Strona 2 z 3

: 24.11.2014 22:19:08
autor: boogiel
Co się kryje pod pojęciem "Custom cartridge" w 888?
Rower bardzo ładny, jaram się ;)
Spaced- pakiet jest względnie, jak to ma być rower do zabawy to nie każdemu pasuje walenie o kamienie non-stop, to co ja mam w sundayu jest akceptowalne, nie wiem czy chciałbym mieć niżej

: 24.11.2014 22:38:19
autor: Pupgo
Szacunek Panie! Pięknie to wygląda. Oczywiście nasz forumowy profesor, doktor habilitowany inżynier konstruktor TEORETYK musiał się wtrącić... Chłopie w łapach nie miałeś, na oczy nie widziałeś a się wypowiadasz. Jak to mówią: "w dupie byłeś gówno widziałeś".

Re:

: 24.11.2014 22:55:12
autor: troyo
Wagowo 5,5 kg goła rama, 6,6 kg z damperem. Cały rower przez to waży ~19,8kg... reszta części jest raczej lekka. Zmieniając wyłącznie ramę spokojnie można mieć 18kg rower.
koperr pisze:Zastanawia mnie też co tam pokombinowałeś z tym "custom cartridge" do ósemek, możesz to opisać i rozwinąć? :)
Jest to cartridge wyciągnięty z Manitou Travisa TPC+, z którego usunięty został dodatkowy, ruchomy "piston" oraz został przezaworowany. Dodatkowo trzeba było przerobić parę rzeczy, żeby wsadzić to wszystko do 8mek. Teraz osobny olej jest do smarowania i osobny w tłumiku. Tłumik wygląda jak np. Charger od RS'a tyle, że bez pęcherza olej/powietrze.
Puncu pisze:Z tyłu troche Ghost ;)
Wyglądają faktycznie podobnie, natomiast projekt powstał zanim jeszcze Ghost wypuścił swoją ramę. Poza tym zarówno geometria, przełożenie, ścieżka, po której wędruje koło oraz istota użycia rolki są diametralnie inne.
Sokół pisze:Masz wykresy z linkage?
Widzę sporą inspirację Balfą ;p
Mogę mieć, natomiast nie planuję żadnych takich danych upubliczniać.
Spaced pisze:Zajebisty. Na prawde piekny ale 2 pytania.

1. Czemu tylko 25mm wstecz. Trudno było ogarnąć rwanie łańcucha i zamiany geo przy wiekszej różnicy?
2. Czemu tak wysoko pakiet
3. Czemu tak długi tył? Przeciez w sagu to juz będzie dłuższe od sporej części ram na rynku.
Cieszę się, że Ci się podoba :] To są 2 pytania?! :wink:

1. Wydaje mi się, że jest to wartość zbliżona do optimum, w czym zresztą po złożeniu topicu na Ridemonkey utwierdził mnie Udi.
Trudno nie byłoby, natomiast rama to nie tylko ścieżka, po której porusza się koło i zarówno ona, przełożenie jak i wartości anti-squatu muszą ze sobą współgrać. Uważam, że to co zrobiłem, stanowi dobry balans między tymi trzema elementami.
2. Pakiet miał być 343mm nad ziemią, wydaje mi się, że w porywie endorfin zmierzyłem 352mm na stojącym pod kątem rowerze. 343 to wartość bazowa. Jak domyję rower i złożę go znowu, to zmierzę ponownie :mrgreen:
3. Corsair Maelstrom, na którym jeździłem do tej pory miał w sagu ~5mm mniej. Był dla mnie dosyć nerwowy w ciasnych zakrętach więc wydłużyłem wahacz w swoim projekcie. Ja też mały nie jestem, jeśli pamiętasz. Po pierwszych testach, czuję znaczną różnicę, głównie dlatego, że Corsair był na mnie zbyt mały. W kolejnych ramach/projektach wahacz faktycznie ulegnie drobnemu skróceniu.

Byłem z pit240 w Wiśle w ten weekend i muszę przyznać, że nawet ja byłem zaskoczony, jak dobrze pracuje ta konstrukcja. Małe i średnie nierówności dosłownie nie istnieją. Piotrek jest ode mnie 10kg lżejszy więc sprężyna była pod niego zbyt twarda, natomiast po przesiadce ze swojego Nukeproofa w połowie trasy spytał czy nie chce mu tej ramy odsprzedać :mrgreen:

: 25.11.2014 01:27:57
autor: kalachim
Ja mam kilka pytań :)

Powiedziałeś, że rama wzięła się z wysokie współczynnika bezpieczeństwa.
Jeżeli robiłeś symulacje w Solidzie to jaki wyszedł najniższy w najbardziej niebezpiezczym przekroju?

Powiedz jakich profili użyłeś (wyglądają na prostokątne 50x(15-20)x2)

: 25.11.2014 09:36:53
autor: troyo
Minimalny wsp. bezpieczeństwa przedniego trójkąta wynosi 4.3 przy nazwijmy to "czarnym scenariuszu"

38.1x19.05

Re: Re:

: 25.11.2014 14:30:10
autor: Spaced
troyo pisze:
Spaced pisze:Zajebisty. Na prawde piekny ale 2 pytania.

1. Czemu tylko 25mm wstecz. Trudno było ogarnąć rwanie łańcucha i zamiany geo przy wiekszej różnicy?
2. Czemu tak wysoko pakiet
3. Czemu tak długi tył? Przeciez w sagu to juz będzie dłuższe od sporej części ram na rynku.
Cieszę się, że Ci się podoba :] To są 2 pytania?! :wink:

1. Wydaje mi się, że jest to wartość zbliżona do optimum, w czym zresztą po złożeniu topicu na Ridemonkey utwierdził mnie Udi.
Trudno nie byłoby, natomiast rama to nie tylko ścieżka, po której porusza się koło i zarówno ona, przełożenie jak i wartości anti-squatu muszą ze sobą współgrać. Uważam, że to co zrobiłem, stanowi dobry balans między tymi trzema elementami.
2. Pakiet miał być 343mm nad ziemią, wydaje mi się, że w porywie endorfin zmierzyłem 352mm na stojącym pod kątem rowerze. 343 to wartość bazowa. Jak domyję rower i złożę go znowu, to zmierzę ponownie :mrgreen:
3. Corsair Maelstrom, na którym jeździłem do tej pory miał w sagu ~5mm mniej. Był dla mnie dosyć nerwowy w ciasnych zakrętach więc wydłużyłem wahacz w swoim projekcie. Ja też mały nie jestem, jeśli pamiętasz. Po pierwszych testach, czuję znaczną różnicę, głównie dlatego, że Corsair był na mnie zbyt mały. W kolejnych ramach/projektach wahacz faktycznie ulegnie drobnemu skróceniu.

Byłem z pit240 w Wiśle w ten weekend i muszę przyznać, że nawet ja byłem zaskoczony, jak dobrze pracuje ta konstrukcja. Małe i średnie nierówności dosłownie nie istnieją. Piotrek jest ode mnie 10kg lżejszy więc sprężyna była pod niego zbyt twarda, natomiast po przesiadce ze swojego Nukeproofa w połowie trasy spytał czy nie chce mu tej ramy odsprzedać :mrgreen:
Uparty jestem i dochodze do wniosku, ze jak ekstremum to ekstremum. Poza tym na satyrycznych stronach rowerowych śmieją się z płaskiej kiery Udiego więc nie wiem czy możesz mu ufać ;)

W corsairze to pare innych rzeczy na nerwowość wpływało. Tak tylko zwracam uwagę bo w bardzo wstecznych konstrukcjach dużo trudniej dobrać właściwą długość wahacza żeby rower jednak nie przysiadał w zakretach i nie było wrażenia jazdy autobusem.

Re: Re:

: 25.11.2014 20:03:03
autor: troyo
Spaced pisze: W corsairze to pare innych rzeczy na nerwowość wpływało. Tak tylko zwracam uwagę bo w bardzo wstecznych konstrukcjach dużo trudniej dobrać właściwą długość wahacza żeby rower jednak nie przysiadał w zakretach i nie było wrażenia jazdy autobusem.
To fakt, głownie chyba jednak oszukany rozmiar hehhe. Kupiłem L'ke i przyszła M'ka z naklejką Large... :) Tak jak pisałem, jeśli coś miałbym poprawić to skróciłbym odrobinę tylni trójkąt (~5mm). Co do ekstremów to jednak obstaję przy swoim, że dobre zawieszenie to nie tylko ścieżka, po której leci koło. Wg. mnie przełożenie odgrywa ważniejszą rolę.

: 26.11.2014 07:22:46
autor: ArthurGreen
Propsy wielkie za projekt, od samego początku gdy Michał na Joya wstawił, byłem zachwycony. Dziwi mnie fala hejtu, ale czego spodziewać się po obecnym pokoleniu. Musi być z plastiku, ważyć 15kg i najlepiej gdyby jeszcze s-works pisalo ;) Mega pomysł z użyciem łożysk supportu jako osi wahacza :D

: 26.11.2014 16:35:50
autor: Kwiat126p
ile za taką ramę? :) Jak ktos by chcial zebys mu zrobil takie cos i wyslał na przykład? Albo jakby zażyczył sobie mufy normalnej na 73 mm czy jakies takie małe życzenia dodatkowo? Produkuj to i sprzedawaj jak się sprawdzi a cena będzie konkurencyjna.

Re:

: 26.11.2014 19:25:00
autor: frango
ArthurGreen pisze:Mega pomysł z użyciem łożysk supportu jako osi wahacza :D
To akurat nie jest nowość. Chyba nawet jakiś Santa Cruz tak miał... Bullit?

: 26.11.2014 22:25:22
autor: Puncu
Tak, Bullit R FR ;)

: 27.11.2014 02:02:14
autor: Pisiont Tszy Grosze
A dlaczego nie profile okrągłe/gięte?

Są sztywniejsze, wytrzymalsze niż profile prostokątne ustawione poziomo na zginanie po osi Y (pionowej).
Ciężej się spawa i ogólny koszt większy niestety, ale wygląd na plus.

Powiedz mi jakich sił użyłeś które obciążają ramę w celu wyznaczenia współczynnika bezpieczeństwa?
Z tego co się orientawałem jest to jakieś 1800N po osi pionowej, które pi razy drzwi powinno się założyć.

Re: Re:

: 27.11.2014 10:19:22
autor: Spaced
troyo pisze:
Spaced pisze: W corsairze to pare innych rzeczy na nerwowość wpływało. Tak tylko zwracam uwagę bo w bardzo wstecznych konstrukcjach dużo trudniej dobrać właściwą długość wahacza żeby rower jednak nie przysiadał w zakretach i nie było wrażenia jazdy autobusem.
To fakt, głownie chyba jednak oszukany rozmiar hehhe. Kupiłem L'ke i przyszła M'ka z naklejką Large... :) Tak jak pisałem, jeśli coś miałbym poprawić to skróciłbym odrobinę tylni trójkąt (~5mm). Co do ekstremów to jednak obstaję przy swoim, że dobre zawieszenie to nie tylko ścieżka, po której leci koło. Wg. mnie przełożenie odgrywa ważniejszą rolę.
To zależy o czym mówisz. Na wybieranie i zachowanie na wertepach oraz skoczność? Tak! Chociaz przy użyciu idlera możesz wprowadzić tak ostre cofniecie, że róznice są już podobne ale na pedałowanie, hamowanie i zachowanie w zakretach duzo bardziej wpływa juz ruch osi.

Raczej sugerowałem o to, że jak już iść w idlera to iść w ekstremum i zobaczyć jak bardzo pług można zrobić ;)

Re:

: 27.11.2014 11:17:23
autor: troyo
Pisiont Tszy Grosze pisze:A dlaczego nie profile okrągłe/gięte?

Są sztywniejsze, wytrzymalsze niż profile prostokątne ustawione poziomo na zginanie po osi Y (pionowej).
Ciężej się spawa i ogólny koszt większy niestety, ale wygląd na plus.

Powiedz mi jakich sił użyłeś które obciążają ramę w celu wyznaczenia współczynnika bezpieczeństwa?
Z tego co się orientawałem jest to jakieś 1800N po osi pionowej, które pi razy drzwi powinno się założyć.

Ponieważ:
- nie mialem dostepu do odpowiedniej gietarki trzpieniowej,
- minimalny promien giecia przy tych srednicach i grubosciach scianek dla tych rur jest tak duzy, ze bylby w ogole problem ze zmieszczeniem 2 giec na takim krotkim odcinku,
- w zwiazku z powyzszym wygladaloby to komicznie,
- bylo ryzyko walenia przednim kolem przy dobiciu o dolna rure.

1800N to mało, w takiej ramie potrafia dzialac znacznie wieksze sily.

: 27.11.2014 13:40:01
autor: Pisiont Tszy Grosze
To jaką siłę przyjąłeś, że uzyskałeś 4.3 współczynnik bezpieczeństwa?
Projektując konstrukcje mało odpowiedzialne często przyjmuje się współczynnik równy 3, dla bardziej odpowiedzialnych 5, a dla najbardziej koło 8.

Jak masz nadal pliki z solida (to jak mógłbyś i nie będzie to problem) to obciąż ramę 1800N i sprawdź współczynnik to miałbym punkt odniesienia do tego co ja robiłem w solidzie :)
Ale musisz pamiętać o tym, że profile okrągłe mają wyższy współczynnik odporności na gięcie, więc mógłbyś spróbować cieńsze ścianki, bądź mniejsze średnice.

A powiedz mi jeszcze czy ulepszałeś cieplnie ramę po spawaniu?

: 28.11.2014 19:04:12
autor: troyo

: 28.11.2014 23:19:22
autor: Adas^^
Strasznie mi się podoba sam fakt stworzenia czegoś swojego i działającego. Chętnie bym się przejechał na tej maszynie. Mam nadzieje, że nie odmówisz testów na trasie jakbym Cie spotkał :D

: 29.11.2014 18:44:54
autor: SegatiV
Wrzuć kilka screenów z solida jak w efekcie końcowym ma/będzie wyglądać ramka w całości. O ile to nie tajemnica itd. :)

Re:

: 29.11.2014 23:47:38
autor: troyo
Adas^^ pisze:Strasznie mi się podoba sam fakt stworzenia czegoś swojego i działającego. Chętnie bym się przejechał na tej maszynie. Mam nadzieje, że nie odmówisz testów na trasie jakbym Cie spotkał :D
Nie ma problemu, ja w sezonie jestem w górach praktycznie co weekend lub 2. Pewnie bede pisac na dhz gdzie bede, jakby ktos chcial sie przejechac.
SegatiV pisze:Wrzuć kilka screenów z solida jak w efekcie końcowym ma/będzie wyglądać ramka w całości. O ile to nie tajemnica itd. :)
Ale której ramy? ;)