Strona 2 z 3
Re:
: 03.04.2014 11:37:41
autor: grindz0ne
Re: Śmierć 26 cali w DH
: 03.04.2014 13:21:49
autor: Znajdor Nieziemski
A dla O'neala to intens M9 na 32 calowych kołach.
: 03.04.2014 14:18:56
autor: operator.ciagnika
może i 27,5 dla wyższych riderów ma przyszłość, ale nie wystarczy kupić jakiejś dużej ramy? kiedyś tacy riderzy potrafili jeździć na kołach 24".. a co do wzrostu, co z niższymi osobami? co jak co ale dla riderów o wzroście <160cm takie kobyly na 27,5 bd poprostu za duże. dla tego nie wydaję mi sie żeby producenci całkowicie zrezygnowali z 26. Mi osobiście rowery 27,5 wgl mi sie nie podobają, enduro jeszcze, ale w Dh ani troche.
: 03.04.2014 14:43:08
autor: Znajdor Nieziemski
Zawsze mi się podobały foty drobnych panienek z enduraczem speca na kołach 29 calowych:-)
: 03.04.2014 15:46:58
autor: nopainnogame
Gdzie widzicie powiązanie 27.5 ze wzrostem skoro np. nowy Nomad ma prawie identyczne geo co Banshee Rune V.2 w jednym z ustawień, tyle, że na 26 calach

Nie przesadzajcie, że przez 1,5 cala to maszyny dla gości 190cm :P
: 03.04.2014 15:54:31
autor: Znajdor Nieziemski
Wielki chłop na wielkich kołach wygląda lepiej.
: 03.04.2014 16:38:36
autor: operator.ciagnika
posadź dziecko na 29er i zobacz czy sobie poradzi xD takie jest powiązanie, troche mi się wydaję ze może sobie z tym nie poradzić. No rzeczywiście niby tylko 1,5" cala róznicy, ale jak byś postawił obok siebie dajmy na to Intense'a 951 na 26 i 27,5 obok siebie, albo Norco aurum. To była by spora różnica. Wyższe, sporo dłuższe, mniej zwrotne.
: 03.04.2014 17:02:21
autor: Znajdor Nieziemski
Wszystko się zgadza, lecz boję się że ktoś wygra tegoroczny wc dh na 27,5 calowych kołach i będzie się nazywało że to jest najlepsze i wielu da się na to złapać.
: 03.04.2014 17:16:08
autor: Puncu
Ale to nie firmy rowerowe dyktują co jest lepsze tylko Ci co kupują. I tak większość zostanie przy 26' bo jest to najpopularniejsze i dostęp części takich jak opony, obręcze, szprychy są największe.
Poza tym małe łebki i tak zaczynają od 20-26 cali albo 24-26'.
Wydaje mi się że te 27'5' to chwilowa moda, a nawet jeżeli się utrzyma to będzie co najwyżej na równi z 26

: 04.04.2014 09:41:01
autor: uzurpator
"Większość" ma to do siebie, że kupuje 29ery. Pewno dlatego, że większość nie masturbuje się cyferkami, tylko przychodzi do sklepu rowerowego i kupuje oczami. Za rok większość kupi 650b, bo to będzie dostępne w sklepach, a sprzedawca sprzeda nawijkę, że to lepsze.
I mówię to ja - Jarząbek. Tzn, osobnik który chce napędu 2x6, kół 26", opon 2.5" i 180 skoku przód/tył.
Howgh.
: 04.04.2014 16:27:34
autor: Znajdor Nieziemski
Uzurpator ma w pełni racje,większosć kupuje to co jest w sklepie.
A co do napędu to jest przecież najnowsza, najlepsza chyba właśnie 6 biegowa nowość od srama tylko i wyłącznie do dh za jedyne 5 tysi

Re:
: 06.04.2014 11:55:59
autor: KorreS
komarek pisze: Ja mam pytanie do osób starszych, jak to wyglądało w DH np. w 2000 roku, było 26" czy 24"?
26 chyba było prawie "od zawsze".
W pewnym momencie powstała moda na sety: 26 na przodzie i 24 na tył.
Większy przód miał ułatwić atakowanie przeszkód i poprawiac geo całego bika na bardziej stromych zjazdach a mniejszy tył poprawiac zwrotnosć i ułatwiać "dokręcanie".
: 06.04.2014 14:47:51
autor: komarek
Dzięki, o tych setach 26 /24 to wiedziałem, jeszcze chyba ktoś na tym forum tak ma jeśli się nie mylę. Tu jest kilka ciekawych wywiadów na temat wielkości kół -
http://www.pinkbike.com/news/650b-think-tank-2014.html
: 10.04.2014 00:30:46
autor: Wredny
A mi sie wydaje ze to nigdy nie nastapi

od 2 lat zyje w Uk i powiem wam jedno kraj jak kraj ... ale wszystko zalezy od pary w nogach ... ja mam 180\180 66 rcv/dw-link i jestem mega zadowolony ze na ponad 18 kilowej kobyle jestem w stanie pod gorke objechac ludziska ktorzy maja wylajtowa nowke sztuke ... ostatnio bylem w Oneplanet Adventure bike park Llandegla Forest ( polska wstydz sie za to ze naprawde mało kto dba o cokolwiek) i ludziska z racji wiadomo zarbkow uk - maja takie bryki ze koszta waszych odpicoanych dehówek to ich lajtowy 27,5 endurowiec ... ja na swoim 7 letnim 7point'cie od IH nie czulem sie jakis gorszy slabszy objezdzalem ludzi jak mi sie podobalo na podjezdzie gdzie kazdy mial swoje tempo ( wieksza sred wieksza predkosc ) koła nie graja roli ... lczy sie to co ma ktos w glowie i w nogach - lydkach udach i tyle .... a to co moda niesie .... azdy sie ubiera tak jak sie komus podoba i z bikiem jest tak samo

) to nigdy nie umrze - chwilowa moda ( ktora z czasem zostanie) nie jest w stanie wyprzec klasyki

Re:
: 10.04.2014 09:14:41
autor: Puncu
komarek pisze:Dzięki, o tych setach 26 /24 to wiedziałem, jeszcze chyba ktoś na tym forum tak ma jeśli się nie mylę.
Ja tak mam w Big Hitcie, ale jest to podyktowane konstrukcją ramy. Niektórzy dają 24' na tył w Signie lub Faith'ie żeby poprawić geometrie.
Ale to rozwiązanie się nie sprawdza.
Re:
: 10.04.2014 10:34:45
autor: Spaced
ArthurGreen pisze:Nie ma bata by producenci wymusili coś takiego na użytkownikach.
Jest jedno duże ale jeśli chodzi o 27.5 cala w dh. Juz super długie GT idzie w strone roweru tylko na trasy PŚ. Rowery dla prosów i na duze trasy powinny byc długie ale na lokalne trasy nawet czołówka jeździ na krótszych (M lub L np. u Gee jak byl w commencalu). Ładnie to Udi na RM skomentował. W pewnym momencie stabilność na prawde wżyna się w użyteczność roweru na lokalnych trasach i ludzie 27.5 w dh mogą zwyczajnie odrzucic jak się na ich ulubionym spocie nie sprawdzi.
: 24.04.2014 13:48:23
autor: ArthurGreen
: 24.04.2014 14:21:21
autor: Papi
Znajdor a nie przypadkiem 7 biegowy, bo coś o tym wspominali w biku

: 24.04.2014 14:59:32
autor: operator.ciagnika
Sram X01 DH ma 7 i 10 biegów i normalne X01 ma 11.. ale wracając do tematu śmierci 26" jest to smutne ale co raz bardziej prawdziwe i realne.. szkoda bo te rowery wyglądają pokracznie, aczkolwiek ciekawe jak sie jeździ na takowych, może jednak jest coś w tym 27,5" chociaż ja jako ze jezdżę głównie Fr i troche enduro, i jestem zwolennikiem krótkich rowerów nadal będę zwolennikiem 26"