Strona 2 z 2
: 07.04.2014 21:57:31
autor: Miki_95
W sumie to leję według zasady, żeby na wciśniętym do oporu amortyzatorze oleju było 7-10cm od góry lagi, oczywiście mierzone dopiero po zginaniu i wyciąganiu amora, żeby dobrze się zalał. Ale w akcie desperacji próbowałem też więcej, wiem, że wtedy nie będzie mógł wykorzystać całego skoku, ale do testów jest wtedy pewność, że tłumik za mało nie ma. Niestety ile tego oleju by nie było, tłumienia brak.
: 07.04.2014 22:08:22
autor: diskordia
FRmaniak czym poprzesz swoją tezę-że to tłumik tłumienia?
w fv- tłumiki wyglądają identycznie jak ten bez regulacji. i moim zdaniem to właśnie jest tłumik tłumienia.
ten z regulacją wygląda identycznie jak tłumik kompresji z rcv/vf2. śmigiełko na górze i otworki na górze. w 66 to właśnie tłumik kompresji.
jesteś pewien że jest na odwrót?
rozumiem że zalewane były obie lagi? w ilości takiej że oba tłumiki są zanurzone w całości?
nie ma bata żeby nie było tłumienia, to zwykła rurka z dziurkami i nie ma się tam co zepsuć. przy zalaniu odpowiednią ilością musi działać.
zalecałem ci lepki olej,bo uważam że masz tam właśnie tłumik vf bez regulacji.
a wszystkie 66vf 2005 z takim właśnie tłumikiem działały dobrze dopiero po zalaniu 15, a nawet 20w - (przy masie jakieś 80kg)
: 07.04.2014 23:30:17
autor: Miki_95
Tak jak pisałem wcześniej, spróbowałem zalać 15W i bez powietrza mimo tego, że jest dość miękki nic się w kwestii tłumienia nie zmienia. W tej ladze bez regulacji tuleja trzymająca tłumik nie ma tej białej pływającej podkładki, która jest w tej z regulacją, także olej może tam swobodnie przepływać, trochę trudno jest mi sobie wyobrazić jak w tym wypadku ma się odbywać tłumienie. Ktoś napisał, że wnętrzności są tutaj z juniora, który jednak jest bardziej podobny konstrukcyjnie do super t, a juniory chyba nie posiadały nigdy regulacji tłumienia kompresji?
: 08.04.2014 00:10:51
autor: diskordia
a tłumik dobrze pasuje do wnętrza lagi? ta białą obejma plastikowa na górze musi dość ciasno wchodzić do rury.. co do zawartości wnętrza tej tuleji ? zbytnio nie kumam jak być powinno.
jeszcze w tym tygodniu będę rozbierał 66.zobaczę czy tuleje różnią się zawartością,i jak jest z pasowaniem różnych elementów. ale z tego co pamiętam,jest tam u mnie mini sprężyna i jakaś podkładka,ale metalowa. i na pewno nie ma tam nic co by uszczelniało lub coś ograniczało.
a nie możesz spróbować zamienić ich miejscami?
: 08.04.2014 03:38:53
autor: Miki_95
Pomysł z zamienieniem tych tulei muszę przetestować, 66 vf mają tłumiki ssvf ze sprężynką, która aktywuje zawór, widać je tutaj
http://my-sport.spb.ru/manual_1/2005-66-vf.pdf na 14 stronie, ja zakładając, że mam tłumiki od juniora albo nowszego super t będzie to zwykły ssv, bez sprężynek, więc rolę zaworu może pełnić właśnie ta tuleja z białą podkładką, którą miałem teraz przy tłumiku kompresji. W zasadzie przeglądałem instrukcję techniczną do dj1, który też jest na ssv (z tą tylko różnicą, że tłumik odbicia również jest regulowany) i w tej instrukcji jak są oznaczone elementy, to wyraźnie są rozróżnione te tuleje: tuleja kompresji i tuleja + zawór. Może faktycznie poprzedni właściciel po prostu przez pomyłkę je zamienił, dlatego tłumienie odbicia nie reaguje na zmiany lepkości oleju bo nigdzie się nie przeciska
: 08.04.2014 09:30:16
autor: diskordia
będę rozbierał vf2 - regulacja na obu tłumikach. to zobaczę jak jest z tą tulejką na komresji.
w rcv 2012 - tuleja ma sprężynkę i podkładkę,tylko na jednym tłumiku,ale za cholerę nie pamiętam,czy na tłumieniu czy na kompresji - druga jest pusta jak u ciebie.
: 08.04.2014 09:39:15
autor: Miki_95
Złożyłem go przed chwilą zamieniając te tuleje, wlałem to 15w co było, tłumienia jeszcze nie ma, ale chociaż słychać, że coś jakby zasysa. Zaraz lecę kupić gęstszy, to ostatecznie się wyjaśni, czy coś z niego będzie
: 08.04.2014 09:48:41
autor: diskordia
i wlej tyle ile pisali.
: 08.04.2014 10:26:41
autor: Miki_95
Motul czy motorex kończą się na 20W, sprzedawca sprawdził w katalogu. Miał tylko 1l pojemności tego 20W... to tylko o 5 więcej niż lałem, więc nie gwarantuje sukcesu, a zużyję dajmy te ~260ml okaże się, że nic nie da, a potem nigdzie tego nie wleję bo wszystko nowsze konstrukcje
: 08.04.2014 13:58:16
autor: FRmaniak
diskordia, swoją tezę poprę w taki sposób:
-super t ma średnicę lagi 32mm
-jeśli ktoś będzie chciał do niego wsadzić inny tłumik niż oryginalny to wsadzi tylko taki który też siedział w ladze 32mm.
-jedyne tłumiki z innych amorów które będą tutaj pasować to tłumiki z Juniora albo Dropoffa.
-ani drop off, ani junior nie mają regulacji kompresji.
: 08.04.2014 14:16:00
autor: Miki_95
Sam już nie wiem co w końcu siedzi w tym amorze, a tym bardziej czemu nie działa. Super T z 2007 miał 32mm, miał rcv, więc gdyby to był tłumik od niego, to jest chyba możliwa regulacja kompresji?
http://www.marzocchi.com/template/detai ... tto=30812#
: 08.04.2014 15:12:26
autor: diskordia
a ja potrafię rozróżnić tłumik kompresji od tłumienia.
żaden tłumik tłumienia marzo - nie działa na gónych otworkach.
a po ile w takim razie średnicy miały zetki? bo chyba nie tyle co 66. a różne typy Z miały zdaje się wszelkie możliwe regulacje - nikt nie powiedział że te tłumiki są od 2półkowych amorków. tym bardziej że widać po fotach że sprężyna ma dodatkowe tuleje.
jak rozbiorę 66 to zrobię zdjęcia i sam zobaczysz jaki tłumik jak wygląda.
: 08.04.2014 19:18:31
autor: FRmaniak
http://www.pinkbike.com/photo/4691184/?s5
A czy teraz wierzysz mi że to zwykłe ssv z juniora? To ma tylko regulację powrotu.
: 08.04.2014 21:02:53
autor: Miki_95
To jak zmusić ją do tłumienia tego powrotu?