Strona 2 z 2

: 11.12.2014 16:32:48
autor: Puncu
Porównanie wielkości kół można sobie ładnie zobrazować patrząc na bicykla. Którym kółkom łatwiej pokonać przeszkody :lol:

Zwiększenie skoku zawieszenia z 200mm na więcej nie ma sensu bo albo będzie suport w kosmosie, albo oranie korbami przy zamknięciu zawieszenia ;)

Ale czy nie sądzicie że zrobił się offtop? Co do rozmiaru kół podyskutujmy w innym temacie ciągnąc dalej tę myśl ;)

Np. tutaj, jest o ramach oraz kołach 650b.
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... hilit=650b

Re:

: 11.12.2014 19:31:02
autor: balfa2step
MUSZEL pisze:moim zdaniem kółko powinno dobierać się również pod własne gabaryty - jest taka teoria i jestem z nią zgodny. Ja mam osobiście 177-178cm wzrostu i jeżdżąc na Giant Trance 27,5 jeździło mi się bardzo dziwnie. Zapewne w górach ma to zalety, ale ja na środkowoposkich nizinach i moim wzroście ich nie widzę i ubolewam, że większość producentów ram idzie tylko w ten wymiar zamiast dawać prawo wyboru.

Ale chyba robi się offtop

Dokładnie i to powinien być główny wyznacznik rozmiaru kół m.in. niemiecki Liteville zaleca dobierać rozmiar kół pod dany wzrost.

: 12.12.2014 09:43:24
autor: ArthurGreen
Offtop nie problemem przy obecnym ruchu ;) Zwróciliście uwagę, że w demo 650B tylne koło jest niejako "upchane" wręcz ? Bardzo mała ilość miejsca na oponę.

: 12.12.2014 10:31:26
autor: Adas^^
No chodzi o to, żeby w maksymalnie krótkim wahaczu upchnąć koło 650b. Przecież wiele firm przez wiele lat dążyło do skracania wahacza, a większe koła to trochę krok wstecz w tym wypadku, więc wszystko jest na styk. Mierzyłem i nie jest to ten sam wahacz co w starym demo, pomimo, że do starego też się mieści 650b.

Re:

: 12.12.2014 10:36:25
autor: ArthurGreen
Adas^^ pisze:No chodzi o to, żeby w maksymalnie krótkim wahaczu upchnąć koło 650b. Przecież wiele firm przez wiele lat dążyło do skracania wahacza, a większe koła to trochę krok wstecz w tym wypadku, więc wszystko jest na styk. Mierzyłem i nie jest to ten sam wahacz co w starym demo, pomimo, że do starego też się mieści 650b.
Podobno między starym a nowym wahaczem jest 5mm różnicy. Możliwe ?

Re: Re:

: 12.12.2014 11:20:24
autor: Adas^^
Podobno między starym a nowym wahaczem jest 5mm różnicy. Możliwe ?
Nie, jest coś ok 10mm, nie powiem Ci dokładnie, bo nie zapisywaliśmy wymiarów. Chcieliśmy tylko sprawdzić, czy jest to możliwe, że Spec zostawił wahacze z poprzednich roczników, bo ilość miejsca faktycznie jest znikoma. Jednak wahacz jest troszeczkę dłuższy, ale nie o tyle ile wynikałoby ze wzrostu promienia koła (0.75").

: 13.12.2014 23:26:27
autor: Znajdor Nieziemski
Koło 650 b jest większe czyli opona waży trochę więcej czyli mamy przyrost masy w najmniej odpowiednim miejscu czyli trzeba większą siłę aby wprawić takowe koło w ruch obrotowy wydaje mi się że ten fakt niweluje plus lepszego przetaczania się przez pomniejsze przeszkody.
Kolejna sprawa owód zewnętrzny koła 26 z oponą schwalbe mudy merry 2,5 jest dokładnie taki sam jak koła 27,5 z oponą maxxisa 2,35.
To wszystko to tylko marketingowe pierdoły.
Ok w czystym ściganiu się na poziomie wc można urwać parę setnych ale dla przeciętniaka to tylko utrudnienie.
Pomyślał o tym trek i jest 88 park na kołach 26.

: 14.12.2014 00:15:57
autor: Adas^^
No właśnie zastanawiałem się, czy nie lepszy efekt dałaby koło 26" i opona nie tyle szersza co troszkę wyższa? Więcej mięsa do amortyzacji, większa powierzchnia styku z podłożem (przyrost pomijalny tak jak w 650b) i w końcu większy promień natarcia tak jak niby w 650b. Wzrost wagi też oczywiście by był. Problem to może jedynie mniejsza sztywność boczna wyższej opony niż większego koła.

: 14.12.2014 08:53:22
autor: MUSZEL
akurat wzrost masy na kole to coś ok 5% więcej masy obręczy i opony, na szprychach ok 25-30g w przypadku cieniowanych na oba koła (liczyłem, nie z palca), więc ok 200g na komplecie kół z oponami (detki pasują te same). Zważając, że większość i tak jeździ na ciężkich 2play-ach zamiast np. spróbować lżejszych pośrednich EXO - większość różnicy tej w wadze nie odczują.
Mnie bardziej interesuje zwrotność, łatwość podbijania koła, wrzucania na manuala, długość wahacza