Strona 2 z 2

: 04.07.2014 16:48:18
autor: wojtasu
Pomysł bardzo fajny,
Dla ludzi nie dbających o napęd (takich jak ja) pomysł genialny.
Trzymam kciuki jak najbardziej ! :)

: 04.07.2014 19:19:13
autor: Spaced
Dobrze Grześkowi życzę ale jedyna róznica między tym, a rowerami obecnie dostępnymi z gearboxem czy piastą z biegami jest ten zamknięty napęd. Większość ludzi będzie mieć to w dupie. Marketingowo ten projekt jest nie do sprzedania dla ludzi w xc bo jest cięzki, a serwis napędu jest jednak bardzo prosty. Do tego zawodnicy nie przejmuja sie psuciem sie sprzetu o ile nie psuje sie w pół zjazdu z czym klasyczne napędy nie maja problemów. Szczerze wiecej sensu widziałbym w pchaniu się z tym w all mountain/enduro bo tam jest wiecej błota i nie ma jeszcze ram enduro z gearboxem (no jest pare ale to nisza totalna wiec jest miejsce na rynku). Skoro gearbox nie przyjął się szerzej w dh to w XC widze jeszcze mniejsze szanse.

: 04.07.2014 19:23:46
autor: UriUs781
To mi na gearbox nie wygląda tylko na taką korbę ukrytą w ramie.
Gearbox w zjazdówkach służy do tego by łańcuch był w jednakowym naciągu niezależnie od ugięcia tylnego zawieszenia. Tu nie ma zawiechy to jaka by była tego funkcja?

Re:

: 04.07.2014 19:33:45
autor: Spaced
UriUs781 pisze:To mi na gearbox nie wygląda tylko na taką korbę ukrytą w ramie.
Gearbox w zjazdówkach służy do tego by łańcuch był w jednakowym naciągu niezależnie od ugięcia tylnego zawieszenia. Tu nie ma zawiechy to jaka by była tego funkcja?

Przeciez gearbox słuzy do tego by własnie zmniejszyc awaryjność napedu i zwiekszyć jego zakres. By łancuch był w jednakowym naciągu wystarczy rolka w osi obrotu.


btw. na kickstarterze jak woł jest 16 biegowy gearbox.

: 04.07.2014 21:45:42
autor: kycho
taa... ciekawe jak to się będzie serwisować... Bo jak to widzę to mi się zaraz wszystkie Gazele i inne Złomexy przypominają i to jak Cie *#&# jasny strzela jak trza było "zmienić dętkę"...

: 05.07.2014 11:03:12
autor: brooce
Mi się ten projekt podoba. Osobiście nie lubię czyścić napędu, a jednak jazda z suchym czy usyfionym łańcuchem jest jeszcze gorsza, więc co chwilę trzeba to robić. Gdybym zarabiał x $$ na godzinę, chętnie przyinwestowałbym w taki rower, żeby nie marnować czasu (i sił...) na codzienną pielęgnację.

No właśnie, cena... 5000 euro to trochę dużo - musiałbym na prawdę sporo zarabiać żeby wydać tyle kasy na rower do XC. Ale wydaje mi się że są maszyny które tyle kosztują na standardowym napędzie, więc nie widzę powodu żeby zamiast tego nie zainwestować w Nusetti. Warto pomyśleć też o maratonach, gdzie po jednym wyścigu w trudnych warunkach klasyczny napęd jest do wymiany. Narzekacie na wagę - 10.7 kg to aż tak dużo? Dla zawodników na pewno, ale dla względnie zwykłego użytkownika powinno ujść.

Ciekawe nawiązanie do paska zębatego, faktycznie - jeszcze jakiś czas temu to miała być alternatywa dla zwykłego napędu, której nie trzeba serwisować. Tu Nusetti będzie miało konkurencję, pytanie czy będzie miało wystarczająco dużo argumentów na jej przebicie.

Ciekaw jestem jak z żywotnością takiego napędu, łańcuch jak to łańcuch - będzie się rozciągał, a inwestując tyle kasy, raczej nie chciałbym go zmieniać po dwóch latach.

