Skok amortyzacji... 180mm vs 200mm

easy_rider_1
Posty: 665
Rejestracja: 12.04.2009 11:38:24
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re:

Post autor: easy_rider_1 »

timon92 pisze:Co, dwupółka z regulacją zewnętrzną 180/200?
Nooooooooo prawie trafiłeś 180/160
timon92 pisze: Jeśli chodzi o geometrię to większość widelców 180 i 200mm ma bardzo podobną wysokość (tyle że dwupółki można wyciągnąć wyżej ale na min. ustawieniu nie będzie różnicy).


jeśli chodzi o geometrię to widelce 180 i 200mm... jednak nie są takie same, różne półki różna wysokość popatrz na boxa na ósemki, feel the difference :mrgreen:
timon92 pisze:Należałoby się jeszcze zastanowić jakiej charakterystyki oczekujemy od widelca, mniejsze widelce dedykowane do En/FR mają inaczej zestrojone tłumiki niż dwupółki do DH.

:?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

stroić to będziemy niedługo choinki. Po to tłumiki mają regulacje, by je samemu "stroić".
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: off_road »

easy_rider_1 pisze: jeśli chodzi o geometrię to widelce 180 i 200mm... jednak nie są takie same, różne półki różna wysokość popatrz na boxa na ósemki, feel the difference :mrgreen:
Nie tylko wysokość amora ale offset dochodzi ;)
A główka + wysokość amora + offset regulują trail (odpowiadający za skręcanie i stablinośc fury):
Obrazek

Sporo tych parametrów się zbiera między różnymi sprzętami a na każdym będzie inny trail ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
djwiocha
Posty: 263
Rejestracja: 29.09.2011 16:00:49
Kontakt:

Post autor: djwiocha »

boogiel pisze:teraz technologia pozwala na więcej, są lepsze tłumiki, a prawda jest taka, ze za duży wideł pochlania za dużo energii
Teraz technologia pozwala na więcej, są lepsze tłumiki i amor już nie pochłania tyle energii z pedałowania.
boogiel pisze:Idac Twoim tokiem myslenia, to w xc by smigali na boxxie wc, bo ciezki nie jest, a im wiecej skoku, tym lepiej -tak to nie dziala. Super monster nigdy nie bylby spoko, bo jest kurewsko wysoki. Po to robi sie coraz nizsze amory, kiery, mostki, zeby pozycje na rowerze poprawic. I tu sie rozgrywa walka o srodek ciezkosci, bo Twoje 70 kg jest ogromem w porownaniu z gramami na widelcu wyzej lub nizej.
I właśnie o tym pisałem. Najwidoczniej się nie zrozumieliśmy. Nie chodziło mi o to że robią lżejsze amory po to by zejść z środkiem ciężkości na dół, a o to że robią lżejsze i niższe.
Puncu pisze:Jeżeli po to składasz rower to propsy
Nie bój się, to był tylko żart. :D
ROWER / BLOG / YOUTUBE / PINKBIKE
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Wydaje mi się, że cały świat rowerowy nie może się mylić, nie stosując przesadnie dużych amortyzatorów, ba, nawet jest tendencja do redukcji skoku do minimum.
Teraz technologia pozwala na więcej, są lepsze tłumiki i amor już nie pochłania tyle energii z pedałowania.
Ale i tak np. sektor bedzie lepszy do enduro niż boxxer, bo zapada się jeszcze mniej i jeszcze mniej pochłania energii. Nie wiem jak można tego nie ograniać. Więcej skoku nie równa się z szybszą jazdą, ogarnij się.
Poza tym, zapominasz o fakcie, że nie tylko skok się liczy z przodu, geometria też jest ważna ;)
timon92
Posty: 402
Rejestracja: 28.09.2011 12:49:14
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Re:

Post autor: timon92 »

