Strona 2 z 3
: 21.08.2014 22:10:52
autor: KubaLa
Nie, nie chciałbym. Ale czy na rowerze 17200 czy 17400 g już nie ma takiej wielkiej różnicy. Spaced, nie każdy jest takim purystą, ja na przykład, jak jeszcze miałem rower, wolałem 100 g dołożyć na siodle bo mi się mega komponowało z rowerem. Po prostu niektórzy lubią jak rower dobrze wygląda, nawet kosztem wagi. To tak jak np z klimatyzacją w aucie. Wpieprza spory % mocy samochodu ale mimo wszystko ci ludzie, którzy ją mają to używają. Co z tego, że auto pali więcej, jeździ gorzej jak jest o prostu przyjemniej. Nie każdy wszędzie w życiu używa kalkulatora.
Re:
: 21.08.2014 22:15:12
autor: Puncu
KubaLa pisze:Nie każdy wszędzie w życiu używa kalkulatora.
Chyba że do robienia zdjęć
Niestety albo ciężko albo drogo :/
Jeżeli chcesz kupić coś wytrzymałego, lekkiego i dobrze wyglądającego to musisz więcej wydać. Możesz to zrobić taniej kosztem wagi

: 21.08.2014 23:08:02
autor: troyo
200g? Te koszulki to chyba stalowe musialyby byc. Jak to bedzie wazyc 50g/kpl kol 26" to bedzie dobrze. Inna sprawa, ze roboty bedzie z tym w cholere i jeszcze troche.
Wez pod uwage, ze moze byc problem z naciagiem/luzowaniem sie szprych podczas jazdy na takim patencie.
Co to za kola dziwaczne, ze sa potrzebne 2 rozne dlugosci szprych? Co to za cudak z serwisu, ze 20mm nyple wymysla?
Ogolnie bedzie to wygladac idiotycznie, ale co kto lubi.
Re: Re:
: 22.08.2014 00:37:02
autor: misiekmisiu
Spaced pisze:KubaLa pisze:Chciałbym ważyć 440

W stosunku do szprych to jest 50% ale w stosunku do kół z oponami? Ludzie jeżdżą na dętkach DH i żyją

A te ważą znacznie więcej i są znacznie bardziej odsunięte od osi obrotu

Ludzie robią jeszcze głupsze rzeczy ale to nie znaczy, że mamy je polecać. Jak ktoś włoży głowe do pieca i przeżyje to też ma to polecać?
Liczy się % wzrost masy części. Właśnie przez takie liczenie w gramach ludzie potem zastanawiaja się czemu maja cieżkie rowery skoro oszczędzili 1.5kg na kilku dużych częsciach, a zapomnieli że dorzucili 3kg na pierdołach typu właśnie szprychy, dętki i inne szpargały. Jak tamto porównanie nie działa to weź rower ważący 16kg (czyli lekki rower dh) i teraz dodaj mu 50% masy (czyli 8kg). Na prawde chciałbyś jeździć na rowerze ważącym 24kg? Na prawde nie widzisz, że to głupi argument?
Nie zakładając nowego tematu, to na jakich dętkach powinno sie jeździć skoro dętki do dh są ciężkie ? na zwykłych za 15zł ?
: 22.08.2014 03:11:09
autor: SegatiV
Zwykłe za 5zł (decatlon miał 2szt po 10zł), a ja jeździlem na maxxis welter weight i było super, nigdy snejka na oponach 2ply nie miałem, ale jak się zdarzy dziurka to przy tej dętce nie da się za bardzo łatać i 35zł idzie papa więc zrezygnowałem na "poproszę te najtańsze" w sklepie rowerowym.
: 22.08.2014 09:17:13
autor: Spaced
Ja weltery łatam bez problemu.
@Kubala da sie ładnie i lekko. Trzeba po prostu troche energii włożyć w to i poszukac. Ja tez czasem kupuje bo mi część bardziej pasuje ale nie kiedy jest oczywista alternatywa podobnie wygladajaca, a lżejsza. Spokojnie można pomyśleć o szprychach innej firmy, czarnych w podobnej wadze do championów (albo po prostu rebrandowanych championów

)
: 22.08.2014 21:22:22
autor: KubaLa
Da się ładnie i lekko ale wtedy nie będzie tanio

Przy czarnych to kompletny bezsens, ale tak jak mówiłem, jakby chcieć kolorowe i dobre szprychy...
Re:
: 23.08.2014 21:05:34
autor: Spaced
KubaLa pisze:Da się ładnie i lekko ale wtedy nie będzie tanio

Przy czarnych to kompletny bezsens, ale tak jak mówiłem, jakby chcieć kolorowe i dobre szprychy...
Nie ma kolorowych i dobrych szprych. Nawet jak chcesz drogo. No chyba, ze chcesz alu

: 23.08.2014 21:20:46
autor: KubaLa
No i o to mi chodzi, że w takim wypadku koszulka będzie rozwiązaniem całkiem ok.
Re:
: 23.08.2014 22:07:03
autor: Spaced
KubaLa pisze:No i o to mi chodzi, że w takim wypadku koszulka będzie rozwiązaniem całkiem ok.
No wlasnie nie bo on nie chce kolorowych szprych, on chce czarne. W wadze championów jest mnóstwo czarnych szprych tanszych od DT. Dlatego cały zabieg dla mnie mija sie z celem. Niech chłop kupi sapima leadera. 35gr tansze per szprycha od czarnego championa i na 2 kołach nawet 9g zaoszczedzi ( to akurat nie wazne bo to juz na prawde zadna róznica).
: 23.08.2014 22:35:52
autor: MUSZEL
Spaced, coś dublujesz posty dziś (nie tylko w tym wątku)

Re:
: 23.08.2014 23:01:32
autor: KubaLa
KubaLa pisze:Generalnie problem jest w tym,że pytasz o czarne szprychy, gdzie faktycznie dopłata do czarnych jest znacznie bardziej opłacalna niż zakup srebrnych+koszulki. Ale gdyby ktoś chciał mieć DOBRE i KOLOROWE szprychy? W sumie dobre wyjście te koszulki.
Czytaj ze zrozumieniem plx.
: 24.08.2014 16:14:41
autor: Spaced
Kogo cytujesz bo wyglada jakbys sam sobie jechał

: 24.08.2014 17:45:21
autor: SegatiV
Powtórzył swojego posta żebyś sobie raz jeszcze go przeczytał

: 24.08.2014 18:52:25
autor: Bogumil
Nie wiem co za różnica czy czarne czy srebrne ale jak już mają być czarne to bym kupił po prostu jakieś czarne tanie szprychy innej firmy.
Tym bardziej że szprychy DT są zrobione ze stali autentystycznej która ma grancie plastyczności położoną niżej od gównianych stopów aluminium przez co, co chwile trzeba naciągać szprychy bo tak się rozciągają.
Re:
: 25.08.2014 10:29:12
autor: Spaced
Bogumil pisze:Nie wiem co za różnica czy czarne czy srebrne ale jak już mają być czarne to bym kupił po prostu jakieś czarne tanie szprychy innej firmy.
Tym bardziej że szprychy DT są zrobione ze stali autentystycznej która ma grancie plastyczności położoną niżej od gównianych stopów aluminium przez co, co chwile trzeba naciągać szprychy bo tak się rozciągają.
Albo trzeba umieć zaplatać koła

: 25.08.2014 18:49:29
autor: MUSZEL
moje Championy trzymały mocny naciąg (napradę mocny) przez 4 lata (dopóki nie sprzedałem/rozplotłem kół)

tyle że były naciągane jakiś miesiąc-dwa po zaplataniu
: 25.08.2014 22:24:39
autor: Bogumil
@Spaced
Zaplot niema nic do rzeczy.
Nawet najlepiej zaplecione koło nic nie da jak masz granice plastyczności 190MPa.
Zobacz jaki przekrój ma szprycha a jakie siły przenosi.
Ja z DT nie jestem zadowolony bo co miesiąc muszę naciągać a koła mam zaplecione dobrze.
To bardziej zależy od stopnia odkształcenia na zimno.
Jak szprycy ze stali autentystycznej delikatnie przyciągają magnes to znaczy że mają znacznie podniesioną granice plastyczności bo doszło do powstania martenzytu na skutek odkształcenia.
: 26.08.2014 00:27:42
autor: MLYNoBIKER
@Bogumil to jakie bogumil według Ciebie szprychy są uber super zajebiste?