Publikacje naukowe poświęcone DH

Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Spaced »

Sokół pisze:Ale baza kół ma znaczny wpływ na prowadzenie się roweru
I może być niska osoba, która woli badziej stabilny rower
A może być wysoka, która chce zwinnego roweru
To niech taka osoba kupi sobie rozmiar za duży i rozmiar za mały. Po to są rozmiary. Bo chyba nie sugerujesz roweru z regulacją długości TT ;)
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

No właśnie w tym rzecz, że rozmiar dobiera się ze względu na preferencje a nie budowę anatomiczną
Tylko muszę to promotorowi wyjaśnić
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Spaced »

Sokół pisze:No właśnie w tym rzecz, że rozmiar dobiera się ze względu na preferencje a nie budowę anatomiczną
Tylko muszę to promotorowi wyjaśnić
Znaczy wbrew pozorom rozmiar dobierać się powinno ze względu na budowe anatomiczną. To, że ludzie maja preferencje nie znaczy, ze ich preferowana pozycja jest najbardziej optymalna.
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

Wytłumacz promotorowi że szerokość tyłka do ramy ma tyle co piernik do wiatraka, przecież produkuje się korby w standardzie 73 lub 83 i to one bardziej się wiążą z szerokością dupy, ewentualnie pedały.
Jeżeli chodzi o wzrost to baza kół może mieć trochę znaczenie.
Ale duże zależy że tak powiem od geometrii człowieka :mrgreen:
Są ludzie co mają długie łapy a są niscy i oni na przykład mogą woleć długie ramy i tak na prawdę jest wiele różnych kryteriów.
Jak np ktoś ma 15 lat i 50 kg to przecież nie kupi sobie wielkiej kozy tylko kupi S'kę albo w ogóle kupi ramę do enduro.
freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

Fajny temat, będę go śledził. Co prawda jestem po pierwszym roku mechany, ale pisanie pracy pewnie trzeba będzie już za dobre 1,5roku zacząć.

Generalnie musisz wytłumaczyć promotorowi,że geometria roweru to składowa wielu czynników, ogólnie z ramą zjazdową byłoby Ci ciężko bo tutaj rowery projektuje się pod kątem możliwości wygładzenia trasy czy po prostu ułatwienia rowerzyście ruchu rowerem przy zjeździe z dużą prędkością po stromym podłożu. Łatwiej byłoby Ci z ramą szosową - tam myślę, że znalazłbyś dużo więcej informacji na temat tego jak wykorzystywać potencjał ciała do lepszego napędzania roweru, w ramie zjazdowej bardziej stawia się na ułatwienie pokonywania przeszkód, nie zapomnij o tym żeby odizolować jak najbardziej pracę napędu ( łańcucha ) od kinematyki zawieszenia, to może być kluczowy element Twojej pracy, jest to bardzo ciekawe zadanie i podchodzi pod typowo czystą mechanikę. Szerokość pakietu nie ma znaczenia dla naszego tyłka, znaczenie ma tylko dla roweru gdzie tylna piasta,a dokładnie jej szerokość zmieniać nam może położenie linii łańcucha, co też jest sprawą dość istotną. No ale zauważ,że np. niektóre ramy norco miały mufę 68mm i piastę 150mm więc na to nie ma reguły. Kumpel na inżynierkę robił ramę rowerową to ustawione to było typowo pod obliczenia wytrzymałościowe, technologię spajania i takie rzeczy...

Jak możesz to dziel się pomocami w tym temacie, na pewno mi się przydadzą :) pozdrawiam
Ride 4 Fun ! Biatch !
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości