Strona 2 z 3
: 06.12.2013 22:11:32
autor: paczek661
@utros
skąd te informacje? Jakie są jeszcze sprężyny w RS? I pod jakie osoby (tzn ile kg) jest np medium?
: 07.12.2013 16:59:11
autor: paczek661
Fajnie jakby jeszcze ktoś mi mógł doradzić:) mam szansę na ns soda 1 z 2013 za 7500zł. Opłaca się to? I jak z rozmiarem ramy M? przy moim wzroście 178 i wadze 68kg będzie ok?
: 07.12.2013 17:05:04
autor: boogiel
M bedzie ok.
Nadal jestem za lepszą używką/canyonem niż sodą za takie pieniądze
: 07.12.2013 17:20:54
autor: paczek661
no nie wiem czy osprzęt w tych canyonach jest lepszy..? Mówię o tych z rocznika 2013 po przecenie:
http://www.canyon.com/_en/outlet/articl ... o=A1036947
lub
http://www.canyon.com/_en/outlet/articl ... o=A1036950
pierszy ma rock shox z tyłu drugi foxa. Co lepsze by było? Wg mnie osprzęt bardzo podobny do tego z ns'a
: 07.12.2013 20:10:16
autor: Guguś
Jo jak coś cena sody 1 2014 8999 detal
: 08.12.2013 13:30:18
autor: paczek661
chyba kupię sodę z 2013. jestem niemalże pewien. Używka odpada. Jeszcze zastanawiam się nad którymś canyonem za 7300.
A jeżeli chodzi o totema - czy sprężyna czerwona nie będzie dla mnie za twarda? ona jest od 72 kg a ja ważę 67-68 kg?
: 08.12.2013 13:58:39
autor: MUSZEL
najwyżej wymienisz a te sprzedaż

: 08.12.2013 14:23:21
autor: paczek661
dzieki:) a możecie powiedzieć czy do większego katowania lepszy będzie soda air czy soda fr 1? W sumie air mógłbym mieć taniej, ale ta sztyca to takie enduro no i zawieszenie - chodzi mi o powietrze
@MUSZEL widzę, że ty masz sode i lyrika zgadza się? Jaka rama, a przez to cały rower pracuje?
W sumie jeżeli chodzi o amortyzację fulli to trochę nie ogarniam:P A jeżeli chodzi a tego dampera marzocchi roco r to on też ma sprężynę pod daną masę czy jak? Bo w powietrznych to wiadomo ile napompujesz tak działa:)
jeszcze jedno pytanie - o co chodzi z tą regulacją dampera i długości ramy.Znaczy wiem o co chodzi i po co to jest, ale jak to wygląda w praktyce? Łatwo się to robi itp. ?
Jak rozumiem im dłuższa rama i większy skok tym bardziej zjazd, a jak krótsza rama i mniejszy skok - bardziej hopy. A da się długa rama i krótki skok oraz krótka rama i długi skok czy jest to zależne od siebie?
Proszę wytłumaczenie tego "zjawiska"

: 08.12.2013 14:39:53
autor: KubaLa
http://www.yt-industries.com/shop/index ... t&info=292
Jest jeszcze ten, ale domain nie przemawia za tym rowerem.
Ja bym doskładał do tego Canyona za 8600 albo Soda Air.
Tak, każdy damper sprężynowy ma różne twardości sprężyn, które powinno się dostosować pod wagę ridera - tak jak to ma miejsce w przednich amorach sprężynowych.
: 08.12.2013 16:59:26
autor: paczek661
czemu air jest niby lepszy? 8600 za duzo
: 08.12.2013 19:58:46
autor: KubaLa
Bo ma lepszą wagę. I jest Airem

Jeździłeś kiedyś na powietrznym rowerze?

