprzętu). Musisz tylko upewnić się że masz minimum z 6-8cm pod jajkami i nie jest to jakaś ostro wylajtowana ramka. No i ważne żeby nie miała geo stricte z ciężarem na tył bo nie pozjeżdżasz-przednie koło będzie Ci uciekać a tylni trójkąt prawdopodobnie nie wytrzyma pod siodełkiem.
Swoją drogą, nie wiem co wy wszyscy macie z tym hornetem-bardzo fajna ramka, ale jest odpowiedzą na 90% postów o ramę do enduro nie zależnie czy ktoś ma budżet 1 czy 4k tym bardziej że kolega nie może go mieć.

Niezależnie sprawdź czy na tył wejdzie Ci balon 2,5-2,7 jeśli lubisz pojeździć w błocie/piasku, no i większy balon też amortyzuje, co w sztywniaku na prawdę dużo daje.

Osobiście poszedł bym w alu stumpjumpera od speca. Albo Talona lub XtC od gianta?

Powiedz jeszcze, co masz na myśli "z nastawieniem na zjazd"?
Ale i tak oponował bym za zawiechą. I zastanów się, czy wkładając amor 150mm+ nie będzie Ci uciekać koło na podjazdach w ramie z geo do XC.

Edit:
Mam tez opcje Kony Staba i Stinky DeLuxe w uzywce...
Z tego co wiem, każda zawiecha jest gorsza w podjazdach niż sztywniak, ale zastanowił bym się nad tymi opcjami, zależy w jakim stanie i za ile bo to są całkiem uniwersalne bajki...

: 15.04.2013 19:33:36
autor: Impus
marcin0011 nie wiem o co ta spina. Po prostu ludzie podają propozycje tego co byłoby najlepszym sposobem zagospodarowania określonego funduszu. Nie sztuka wywalić 4 kafle na rower, który nie będzie spełniać wymagań jakie się przed nim będzie stawiać. Skoro dane firmy w danym segmencie nie mają nic ciekawego do zaoferowania to nikt tego nie proponuje. Co do Horneta to jest po prostu dobrą ramą w dobrej kasie. Za 4k kupisz używanego fulla (podałem zresztą przykłady), ale chcąc składać sztywniaka na nówkach nie jest to nie wiadomo jak wysoki budżet. I wybacz, ale Stab czy Stinky z 888 niewiele mają wspólnego z uniwersalnością ;)

Oofol skoro w grę wchodzą używki to powiedz gdzie mieszkasz i na pewno wyszpera się coś dobrego na PB albo Ebay.

: 15.04.2013 22:19:14
autor: Oofol
marcin0011 - dzieki ci bardzo... Nareszcie ktos przeczytal i zrozumial co napisalem.

Tak jak pisalem na samym poczatku mam program na bardzo dobrych warunkach i chce z niego skozystac. Niestety mam taki wybor a nie inny i chce zrobic z tego co najlepsze.

Aktualnie jezdze na Cube Acid 18". Zastanawialem sie nad zmiana samego amorka na cos ze 140mm ale mi to odradzono sugerujac, ze glowka ramy sie odlamie i ze podjazdy stana sie koszmarem (teraz na stojaco jest ciezko podjezdzac). Wlasnie zamowilem Conti The Baron 2.5 (Man nadzieje ze rama to przyjmie bo Dart3 nie powinien 2.5 lyknac).

Nie przepadam za dluugimi ramami - wole krotkie i zwinne.


Impuls - uzywka NIE WCHODZI w rachube - tak jak juz napisalem w pierwszym poscie.

: 15.04.2013 22:38:52
autor: Impus
Oofol pisze:Mam tez opcje Kony Staba i Stinky DeLuxe w używce
Oofol pisze: używka NIE WCHODZI w rachubę - tak jak już napisałem w pierwszym poście.
Grunt to być zdecydowanym ;) Skoro na siłę chcesz XC na sterydach "bo tak" to niech i tak będzie. Powodzenia w poszukiwaniach.

: 16.04.2013 09:35:52
autor: marcin0011
to nie mogę Ci pomóc. Krótkie rowery z większym amorem z przodu będą zawsze na podjazdach uciekać (proporcjonalnie bardziej będziesz miał podniesiony przód przy krótkich rowerach) a na zjazdach dostawać po tylnym trójkącie (co w niczym nie przeszkadza dopóki nie popełnisz na trasie błędu).
Tak są zaprojektowane rowery do sportowego XC i enduro-wszystko na napęd, a miejskie rekreacyjne się po prostu rozpadną (np. te najniższe hexagony Krossa o sportowym malowaniu :mrgreen: )

Poszukaj czegoś z krótszą podsiodłówką-łatwiej przenosić ciężar (podjazd-zjazd), mnie się nie chce przeszukiwać wszystkich stron firm.



Co do kony stinky nadal uważam że RAMA jest bardzo uniwersalna-zjazdówka z jakimś 666, dobre enduro z jakimś duro czy innym 140-170, a już wogóle cud-miód z amorkiem z regulowanym skokiem i blokadą.
A fejm samołamiących się Koniaczy prawdopodobnie powstał przez wrzucanie do nich 200+ z dwupółką, saintami na tarczach 203mm i jazdą w bajkparkach dla zjazdówek z 5m dropami a potem wielkie zdziwienie że się przednie koło schowało za tylnym.

P.S. a czy masz możliwość kupna używki jeśli ktoś ma np. działalność gospodarczą i wystawi Ci za to paragon/fakturę? Wiem że czasem da się to ominąć, nie wiem jaka jest u Ciebie sytuacja.

