Strona 2 z 2

Re:

: 20.02.2014 22:23:54
autor: marudny
Saint_pl pisze:Opierając się na rysunku, który zamieścił Muszel i przyjmując że ten większy tłok na rysunku to piston a ten mały to IFP to według Was gdy pison wchodzi do komory czyli ten duży tłok na rysunku przesuwa się w dół to za pistonem powstaje pusta przestrzeń a cały olej przed pistonem jest przepychany do IFP. Tak według Was działa damper ?

Mówie o przypadku gdy damper jest w całości złożony i pracuje, a nie gdy go składamy, nalejemy do głównej komory oleju i po włożeniu tłoka trochę się go wyleje.
Małym "tłokiem" na obrazku jest "shaft" - czyli w większości przypadków rurka o nie dużej średnicy... Do niej jest zamocowany "piston" - ten jest pchany/ciągnięty i gdy znajduje się wewnątrz to ma stały wpływ na objętość głównego cylindra. "Piston" nie przepycha oleju! Olej przez niego przepływa mniej lub bardziej swobodnie - zależnie od regulacji/zaworowania. Na tym polega tłumienie........

Zmienny wpływ na objętość komory głównego cylinda, ma element który się w niej zanurza i wynurza - w tym wypadku "shaft". To "shaft" jest w tym układzie tłokiem...

Zbiorniczek wyrównawczy ma wewnątrz średnicę większą niż średnica shaft-a, dlatego droga jaką przebywa przegroda jest krótsza.

Przegroda to większy tłok na obrazku.

Gdyby średnica przegrody IFP była równa średnicy "shaft-a" - nie myl z pistonem! To droga przesuwu przegrody była by równa skokowi dampera...



Wsadzisz coś do zamkniętego wypełnionego po brzegi nieściśliwą substancją naczynia?

Ile razy to można powtarzać?

Damper to nic innego jak zamknięte naczynie w którym jedna "ściana" musi mobilna...

happy_cycling chce bezkarnie ograniczyć mobilność tej "ściany" w cyklu ugięcia...

Nie można pominąć też faktu, że olej podczas pracy się nagrzewa, przez co jego objętość zwiększa się znacznie i zbiorniczek służy też do kompensacji tej zmiany...


MUSZEL, nie poddawaj się... :wink:

: 20.02.2014 23:23:48
autor: Saint_pl
Marudny
""Piston" nie przepycha oleju! Olej przez niego przepływa mniej lub bardziej swobodnie - zależnie od regulacji/zaworowania. Na tym polega tłumienie........"

To miałem na myśli pisząc swój pierwszy post. Widocznie niewystarczająco zrozumiale.

: 22.02.2014 10:53:21
autor: off_road
Zajęty jestem ale znalazłem chwilę aby odpisać w tym temacie.

Debilizmy które się tu wypisuje przyprawiły mnie o ból głowy.

Może wytłumaczę temat najprościej jak się da, nalejcie do szklanki wody do pełna. Wsadźcie palec co się stanie? Woda zacznie się wylewać.
W damperze objętość palca którego wkładasz do szklanki jest rekompensowana w zbiorniku wyrównawczym. Dasz IFP za wysoko i dampera nawet o 1mm nie ugniesz.

Dziękuję.