: 08.12.2013 22:32:44
autor: MUSZEL
niestety jeszcze rower leży niezłożony, także się nie wypowiem

: 08.12.2013 23:16:24
autor: paczek661
nie jezdzilem ale jezdzilem na sprezynie. Dziwne, że w rowerach bardziej do katowania zakładaja sprezyny a nie powietrze... w swoim aktualnym rowerze mam powietrze - niby to tylko dirt jumper i uwielbiam jego prace - bo na poczatku jest twardy i dopiero jak zaladuje cos wiekszego to sie "ugina" bardziej. Wolałbym prace liniowa chyba.. Nawet na 2014 w ns soda 1 załozyli lyrika r coil - bo jest bardziej do katowania anizeli powietrze. Takie moje zdanie. fajnie jakby sie ktos jeszcze wypowiedzial.
moze ktos mi jeszcze powiedziec czy sprezyna w tym damperze bd dla mnie odpowiednia?
: 08.12.2013 23:22:11
autor: Moherek993
Istnieje w ogóle taki Dirt Jumper tylko na powietrze? Słyszałem o modelach z ASYSTĄ powietrzną i sprężyną, a nie samą komorą air i koniec
: 08.12.2013 23:24:15
autor: KubaLa
Za liniowość lub progresję odpowiada konstrukcja ramy, amortyzator w mniejszym stopniu.
Uważasz, że taki Vivid Air czy CCDB Air to są dampery do miasta?
A to jak Twój DJ pracuje to jest kwestia tłumika. On ma taki być, w Dircie nie potrzeba wybierać liści, natomiast ma chronić przy lądowaniu.
: 09.12.2013 12:39:21
autor: paczek661
Dlatego praca mojego dirt jumpera mnie się podoba ale na wypad w góry oczekuje czegoś innego - właśnie wybierającego liście.
Gdzieś czytałem, ale chyba na innym forum, że np. totem sprężynowy lepiej wybiera liście niż powietrzny
DJ2 - Tak jest to sprężyna z asysta powietrzna w dwóch komorach.
Jednakże dalej nie uzyskałem odpowiedzi jeżeli chodzi o damper i o fakt, ze w rowerach do katowania zakładają sprężynę
Re:
: 09.12.2013 14:03:52
autor: Cesiu
paczek661 pisze:w rowerach do katowania zakładają sprężynę
http://www.pinkbike.com/news/2013-Red-B ... BIKES.html
Pooglądaj rowery do katowania

Ponad 1/3 ma założone powietrze. Należy tylko pamiętać, że podobnie jak w przypadku damperów sprężynowych, musi to być odpowiedni model dampera przystosowany do, jak to ująłeś, "katowania". Jeżeli chodzi o powietrze w Sodzie (Monarch R), to nie jest to damper dedykowany przez RSa do zjazdu, ale z doświadczenia wiem, że mimo braku techniki i tak daje radę

: 09.12.2013 19:51:02
autor: KubaLa
np. totem sprężynowy lepiej wybiera liście niż powietrzny
DJ2 - Tak jest to sprężyna z asysta powietrzna w dwóch komorach.
Już raz na to odpowiadałem. Powietrzny totem będzie również wybierał liscie a sprężynowy DJ nie, bo SĄ PRZEZNACZONE DO CZEGO INNNEGO! Piłką do rugby będzie się słabo grłao w kosza, nie ważne czy napompujesz ją powietrzem czy budyniem.
W rowerach do katowania zakładają sprężynę... Nie wszędzie i nie zawsze. Zacznijmy od tego, że nie katujesz sprzętu i nie potrzebujesz sprzętu do wygrywania MŚ.
Jesteś lekki więc skoro uparłeś się na springi to od razu tył do wymiany, przód pewnie też.
Z tego co piszesz to potrzebujesz roweru bardziej uniwersalnego i powietrze tą uniwersalność daje.
: 09.12.2013 20:19:12
autor: Faerie
POwiem Ci, że od 3tyg. jeżdżę na vividzie r2c air i to jest naprawdę mega sprawa, pracuje wspaniale i do tego cicha praca. Sceptycznie do niego podchodziłem, ale obecnie nie widzę sensu, żeby go zmieniać. nie bój się powietrza;) (jedyny problem to, że trzeba pompować w temperaturze, w jakiej się jeździ)