Strona 2 z 2
: 19.01.2014 00:51:09
autor: MLYNoBIKER
Whipy się robi różnie - zależnie od sytuacji tak uważam
Sam robię takie jak pisze Bogumil gdy prędkość jest niska, lot krótki a wysoki - dirty
a przy większej prędkości, gapach patrzy się na wprost.
Technika jest dowolna każdy z tych whipów jest poprawny przecież,
no ale nie róbmy offtopu - to jest temat o kasku
na moto tak samo niektórzy obracają głowe, więc pominął bym kwestie który kask będzie lepszy do whipów..
: 19.01.2014 01:23:09
autor: boogiel
Łoo, panie Bogumił, z tym pekniętym kaskiem to dojebałeś do pieca ;D
: 19.01.2014 03:57:11
autor: neejm
Ja tu jednego najbardziej nie rozumiem. Kask przeznaczony na rower, jest przystosowany waga, budowa, wytrzymaloscia tylko na rower. Wiadomo, ze na motorze rozwijasz wieksze predkosci, a wypadki sa grozniejsze. Chcesz kupic kask dh na crossa, to rownie dobrze mozesz sobie juz grawerowac nazwisko na plycie grobowej. Uderzysz z taka predkoscia i w odpowiedni material, ze kask nie wytrzyma, chocby i kosztowal 2k zl. Wieksza waga mx bierze sie wlasnie z wiekszej ilosci meterialu chroniacego. Takie jest moje zdanie.
: 19.01.2014 09:34:28
autor: gooral
neejm pomyliłeś się.On chce kask przeznaczony do crossu używać do DH

: 19.01.2014 11:58:49
autor: brooce
Co do bezpieczeństwa to podrzucę Wam jeszcze (oklepany już w innych tematach...) link z trochę innym spojrzeniem na sprawę:
http://www.pinkbike.com/news/DH-Helmets ... Safer.html
ad.2 dziwne leatt nie ogranicza ruchu chyba, ze sie oglądasz za siebie w czasie jazdy? o.O
Na szybko dodam, żeby nie robić offtopu, że dużo zależy od kasku i stylu jazdy (może też długości szyi). Ja w leatcie nie mogę jeździć, po pierwsze wymusza bardziej wyprostowaną pozycję (nie mogę wystarczająco unieść głowy), po drugie nie mogę mocno skręcać głowy w zakrętach. To w Giro Remedy, w kumpla 661 było trochę lepiej. // aha, miałem Leatta DBX II.
Re:
: 19.01.2014 13:08:02
autor: reemo
timon92 pisze: przy np. niedolocie mięśnie karku nie będą w stanie przeciwstawić się takiej sile
mięśnie karku dość łatwo "dopakować" więc jeśli ktoś ma świadomość większej wagi kasku MX i pójdzie na przysłowiową siłownię, to waga nie ma znaczenia.
co do "rzeczywistej" różnicy wagowej w TLD:
D3 1085g
SE3 1200-1300g (u nas są "wersje" CE, które też mogą się w sztywności od snell/dotów różnić)
: 20.01.2014 02:44:24
autor: GgG
Głowa robi większego whipa od roweru

no ale temat to temat, offtopu nie wypada robić.
Ja tam nie wiem z jakimi leatami miałem do czynienia że mi ruchy ograniczały. Kwestia przyzwyczajenia ale nie ma co mówić że są nieodczuwalne czy coś.
A teoria jazdy w pękniętym kasku który pęka po miesiącu jest ekstra. A jeśli (oczywiście nikomu nie życzę) pierwszego dnia z nowym kaskiem zaliczy się dobrego frontflipa po kamieniach, popęka, pozdziera się ostro od kamieni to nic nie znaczy, bo kask ma jeden dzień i powinien przejeździć ze dwa lata? Wiadomo że to drogie rzeczy ale jakbym zmasakrował sobie kask to nie czułbym się w nim bezpiecznie.
: 26.01.2014 00:26:19
autor: Bogumil
Ja jak robię whipa to daje głowę na jedną stronę a ręce na drugą, i wtedy wychodzi na to że rower się przekrzywia a głowa jest na wprost.
http://www.pinkbike.com/photo/8807232/
Żeby zrobić whipa trzeba wyjrzeć przez bok w odpowiednim momencie a żeby zrobić whipa bez patrzenia się na bok to trzeba spojrzeć się na bok ale tak wybalansować ciałem żeby rower się skrzywił bardziej.
Do tego dobrze jest mieć szerokie wybicie żeby móc się trochę położyć.
i wydaje mi się że ruchy głową w DH to odstawa bo bez tego sie nawet nie da przetransferować na skrzywione lądowisko.