: 16.04.2013 09:48:29
autor: Spaced
marcin0011 pisze:ak masz 190 i lubisz długie rowery- to poszukaj nawet jakiegoś wypaśnego do XC, byle by miał 21-22 cale-wieksze rozmiarówki mają większą tolerancję wagową więc jeśli masz nie najgorszą technikę to raczej nie połamiesz (22 calówki mają średnio tolerancję 110-120 kg+10kg osprzętu). Musisz tylko upewnić się że masz minimum z 6-8cm pod jajkami i nie jest to jakaś ostro wylajtowana ramka. No i ważne żeby nie miała geo stricte z ciężarem na tył bo nie pozjeżdżasz-przednie koło będzie Ci uciekać a tylni trójkąt prawdopodobnie nie wytrzyma pod siodełkiem.
Co z tego, że rama wytrzyma jak geometria do XC bedzie i rower bedzie zjeżdżać jak hulajnoga na dużych kołach. Włąsnie o to chodzi, żadna z wspomnianych firm nie ma roweru z sensowną geo do jazdy w dół, na którym mozna jeszcze pedałować siedząc. Dlatego upieranie się na ten sklep jest zwyczajnie bez sensu. Nawet jak ma się dobre warunki to mozna pokombinować i coś lepszego taniej niz te 4k nawet znaleść, ba nawet niższy model nsa za 2.8k wziąć i amora z kołem wymienic. Też się zmiesci w budżecie lajtem.

: 16.04.2013 10:04:38
autor: marcin0011
też uważam że to trochę bez sensu-to jak jazda szosówką po rynku w krakowie. Da się? Da się, tylko jedziesz dwa razy wolniej niż listonosz bo wszędzie kostka brukowa i tory tramwajowe większe niż średnica Twojej opony. Jego wybór.

I jeszcze zależy co kolega ma na myśli że rower ma być bardziej do zjazdu w dół-bo na XC da się zap***lać po ścieżkach w dół, dopóki nie ma korzeni, kamieni i hopek-np. bieszczady w PL.

A co do Twojego bajka obecnego i problemów z podjazdami-nie masz jakiegoś znajomego z kołem 650b? Pożyczył byś i wrzucił na tył, oprócz tego że będą dwa różne rozmiarowo koła dziwnie wyglądać to geo powinno być bardziej podjazdowe i przód nie uciekać, 3/4 ram przyjmuje koło 650b tylko nie z każdą oponą (te od traktorów odpadają :mrgreen: )

: 16.04.2013 12:29:38
autor: Spaced
marcin0011 pisze:I jeszcze zależy co kolega ma na myśli że rower ma być bardziej do zjazdu w dół-bo na XC da się zap***lać po ścieżkach w dół, dopóki nie ma korzeni, kamieni i hopek-np. bieszczady w PL.
Tak ale kąty XC i tak przeszkadzaja w szybkiej jeździe w dół. Mam w domu HT z typowymi kątami XC i małego fulla z 67 na głowce. Różnica jest kolosalna i wynika to własnie z kątów.

: 16.04.2013 13:40:23
autor: SiekaSS
Oofol pisze:nie mieszkam w Polsce a wysyłką się nie opłaca.
Mam 190cm i 89kg
Przy takim wzroście to tylko brałbym 29' a to co podałeś Lapierre Rapt 2.1 ?? Do Enduro ?? yyy niezbyt... ;) :roll:

: 23.04.2013 21:27:55
autor: Oofol
Sory za przerwe ale mialem male problemy rodzinne...

To jaka rame i amorka polecicie w taki wypadku? 29 jakos do mnie nie przemawia...

: 16.05.2013 11:31:22
autor: Oofol
A co myslicie o Dragstar Dirtparade - da sie to zaadaptowac do jakiejs bardziej uniwersalnej jazdy?

: 16.05.2013 20:09:07
autor: Krzychu547
Miałem Felta Compulsion i używałem go tak jak ty opisujesz na początku... Bardzo dobre wspomnienia z nim mam... Popatrz może w tym kierunku...

: 17.05.2013 23:23:35
autor: Oofol
Tak sie zastanawiam i to jest jedyna rama jaka bym mogl tu kupic:) duzo pozytywnych opinii o tej ramce widze tylko czy 16" do mojego wzrostu 190cm bedzie ok..? Dzisiaj siedzialem na tym biku i bylo w sumie sympatycznie:)

: 18.05.2013 11:46:56
autor: piotrmarch
16" do enduro pod 190cm wzrostu to porażka. Mierz bardziej w 19-20", chociaż to mało wymierna wartość, bardziej patrz na efektywną długość rury górnej - powyżej 600mm.

: 19.05.2013 19:27:32
autor: Oofol
Nie no takiej ramy na pewno nie kupie... To kobyla straszna...

: 19.05.2013 20:55:30
autor: piotrmarch
Oofol pisze:Nie no takiej ramy na pewno nie kupie... To kobyla straszna...
Jak chcesz, Ty na tym będziesz jeździł. Starałem się pomóc;)

: 19.05.2013 21:44:46
autor: grzwalec
Weź ku sobie krossa signa fr2 - za 4 tysi masz go nowego z pike z przodu - fajna ramka jeżdże na niej

: 20.05.2013 15:59:24
autor: Oofol
piotrmarch - myslalem o ramie 16-18 bo na wiekszej nie czuje sie komfortowo... Doceniam twoj post i dziekuje za propopzycje - a z ciekawoci zmeirze ile ma gorna rura w dragstarze...


grzwalec - wolal bym jednak HT...