Strona 2 z 2
: 14.05.2015 08:56:27
autor: MUSZEL
przykładowe skutki kawitacji. Co prawda na śrubie motorówki, ale pokazuje jakie uszkodzenia powoduje owe zjawisko.
: 14.05.2015 10:02:23
autor: talaskus
Po napompowaniu nawet powyzej 75 psi nadal stuka, martwy skok przy szybkich malych ugieciach, zastanawiam sie czy nie zapowietrzony
: 14.05.2015 10:08:57
autor: MUSZEL
jak tak puka i jest martwy skok to zapowietrzony na pewno
: 14.05.2015 17:05:59
autor: talaskus
no i nie moge poradzić sobie z tym zapowietrzeniem, staram sie robić to tak jak wyczytalem z wiekszosci postów ale ciagle mam te stukanie, moze sprobowac z zanurzonym damperem w oleju?
: 14.05.2015 17:16:33
autor: MUSZEL
najważniejszy jest moment wkładania całego tłoka (korek ma być przy odbojniku), no i nie wyciągaj go potem a pozwól by sam wyszedł dopiero przy pompowaniu. Włożyć ifp by nie było powietrza nie jest jakoś trudno, ale olej musi być na max w zbiorniku i tworzyć menisk
: 14.05.2015 17:42:18
autor: talaskus
Napisze może jak postępowałem w kolejności:
1.damper rozkrecony ( wyciągnięty tłok oraz rozkręcony ten z powietrzem i wyciągniety pływak)
obie komory puste i pozbawione oleju
2.Nalałem olej tam gdzie pływak dopóki sie nie napełnił bo brzegi i wtedy wcisnąłem pływak na określoną głębokość. ( 4,3cm przy 200mm damperze bodajze )
3.Następnie napełniłem główną komore po brzeg olejem i wcinąłem powoli tłok
4.Teraz pytanie, jak wkładać ten cały tłok, tak żeby wepchnąć, ugiąć tłok w damprzerze co spowoduje podniesienie się pływaka, czy korek do skręcania dampera ma być zaraz przy tych pierscieniach na dole tłoka podczas wkładania?
: 16.05.2015 08:17:58
autor: rafal.zwdh
ej chłopaki... a wy nie wyciągacie iglicy podczas serwisu?
Chodzi mi o to czy podczas wkładania całego tłoka do zalanego olejem korpusu iglice macie nie wyciągniętą?
Re:
: 16.05.2015 14:04:09
autor: MUSZEL
rafal.zwdh pisze:ej chłopaki... a wy nie wyciągacie iglicy podczas serwisu?
Chodzi mi o to czy podczas wkładania całego tłoka do zalanego olejem korpusu iglice macie nie wyciągniętą?
w teorii powinna być wyjęta i odkręcone ucho montażowe. W praktyce wystarczy przed wkładaniem zalać cały tłok w oleju i napięcie powierzchniowe zrobi swoje