Strona 2 z 2

: 27.11.2014 18:54:17
autor: off_road
Tej powłoki z takim odcieniem nie uzyskasz na alu ;)

Dla porównania masz stalowe z FGR-a dziwnie podobny odcień co ;)
Obrazek
Obrazek

: 28.11.2014 11:55:49
autor: Znajdor Nieziemski
Bardzo możliwe że powłoka jest bardzo podobna lecz czy wypuszczanie na rynek 5 kilogramowego kloca ma racje byt.Nikt by go nie chciał.

: 28.11.2014 12:13:44
autor: troyo
Czemu ten wideł mialby wazyc 5kg na stalowych lagach?

: 28.11.2014 13:53:46
autor: Znajdor Nieziemski
Bo będzie jak z DVO że niby taki ciężki kloc więc do d.
Przy chwilowej modzie na karbon,koła 27,5 i lajtowanie to widelec o wadze 3 kg + z naciskiem na + i mocnej cenie może stać się bardzo niszowym produktem.

: 28.11.2014 14:05:27
autor: troyo
Ja sie pytam czemu na stalowych lagach mialby byc ciezszy niz na lagach z alu? Panimajesz?

: 28.11.2014 14:47:36
autor: Znajdor Nieziemski
Nie jestem specem od metali lecz stal sama w sobie jest zdecydowanie cięższa i mniej sztywna od aluminium.
Jeśli było by inaczej to budowano by samoloty z ocynk blachy bo by taniej było.

: 28.11.2014 14:54:39
autor: Pisiont Tszy Grosze
Dolne golenie mogą być aluminiowe, dlaczego nie?
Wystarczy powłoka galwaniczna jak w Marzocchi np. niklowa.
I wtedy to nie problem uzyskać taki kolor powłoki kiedy użyjesz jakiegoś tlenku tytanu.

Poza tym dobry stop stali wcale nie musi być gorszy ( jeżeli użyjemy ich tyle samo wagowo w porównaniu do Al oczywiście), wszystko kwestia ceny.

: 28.11.2014 19:29:59
autor: MUSZEL
jakiegoś tlenku tytanu...
nie wszystko da się nałożyć na wszystko, różne powłoki mają różną adhezję na różnych materiałach, to 1. 2 powłoki na golenie muszą charakteryzować się odpowiednimi cechami nie kolorem, a główną tą cechą jest niski współczynnik tarcia we współpracy z teflonem na ślizgach. Tlenek tytanu jest po prostu twardy. 3 znając to, co da się zrobić z aluminium, też strzelał bym że to stal

: 28.11.2014 22:08:53
autor: Znajdor Nieziemski
A mocowanie osi jest z żeliwa grzejnikowego,odlewał pan Zenek w piwnicy :-)

Re:

: 29.11.2014 08:57:45
autor: ArthurGreen
Znajdor Nieziemski pisze:Nie wydaje mi się aby Öhlins chciał by nas uszczęśliwić 5 kilowym klocem.
W tym zielonym demo to dolne lagi faktycznie wyglądają na stalowe lecz w tym nowszym to raczej nie.
Skąd wiesz co może chcieć Ohlins ?? Przecież od 2 lat uszczęśliwia nas prototypami które udostępnia tylko specowi. Kiedyś mi OffRoad opowiadał mi o polityce Ohlinsa, więc raczej jeszcze minie trochę czasu nim zobaczymy seryjny wideł, lub nawet nie zobaczymy jeśli Ohlins nie zrobi idealnego widelca.

: 29.11.2014 16:00:35
autor: off_road
Znajdor

Aż zrobiłem Ci zdjęcia dolnej i górnej lagi motocyklowej na wadze.

Zestaw pochodzi z yamahy R6 2009, górna ma zainstalowane uszczelniacze, ślizgi i zabezpieczenia. Przystosowane są do motocykla o wadze ~200kg + kierowca ~80kg i hamowania z 260km/h do 80km/h w jak najkrótszym czasie więc przeciążenia srogie.

Weź pod uwagę co się stanie jeśli te same rury (41mm) odchudzimy dopasowując do przeciążeń rowerowych? Tak jak kolega Troyo wcześniej napisał nic nie stoi na przeszkodzie aby stalowe golenie były lekkie jak aluminiowe. ;)

Dolna stalowa OD 41mm:
Obrazek
Górna alu ID 41mm:
Obrazek

Wedle mojej wiedzy projektując coś testuje się różne materiały różnej grubości, średnicy itp. Kto powiedział, że ma ważyć tonę. ;) Co jak co ale Szwedzi wiedzą jakie są trendy na rynku.

Re:

: 29.11.2014 23:24:31
autor: wrapped79
Znajdor Nieziemski pisze:Bo będzie jak z DVO że niby taki ciężki kloc więc do d.
Przy chwilowej modzie na karbon,koła 27,5 i lajtowanie to widelec o wadze 3 kg + z naciskiem na + i mocnej cenie może stać się bardzo niszowym produktem.
Rozwiń proszę bo nie bardzo rozumiem dlaczego DVO jest do d&^* ???

: 30.11.2014 02:27:55
autor: SegatiV
Też tego nie rozumiem, pomijając, że mi nie leżą z powodu ceny te amory to ogólnie ludzie sikają na ich widok, fakt, że są ciężkie i sety na antidote wychodzą srogie w wadze, ale nadal to nic nie zmienia.