W reklamie spodobało mi się stwierdzenie "this bike is also environmentally friendly" :D :D Zwykłe MTB - won z lasu na ulice, śmierdziuchy!

: 05.07.2014 22:04:43
autor: immortal-like-a-god
Przekładnia planetarna, co jakiś czas ktoś sobie przypomina o jej istnieniu i odgrzewa stary kotlet tylko trochę inaczej doprawiony.

Autorowi projektu życzę powodzenia i przypomnę o EFNEO

Re:

: 05.07.2014 23:25:22
autor: LestatBiker
kycho pisze:taa... ciekawe jak to się będzie serwisować... Bo jak to widzę to mi się zaraz wszystkie Gazele i inne Złomexy przypominają i to jak Cie *#&# jasny strzela jak trza było "zmienić dętkę"...
To widzę kolega nie składał od podstaw czyli od gołej osi piasty nexusa mającego 8 biegów... to jest dopiero impreza ;)

co do roweru jak już 2 rok zawiesiłem jazdę z obrzydzenia do całokształtu to ten sprzęcik podsumuję tak:

DAĆ. Dla mnie, tutaj do rączek :)

Re:

: 06.07.2014 14:29:30
autor: Spaced
brooce pisze:Mi się ten projekt podoba. Osobiście nie lubię czyścić napędu, a jednak jazda z suchym czy usyfionym łańcuchem jest jeszcze gorsza, więc co chwilę trzeba to robić. Gdybym zarabiał x $$ na godzinę, chętnie przyinwestowałbym w taki rower, żeby nie marnować czasu (i sił...) na codzienną pielęgnację.

No właśnie, cena... 5000 euro to trochę dużo - musiałbym na prawdę sporo zarabiać żeby wydać tyle kasy na rower do XC. Ale wydaje mi się że są maszyny które tyle kosztują na standardowym napędzie, więc nie widzę powodu żeby zamiast tego nie zainwestować w Nusetti. Warto pomyśleć też o maratonach, gdzie po jednym wyścigu w trudnych warunkach klasyczny napęd jest do wymiany. Narzekacie na wagę - 10.7 kg to aż tak dużo? Dla zawodników na pewno, ale dla względnie zwykłego użytkownika powinno ujść.

Ciekawe nawiązanie do paska zębatego, faktycznie - jeszcze jakiś czas temu to miała być alternatywa dla zwykłego napędu, której nie trzeba serwisować. Tu Nusetti będzie miało konkurencję, pytanie czy będzie miało wystarczająco dużo argumentów na jej przebicie.

Ciekaw jestem jak z żywotnością takiego napędu, łańcuch jak to łańcuch - będzie się rozciągał, a inwestując tyle kasy, raczej nie chciałbym go zmieniać po dwóch latach.

W reklamie spodobało mi się stwierdzenie "this bike is also environmentally friendly" :D :D Zwykłe MTB - won z lasu na ulice, śmierdziuchy!

Tylko, że zwykli smiertelnicy nie dowiedzą się o tak małej firmie i trudno ich będzie przekonać do tak dziwnego wynalazku. Zwykły śmiertelnik kupuje kompletny rower w sklepie, który zna.

W maratonach jak zainwestujesz w napęd drogi to jeden start nie zabija Ci napędu. No to plus inwestycja w serwis.

Do tego jak pokazują przykłady z DH i Enduro Pasek + gearbox się nie przyjmuje. O ile jeszcze gearbox z łancuchem jako tako idzie w zerode to Calvaire z paskiem na razie uznania czy widoczności nie zyskało.
Do tego ludzie w maratonach i xc beda mniej chetni do zaakceptowania ekstra wagi. Zwłaszcza, ze dodatek wagowy Nusetti wzgledem średniego roweru o tej cenie na rynku (powiedzmy wysoki model ht speca) jest wyższy niż Zerode wzgledem powiedzmy Demo (bo dochodzi 500-800g) co przekłada się na dużo wiekszy procentowy wzrost masy ramy.