Full na początek funbike .

Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

Ja dalej jednego nie rozumiem. Raz podajesz lekkie rowery full XC (Banshee Carrera, RR 500s) które chcesz przerabiać na zjazdówki z czapy, raz podajesz toporne konstrukcje do ścinania brzóz w locie (Sign FR, Prodigy Freedom które waży bagatelka 4400g bez dampera!), raz podajesz wysłużone sztywniaki (LF Dragstar czy NS Bitch).
Wszystkie te rowery mają już srogo ponad 10 lat, ich geometria nawet przy najlepszych chęciach jest słabsza jak byle Hornet, a ich jedyną wspólną cechą jest że nadają się przy beznadziejnie niskim budżecie do przeżycia jakiegokolwiek bardziej skomplikowanego zjazdu (jeśli Cię to kręci - przygody jak w Top Gear z samochodami za 100 funtów - to bierz cokolwiek, różnicy zbytnio nie ma, ale nie oczekuj że ktoś do tego rękę przyłoży).

Jednak po to człowiek ten sport uprawia aby mu to sprawiało przyjemność, więc tutaj rada ode mnie.

Jeśli kupisz tak stary rower za psie pieniądze, do tej dyscypliny, możesz być pewien że będzie ukatowany. Aby go doprowadzić do stanu bezpiecznego użytku, będziesz musiał w niego przynajmniej drugie tyle włożyć. Może się okazać że po dwóch tygodniach jazdy pęknie Ci rama - ma już kilka(naście) lat - ma do tego święte prawo! Wtedy będzie znowu szukanie ramy. Kaseta, łańcuch do wymiany? Od biedy masz 80-90 złotych w plecy, i to o ile wiesz czego i gdzie szukać. Wymienić olej w widelcu, uszczelki - stówka minimum.

Można tak wymieniać długo.
I nagle z 'okazji' za 500 złotych robi się 'nie-taka-wcale-bardzo-okazja' za 1000 w górę.

Dlatego proszę Cię, dla własnego bezpieczeństwa, nerwów oraz portfela.
Uzbieraj trochę więcej pieniędzy - i wiem że nie zawsze jest to łatwe - kup coś, z czego chociaż podstawy do rozbudowy będą pewne świetlanej przyszłości. Zazwyczaj jeśli chcesz zaoszczędzić, przepłacisz dwa razy. Tutaj w szczególności.

Za nie wiele więcej jak 1200-1500 złotych możesz kupić przemyślany, zadbany rower bez 'druciarskich' części sprzed trzeciego tysiąclecia, w dobrym stanie do którego nie będziesz musiał non-stop dopłacać. Szukaj Dartmoorów Hornet na okej osprzęcie, NS Surge może się jakiś ustrzeli na słabym osprzęcie, NS Clash jest świetną tanią ramą - może na tej ramie coś wypłynie, może ktoś się pozbywa fajnego duala za dobrą cenę...
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

Vinrael Dobrze gada wódki mu dać :)

A jeśli chodzi o horneta to jakiś czas temu z kumplem gadałem o poskładaniu jakiegoś sztywniaka na właśnie hornecie. Warunek był jedynie taki że wszystko chce nowe oprócz korb i amora. I wyszło to tak:

Rama: Hornet 850zł
Amoer: (jakaś używka 160-180mm) 500-800zł
Kierownica: Spank Spoon 130zł
Mostek: Dartmoor Fury v.2 120zł
Gripy: Sars 35zł
Barendy: Castorama 5zł
Stery: Dartmoor Flash 150zł
siodło Funn LAUNCH II 80zł
Sztyca: Accent Sp-408 60zł
Zacisk: Dartmoor Ring 37zł
Korby: (używane) deore/slx 200-300zł
Support: AccentBB-EX PRO 115zł
zębatka: Dartmoor Totem 36z 105zł
Łańcuch: KMC X10.73 70zł
Pedały: Dartmoor Stream Pro 175zł
Napinacz: Cloud Perform Twister Taco 180zł
Przerzutka: Shimano zee RD-M640 10s 240zł
Manetka: Shimano Zee SL-M640 110zł
Kaseta: Shimano Deore CS-HG62 130zł
Obręcze: Dartmorr Fortress 26" 90zł x2
Opony: Schwalbe Nobby Nic Drut 2,25" 80zł x2
Dętki: Schwalbe standard 24zł x2
Szprychy: Sapim 36zł x2
Nyple: Dt 11zł x2
Piasta Tył: Novatec NT-D882SB-A12 320zł
Piasta przud: Novatec NT-DH41SB 20mm 170zł
Heble: shimano m615 500zł
Tarcze: SLX 203/183 190zł

Wszystkie ceny są z rowerowy.com i w dodatku zaokrąglone.
Wyszło dość drogo bo około: 5356zł
Ale gdyby takiego horneta poskładać na używanych częściach to jak przed chwilą policzyłem bardzo fajny rowerek można mieć za około 3575zł.
I bum już prawie 2 tysie urwane.
Jest też fakt iż niektóre części typu sztyca czy zacisk dostaniesz najprawdopodobniej gratis do ramy.
Kolejna sprawa to skoro jesteś początkujący to też nie musisz w tym biku nie wiadomo czego więc można wrzucić słabsze części jak mostek Hussfelta które na olx chodzą po 25-60zł czy na przykład zamiast przerzutkę zee kupić jakieś Deore albo sram x5 używkę i też całkiem sporo przyoszczędzisz. Ludzie często za grosze oddają sprzęty które zalegają im latami a są w pełni sprawne.
Dodam jeszcze tylko, że w rowerze wyżej był kładziony nacisk na części nowe, napęd 10s oraz rama też nowa a starsze hornety mają haki na oś 10mm a nie 12mm, a piasty 10mm są z regóły tańsze + używka to już miodzio.
I może ktoś powie, że kombinuje jak koń pod górkę.
Tak kombinuje, bo lubię, bo mogę bo taki jestem :)
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości