Strona 2 z 2

: 16.01.2014 09:03:31
autor: MUSZEL
kumpel ma, ale na żywo jeszcze nie widziałem, bo ma od niedawna, a ciężko ostatnio z czasem na cokolwiek ;) także nic więcej nie powiem. Pytaj użytkownika nopainnogame ;)

: 16.01.2014 16:32:53
autor: nopainnogame
Ja tam się nie znam :P Wiem tylko, że Entourage nie jest mniejszy ;) Ma nawet Stack i Reach większy, przy trochę mniejszej bazie. L'ka to kawał roweru.

: 17.01.2014 14:28:25
autor: operator.ciagnika
no możliwe, dokładnie i szczegółowo ich nie porównywałem, zainteresowało mnie głównie to, że entourage ma krótszy tył, i mniejszy skok :D a co do ogólnych rozmiarów, ja bym preferował M, więc ona nie powinna być taka duża :D

: 17.01.2014 18:58:20
autor: adrian50005
Smigałem na entourage w rozmiarze S i M.
Obydwa bardzo skoczne, oryginalnie w M jest spring 350 LBS który zazwyczaj jest za miękki(w S-ce jest 300)
Bardzo fajne rowerki obmacałem, przejechałem, idealny do polskich bikeparków i na lokalne traski:)

: 17.01.2014 21:00:53
autor: operator.ciagnika
to fajnie :D a powiedz mi, jak sie trzyma nawierzchni, nie rzuca nią na wszystkie strony, jak ze sztywnością? bo sie co raz bardziej wkorbiłem na entourage :D co do sprężyny, to zawsze można zmienić :D

: 19.01.2014 17:17:42
autor: nopainnogame
Ze sztywnością nie ma żadnych problemów, bo sam tył jest mega krótki. Trzymanie do nawierzchni mocno też zależy od tego co masz tam włożone. Niższy model według mnie działa poprawnie i nic poza tym (tam masz tylko tłumienie powrotu). Rower dopiero odżył po zmianie na powietrze. Choć na powietrzu to nie jest rama dla wielbicieli sagu rzędu 30-40%, bo przy liniowej pracy w mig będzie dobijać (u mnie CCDB Air trochę to poprawił, ale sag 25% daje minimalny bezpieczny zakres). Warto zatem zwrócić uwagę co się wkłada do ramki ;)

: 19.01.2014 20:51:14
autor: operator.ciagnika
wiesz co, jakie części bd dawał, to bd myślał, ja już będę miał rowerek w pokoju, narazie bd musiał ogarnąć fundusz, i ją kupić :D co łatwe nie będzie :|gdzie Ty kupiłeś swoją?

Re:

: 20.01.2014 11:07:54
autor: Spaced
nopainnogame pisze:Ze sztywnością nie ma żadnych problemów, bo sam tył jest mega krótki. Trzymanie do nawierzchni mocno też zależy od tego co masz tam włożone. Niższy model według mnie działa poprawnie i nic poza tym (tam masz tylko tłumienie powrotu). Rower dopiero odżył po zmianie na powietrze. Choć na powietrzu to nie jest rama dla wielbicieli sagu rzędu 30-40%, bo przy liniowej pracy w mig będzie dobijać (u mnie CCDB Air trochę to poprawił, ale sag 25% daje minimalny bezpieczny zakres). Warto zatem zwrócić uwagę co się wkłada do ramki ;)
Przeciez entourage jest bardziej progresywny od mojego legenda i jakos mi nie dobijał łatwo. Nie wiem po jaka cholere na 25% jezdzisz skoro ja mam 33% w legendzie w DB air i nie zblizam sie nawet do dobijania.

Inna sprawa, ze mozna miec tez sprezynowy progresywny damper jak fox rc2/rc4

: 20.01.2014 15:02:51
autor: MUSZEL
przecież to wszystko można wyregulować objętością komory powietrznej - jak przelatuje przez skok na chcianym sagu - zmniejszyć komorę (nawet przez pare ml oleju)

: 20.01.2014 17:30:37
autor: nopainnogame
Norbert coś Ci się pomyliło ;) Toć z wykresów sam mówiłeś, że jest liniowy :P Wiesz jak mi zostają 2mm skoku na tłoczku to chyba nie jest dużo :P Zwróć uwagę, że nawet w base tune Operator ma mniejszy sag niż Ty ;) Choć teraz nie kumam o co chodzi z tulejkami (niekiedy są wpisane 3L,1S - tylko w obu moich była jedna duża tulejka... Przez pół roku coś zmienili?)
Nie ma co się dochodzić, czy tam jest 25-28% - nie jestem zbokiem, aby mierzyć sag do mm, ale sprawdzałem Entourage na większym sagu i dla mnie to już zdrowa przeginka ;)
MUSZEL w CC objętość komory zmienia się tulejkami. Sam mam teraz największą założoną i jest dużo lepiej niż na starcie.

: 20.01.2014 23:17:13
autor: Stefanfd
operator.ciagnika Co do kumpla Muszla, tak to ja :D posiadam entourage'a i jeśli mogę wyrazić mój pogląd to jestem MEGA zadowolony, w prawdzie będą wprowadzone małe poprawki ale to tylko zmiana dampera, poza tym rower ogólnie jak na moje preferencje jest w porządku :wink: . Za tym wyborem przemawiało parę aspektów miedzy innymi to ze poprzedni bike tez miał 170mm skoku i był w 100% wystarczający. Z racji moich gabarytów i chęci poczucia stabilności wybór padł na rozmiar L. Nie testowałem roweru w górach bo mam za daleko i kupiłem ja niedawno ale po wstępnych jazdach jestem zachwycony. :wink:

: 20.01.2014 23:44:16
autor: operator.ciagnika
yhym :D okej, dzięki za pomoc w potwierdzeniu roweru na ten sezon :D a takie pytanie, Stfdefanie można wiedzić gdzie dorwałeś entourage, bo przeglądam rynek, i w pl tylko nowe 2k13 ze sportsales, a takto bida z nyndzą nima nigdzie :/ jedynie do sprowadzenia.. a i tak najbliżej chyba z wielkiej brytanii, bo nawet u niemców nie ma :| mam nadzieje że do kwietnia się coś pokaże :D

: 21.01.2014 08:49:06
autor: MUSZEL
Stefanfd faith na 888 rc2x va i 170mm? ;> o czymś nie wiem? :p

Re:

: 21.01.2014 10:17:49
autor: Spaced
nopainnogame pisze:Norbert coś Ci się pomyliło ;) Toć z wykresów sam mówiłeś, że jest liniowy :P Wiesz jak mi zostają 2mm skoku na tłoczku to chyba nie jest dużo :P Zwróć uwagę, że nawet w base tune Operator ma mniejszy sag niż Ty ;) Choć teraz nie kumam o co chodzi z tulejkami (niekiedy są wpisane 3L,1S - tylko w obu moich była jedna duża tulejka... Przez pół roku coś zmienili?)
Nie ma co się dochodzić, czy tam jest 25-28% - nie jestem zbokiem, aby mierzyć sag do mm, ale sprawdzałem Entourage na większym sagu i dla mnie to już zdrowa przeginka ;)
MUSZEL w CC objętość komory zmienia się tulejkami. Sam mam teraz największą założoną i jest dużo lepiej niż na starcie.
Tak ale legend jest bardziej liniowy i na liniowym damperze dobija ludziom. Ja mam wrazenie, ze to wynika z tego ze w bydzi Ci sie sprawdza ale w górach to 30-33%. Tylko dziwne, ze tak blisko dobicia jestes? Która puche masz?

Re: Re:

: 21.01.2014 19:01:11
autor: Czlenson
oh boy here we go again .......

Tak się złożyło że do Evila nowego mam dobre porównanie na żywo...
Spaced pisze: 2. Liczy się umieszcznie punktu obrotu i przełożenie. Skoro nazywasz antidote super dopracowanym to jego zawieszenie jest proste jak budowa cepa z punktu widzenia kinematyki. Jak na rower z ruchomym punktem obrotu to nie jest mu daleko od big hita pod względem skomplikowania krzywych. Evil to 1 zawias i zaprojektowanie jego zawieszenia było dużo trudniejsze niz zaprojektowanie czegos takiego jak antidote. Dobrze im życze ale w swoim podnieceniu nimi przesadzasz.
TAK. Evil był bardzo trudny do zaprojektowania gdyż trzeba było z tej prostej konstrukcji wyeliminować wady. I jak wyszło? Dużo trudniej złapać sztywność na odcinku niż na trójkącie prawda? Oglądnij sobie jak wygląda podsiodłówka na wysokości wahacza a zobaczysz ile sztywności ta rama nie ma! Jeśli kogoś nie boli kasa jaką na nią wydał to przyzna się do tego że mu to przeszkadza.
Dalej .... jednozawias - musieli jedynie znaleźć optymalny pkt obrotu a rama i tak lubi bujać. W LL udało pójść się na kompromis między napinaniem łańcucha do pewnego momentu a kulturą pracy. Taka a nie inna konstrukcja nie jest przypadkiem! Przesunięcie dowolnego pkt obrotu w LL o 0,5mm wystarcza aby nadawała się do wywalenia.
Dalej .... do osiągnięcia odpowiedniego przełożenia w Evilu wsadzili malutki link z popychaczem przez co działają tam ogromne siły i wymienia się w nich łożyska 2-3 razy w roku. Chyba uciążliwe co?

Ja nie uważam, że jednozawias jest beeee i fuuu ale są rozwiązania które mogą zaoferować więcej możliwości konstruktorom.
Spaced pisze: 5. Bo nie wysłali chłopakom z pinkbike roweru do testu. Jak maja ocenić rower, na którym nie jeździli. Ale tak bardzo jak kibicuje chłopakom z antidote to ich fan klub chyba na tym sie opiera. Wirtualne podniecenie.
Oczywiście że nie mają jak i nie powinni oceniać ramy skoro na niej nie jeździli. Wszystko w swoim czasie. Wirtualne podniecenie jest ale jest i wielkie podniecenie każdego właściciela i osób które miały przyjemność.


Także Spaced fajnie, że kibicujesz chłopakom ale też skończ wypisywać głupoty bez konkretnej wiedzy bo w tej chwili jak widzę możesz co najwyżej podyskutować sobie o kolorach obydwu konstrukcji. A Ty Motomysz co się tak jarasz :D Koniec offtopu.


Entourage bardzo bardzo kusi. Byli "mędrcy" którzy ogłaszali śmierć takich konstrukcji jakiś czas temu. Aż wkleję sztukę kolegi :)

Obrazek

: 21.01.2014 19:58:04
autor: nopainnogame
Czlenson W tej całej zabawie w systemy i technologię najważniejsze jest dobre geo, a takie Entourage na moje właśnie ma. Radykalnie krótki tył (415mm - nie wiem, czy na rynku jest jakiś inny full, który ma krótszy przy tym zastosowaniu i skoku), mega długi Stack, bardzo nisko suport (nie wiem ostatecznie jaki jest, bo Kona podawała 343, 337 i BBH 0 mm , a realnie jak mierzyłem to jest ok.330mm), nie przesadzony w żadną stronę kąt główki.
Rower ma dawać czysty fun!
PS: po drugie za dużo razy widziałem sprawdzanie zawiechy na płaskim - Antidote tak "testowane" też widziałem :P Na ogół to polega na tym ->
sag 40% = " jak to kur.. zajebiście chodzi" ... Jak było info o testach Evila to nie wpadł wtedy nikt, aby realnie pojeździć :P Akurat miałem to szczęście testować go dzień wcześniej. Dlatego jestem pewien, że 80% opinii o zawieszeniu można sobie w dupkę włożyć, bo nie wiem, czy 2 razy w życiu widziałem, aby ktoś jeżdżąc na czyimś rowerze miał możliwość ustawić je pod swoją wagę i styl ;) To coś jak z małymi fullami - ponad 99% osób w kraju nigdy takiego nie miało, a każdy Ci napisze, że to nie pracuje i tylko wybiera pierdolnięcia :P

Re:

: 21.01.2014 20:12:02
autor: Czlenson
nopainnogame pisze:Czlenson W tej całej zabawie w systemy i technologię najważniejsze jest dobre geo, a takie Entourage na moje właśnie ma. Radykalnie krótki tył (415mm - nie wiem, czy na rynku jest jakiś inny full, który ma krótszy przy tym zastosowaniu i skoku), mega długi Stack, bardzo nisko suport (nie wiem ostatecznie jaki jest, bo Kona podawała 343, 337 i BBH 0 mm , a realnie jak mierzyłem to jest ok.330mm), nie przesadzony w żadną stronę kąt główki.
Rower ma dawać czysty fun!
PS: po drugie za dużo razy widziałem sprawdzanie zawiechy na płaskim - Antidote tak "testowane" też widziałem :P Na ogół to polega na tym ->
sag 40% = " jak to kur.. zajebiście chodzi" ... Jak było info o testach Evila to nie wpadł wtedy nikt, aby realnie pojeździć :P Akurat miałem to szczęście testować go dzień wcześniej. Dlatego jestem pewien, że 80% opinii o zawieszeniu można sobie w dupkę włożyć, bo nie wiem, czy 2 razy w życiu widziałem, aby ktoś jeżdżąc na czyimś rowerze miał możliwość ustawić je pod swoją wagę i styl ;) To coś jak z małymi fullami - ponad 99% osób w kraju nigdy takiego nie miało, a każdy Ci napisze, że to nie pracuje i tylko wybiera pierdolnięcia :P
Ale ja wiem dokładnie o co chodzi w Entourage i bardzo mi się to podoba :)

Co do offtopowego porównania Evila i LL - to nie jakaś tam "przejażdżka na rowerze kolegi".

: 21.01.2014 20:24:34
autor: nopainnogame
Czlenson No jasne. Nie odniosłem się do Twojej wypowiedzi ;) Tylko wspomniałem jak to na ogół wygląda w realu :lol:

: 22.01.2014 16:09:31
autor: operator.ciagnika
Ja osobiście też twierdze że entourage to typowy funbike :D czyli do latania po bike parkach, lokalnych trasach, czy po a-lineach :D dla tego też się zakochałem w niej od pierwszego wejrzenia :D a po za tym, Czlenson to entourage jest z polski :o ? przekaż koledze żę ma piękny rower :D