MUSZEL pisze:stroić to będziemy niedługo choinki. Po to tłumiki mają regulacje, by je samemu "stroić".
Czyli twierdzisz, że osoby zmieniające zaworowanie przy pomocy shimów są po prostu zbyt głupie żeby użyć pokrętła? I Avalanche też się do nich zalicza według Ciebie (4 rodzaje zaworowania dla każdego typu medium ściskanego lub custom).
djwiocha
Posty: 263
Rejestracja: 29.09.2011 16:00:49
Kontakt:

Post autor: djwiocha »

Nie mówię o Boxxie do Enduro, a o zwykłym 66 czy Totemie 180 mm do FR.
ROWER / BLOG / YOUTUBE / PINKBIKE
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: MUSZEL »

timon92 pisze:
MUSZEL pisze:stroić to będziemy niedługo choinki. Po to tłumiki mają regulacje, by je samemu "stroić".
Czyli twierdzisz, że osoby zmieniające zaworowanie przy pomocy shimów są po prostu zbyt głupie żeby użyć pokrętła? I Avalanche też się do nich zalicza według Ciebie (4 rodzaje zaworowania dla każdego typu medium ściskanego lub custom).
źle mnie zrozumiałeś. Chodzi o to, że "zaworowanie" nie jest dostosowane do skoku, a zależy od jakości i inteligencji firmy - taka Ava jest "czymś" w świecie i nie stosuje innych pistonów czy shimów zależnie od skoku zawieszenia, a zmienia się to zależnie od preferencji. Inne firmy mają inne "strojenie" bo na to ich stać (w sensie możliwości). Shimami i pistonem nie wyregulujesz amora tak jakby działał jakby miał 160mm, a zależy to od innych części amora, np obudowy tłumika czy długości tłoka.

Sens: "strojenie", a raczej jego jakość, zależy od możliwości firmy, a nie skoku danego amortyzatora.
timon92
Posty: 402
Rejestracja: 28.09.2011 12:49:14
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: timon92 »

Chodziło mi o to, że widelec dedykowany do DH (dwupółka 200mm) będzie miał inne zaworowanie (czyli charakterystykę pracy) niż jednopółka 160-180mm stworzona do En/FR nawet jeśli tłumik będzie nazywał się tak samo. Jeden i drugi będzie pracował dobrze ale jeden może być bardziej liniowy i np. mieć więcej HSC/LSC
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

nie wykluczone, choć wiem, że np. w Marzocchi zawsze było tak samo, tyle że tłumiki krótsze/dłuższe, zaworowanie idento. No ale mniejsza o to, doszliśmy do porozumienia, wiadomo już o co chodzi ;)
timon92
Posty: 402
Rejestracja: 28.09.2011 12:49:14
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: timon92 »

Jak szukałem widelca to słyszałem o różnicach w kwestii zapadania się 888 i 66 RC2X ale nie mogę teraz tego znaleźć
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

ja widziałem rozwalone tłumiki i z 888 u 66. Takie różnice mogły wynikać jedynie z ilości powietrza zamkniętego w lagach, co bezpośrednio wpływało na progresje więc i na zapadanie się :)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Spaced »

djwiocha pisze:180 mm podoba mi się właśnie dlatego że "jeździ to jak 200mm w 95% przypadków", ale nadal jest widelcem jednopółkowym. Jednak faktem jest że do latania po hopach nie tyle jest potrzebny skok co odpowiednia charakterystyka pracy zawieszenia. Jak dla mnie to wydaje mi się że obniżanie skoku jest raczej podyktowane zbijaniem masy i obniżaniem środka ciężkości bo teoretycznie im większy skok tym lepiej. I teoretycznie SuperMonster powinien być bardzo spoko. No ale kloc ciężki i winduje w kosmos no i dlatego nikt na tym nie jeździ. Sądzę że to tylko dlatego bo napisałeś tylko że tak robią na zachodzie, a nie napisałeś dlaczego :D

A po za tym ze 180-tką większy lans przed gimbiarami :D
No i tu się mylisz. Czemu im większy skok tym lepiej? Mniejszy amor ustawiony na ten sam sag (procentowo) jest skoczniejszy. To nie tylko masa, chociaż zbijanie masy w rowerach do zabawy tez ma sens.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość