Strona 2 z 6

: 16.06.2014 08:47:08
autor: Puncu
Nie kupiłem, dostałem. Na razie zobacze jak sie bedzie sprawował. Później ew. go zmienie.

Re: [Puncu] Specialized Big Hit + Marzocchi 888RC

: 29.06.2014 20:06:06
autor: Puncu
Nowe (niektóre zabytkowe) graty :D

Mostek :arrow: Race Face Diabolus D2
Napinacz :arrow: e13 SRS
Rockring :arrow: Race Face Diabolus
Opony :arrow: Vee Rubber STOUT
Dętki :arrow: Maxxis DH
Osłona dampera :arrow: LizardSkins
Osłona boostera :arrow: Race Face Mud Guard

Teraz boje się wjechać na wagę :D

27.06.2014r. - Serwis 888RC.


28.06.2014r. - Serwis Hope Enduro 4
Wymiana płynu, czyszczenie układu, zacisku oraz klamki wraz z wymianą sprężynki i kasowaniem luzu. Dawca Grimeca.

: 29.06.2014 20:36:28
autor: MUSZEL
przeplataj koła i dawaj zdjęcie! ;)

: 03.07.2014 20:46:03
autor: Puncu
Nowe zdjęcia w pierwszym poście ;)
Koła zaplotę prawdopodobnie na przyszły sezon.

Obrazek

: 21.07.2014 22:42:01
autor: Puncu
Pany! Mały up, trochę lżej. Ale muszę go trochę odchudzić bo skrzypi od ciężaru :D
Na czym mogę zbić jeszcze troszkę wagi?
Spadło troche z wagi przez obręcze, mostek, opony, jeszcze może dętki zmienię.

Z części których nie chcesz ruszać to hamulce, korby i rockring.

Anyone? :)

: 22.07.2014 19:19:19
autor: Tiaz
Co do zbijania wagi:
Dętki ; masz Maxxis Max 1szt to jakieś ~450g. Osobiście jeżdżę na dętkach CONTINENTAL, są po 13 zł, ważą ~200g i nie pamiętam kiedy je ostatnio przebiłem. Ponadto masz opony w podwójnym oplocie, także tym bardziej nie potrzebujesz, aż tak grubych dętek i śmiało możesz je zmienić na coś lżejszego.

Twoje tylna piasta również nie należy do najlżejszych, warto by było rozglądnąć się za jakąś z Dartmoor czy NS. Idąc dalej można wrzucić do dampera Ti spring, aczkolwiek byłbym tu ostrożny i dokładnie porównał wagę twojej sprężyny do sprężyny Ti, żeby uniknąć sytuacji wywalenia kilkuset zł za 100g lżejszą sprężynę ;)
Na końcu można też zastanowić się nad kwestią amora, bo swoje waży, ale to już większy wydatek.

Podsumowując,
jeżeli zmienisz dętki, tylną piastę i wrzucisz Ti spring, to w zależności od doboru konkretnych części zrzucisz 0,8-1 kg

Re: [Puncu] Specialized Big Hit + Marzocchi 888RC (funbike)

: 23.07.2014 00:36:53
autor: Puncu
Dętki już zmieniłem. Wg wagi 165g.
Tytanowej sprężyny nie chce ze względu na żywotność.
Nad piastą pomyśle. Polecicie coś? 10x135, 36 otworów, czarna.

Ogólnie udało mi się już zrzucić ok. 2kg na gumach i dodatkowo na obręczach i mostku :)

: 23.07.2014 21:01:26
autor: Tiaz
Może Dartmoor Revolt Pro Cassette albo NS Rotary Cassette ?
MUSZEL ma Dartmoor revolt'a, skoro masz od niego ramę, to możesz zapytać o piastę ;) A jeżeli kasy masz nieco więcej, to można kupić Hope pro II :)

: 23.07.2014 21:35:14
autor: Vinrael
Przednia piasta też dość ciężka (330g), dokładnie dwa razy cięższa od Revolta Pro (165g). A sama piasta jest bardzo fajna, ładnie się toczy, i jest solidnie zrobiona. Jeśli będziesz zaplatał koła zmień piasty ;)
Do tego amortyzator przedni może? Może waga tragiczna nie jest, bo obstawiam okolice 3kg, ale jakbyś miał budżet to można się pobawić i oberwać jakiś kilogram ;D

: 23.07.2014 23:52:17
autor: Tiaz
Nie wiem skąd masz taką wagę dla tej piasty na przodzie, z tego co sprawdzałem to waży 215g co jest dobrym wynikiem, a kupowanie nowej dla ~40-50 g zysku na wadze to dla mnie obłęd

: 24.07.2014 00:30:28
autor: Vinrael
Bikeboard podał 330g.
217 sam producent podaje.
http://rowerowawaga.pl/index.php?d=arty ... 4&art=2514
Tu masz z osią i śrubami, a taki oto komplet podają.
Zobaczyłem na Bikeboardzie 330g i mnie przycięło, że jest tak ciężka. Może i masz rację, może i bez osi będzie lżejsza.

: 24.07.2014 10:00:22
autor: Puncu
Dobra, przednią piastę zostawmy na razie w spokoju.
Co powiecie nad Novatec NT-D712SB? Podają wage 275g. Moja obecna to 560g.

Zastanawiam się czy się w ogóle opłaca zmieniać dla tych prawie 300g. Chyba zajeżdżę te i dopiero zmienię, ale przynajmniej będę wiedział na co warto ;) I tak już grubo poszło w dół, 2,2 kg :D

: 15.08.2014 22:42:08
autor: Puncu
Mały up.

Do zrobienia zostały duperele jak anodowanie klamek i zacisków.
Postanowiłem z kumplem zrobić nowe tłumiki do 888.
Waga poszła w dół, rower aż sam chce jechać, nie trzeba go do tego zachęcać, lata, skacze, spada, jestem mega zadowolony 8)
Ogólnie projekt roweru uważam za skończony a oto efekt :D



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 16.08.2014 00:08:54
autor: Vinrael
Wydaje mi się trochę kobylasty, ale to pewnie po przyrównaniu do mojego Wisha z turbo-krótką podsiodłówką. A tak jest piękny z nowymi obręczami! Bardzo mi się podoba efekt.

: 16.08.2014 09:07:44
autor: Mongolski
teraz juz sie nic nie gryzie i wyglada gustownie, ale wazniejsze, ze dobrze lata.

: 16.08.2014 09:37:36
autor: Kwiat126p
chopie zdejmij tą prezerwatywę z dampera :) jak to wygląda? Jak amortyzator w komarku :D

Re:

: 17.08.2014 19:25:34
autor: Puncu
Kwiat126p pisze:chopie zdejmij tą prezerwatywę z dampera :) jak to wygląda? Jak amortyzator w komarku :D
Może masz, racje pojeżdżę z samym błotnikiem i zobaczę czy się będzie bardzie syfił :wink:
Vinrael pisze:Wydaje mi się trochę kobylasty, ale to pewnie po przyrównaniu do mojego Wisha z turbo-krótką podsiodłówką.
Rama ma 10 lat, jest kobylasta ale tragedii nie ma :) "Nie masz siły podnieść roweru do góry, to kop trasy" :D

Tutaj jeszcze kilka zdjęć:

Obrazek
Obrazek

Obrazek

: 17.08.2014 23:45:42
autor: Vinrael
Puncu, mi nie chodziło o wagę w słowie 'kobylasta', tylko fakt że jest (dla mnie) strasznie wysoka.

: 07.09.2014 22:16:36
autor: Puncu
Jeżeli kogoś to interesuje to nastąpiły małe zmiany.

Wrócił damper o dł. 230mm. A mianowicie Swinger 4.
Brakowało mi trochę skoku, zwłaszcza przy dropach. Wczoraj srogo dobiłem damper kilka razy i stwierdziłem dość. Wróciła także twardsza sprężyna Manitou 350x2.75, na stałe zagrzały miejsca tłumiki 200mm w 888.

Ogólnie suport poszedł w górę z 355mm do 385mm, co do kąta główki mam wątpliwości bo z wyliczeń wyszło mi 64°, coś się nie zgadza.

Ktoś może mi zaznaczyć, korzystając ze zdjęcia z postu wyżej, które punkty brać pod uwagę licząc kąt główki za pomocą cosinusów? Rozumiem że nie bierze się pod uwagę oski przedniego koła tylko koniec amortyzatora idąc po linii lag na wysokości ośki?