Emes DH-Frame
nie rozumiem czemu ludzie sie dziwia,ze ramy sa spawane na Taiwanie... Nie zdajecie sobie sprawy,ze wyprodukowanie takiej ramy w warunkach europejskich kosztowaloby 3x wiecej,a i tak nie wiadomo czy efekt bylby rownie dobry?
Pewnie,ze mozna by ta rame wyprodukowac w Polsce,tylko ze zamiast 3,4k kosztowala by pewnie z 8.
Dobrze,ze jest robiona na Taiwanie niech tylko Tworcy trzymaja reke na pulsie jakosci,bo skosnym zdarza sie probowanie tolerancji Zamawiajacego i trzeba ich co jakis czas przywolywac do porzadku.
Co nei zmienia postaci rzeczy ze rama mi sie nie podoba (wizualnie)..taka klocowata..
Pewnie,ze mozna by ta rame wyprodukowac w Polsce,tylko ze zamiast 3,4k kosztowala by pewnie z 8.
Dobrze,ze jest robiona na Taiwanie niech tylko Tworcy trzymaja reke na pulsie jakosci,bo skosnym zdarza sie probowanie tolerancji Zamawiajacego i trzeba ich co jakis czas przywolywac do porzadku.
Co nei zmienia postaci rzeczy ze rama mi sie nie podoba (wizualnie)..taka klocowata..
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
piotrex ja sie z toba ostatnio za czesto zgadzam :P Bawi mnie to mędzenie na tajwan bo robia to ci sami ludzie, którzy woleliby ominąc mielec szerokim łukiem
Wiec gdzie to spawać? a) u Krossa b) Nicolai = cena x 2-3 c) stany?
Nie ma co sie oszukiwac poza nicolaiem i moze ellsworthem (nie wiem jak teraz - 7-10 lat temu) wiele recznie robionych ram mnie nie zachwyca jakoscia. A w ramach ponizej 6k za sztuke lepiej niz tajwan sie nie ogarnie. Jak ktos chce jakość to niech z chłopakami z horizona pogada o customie nicolaiowym. Tylko to bedzie kosztować

Nie ma co sie oszukiwac poza nicolaiem i moze ellsworthem (nie wiem jak teraz - 7-10 lat temu) wiele recznie robionych ram mnie nie zachwyca jakoscia. A w ramach ponizej 6k za sztuke lepiej niz tajwan sie nie ogarnie. Jak ktos chce jakość to niech z chłopakami z horizona pogada o customie nicolaiowym. Tylko to bedzie kosztować

Spaced ja myślę że dla ludzi nie problem to tajwan tylko problem że ramy są z katalogu, co w przypadku Emesa z tego co wyjaśnił jego projektant jest błędem, Emes to nie katalog. Jak pisał kolega wyżej, Tajwan ma duże możliwości technologiczne przy dobrej cenie a więc trzeba to wykorzystać.
Co do ręcznie robionym to ram jakościowo zachwycających jest więcej dodaj m.i.n. Canfielda, Foesa, Intense, Empire też wygląda nadzwyczajnie szkoda tylko że tak ceną odstrasza.
Co do ręcznie robionym to ram jakościowo zachwycających jest więcej dodaj m.i.n. Canfielda, Foesa, Intense, Empire też wygląda nadzwyczajnie szkoda tylko że tak ceną odstrasza.
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
gg:1037908
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
Ja tylko dodam, że Tajwan to nie Chiny. Różnica w jakości pomiędzy produktami z tych dwóch krajów jest często powalająca, oczywiście na korzyść Tajwanu. Wydaje mi się, że ludzie stawiają jednak na na jednym półapie Chiny i Tajwan, niewiedząc niestety co mówią.
http://ziolek79.pinkbike.com/
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=10865640 sprzedam
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=10865640 sprzedam
-
- Posty: 742
- Rejestracja: 18.04.2007 19:24:19
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
nigdy w życiu ( no chyba że Ci o podział administracyjny chodziSegatiV pisze:Tajwan to Chiny Wink


W Chinach jesteś w stanie zrobić rower ale jakoś jest zdecydowanie gorsza bo to na Tajwanie od lat sie tym zajmują, mają technologie i doświadczenie. W końcu to tam największe firmy się produkują - często nawet konkurencja robi ramy w tej samej fabryce.
SegatiV "Tajwan to Chiny" jeżeli w twoim rozumieniu to oznacza że Tajwan należy do Chin(czyt. Chińskiej Republiki Ludowej) to tak nie jest - http://tnij.org/jype < poczytaj sobie
Co do jakości to na Tajwanie podobno jest lepsza niż w Chinach(ChRL), wydaje mi się że dlatego tak jest iż w Tajwan inwestuje zachód tj. w technologie w ich fabrykach. Co ciekawe Tajwan nie jest uznawany w wielu krajach, które de facto tam produkują
Co do jakości to na Tajwanie podobno jest lepsza niż w Chinach(ChRL), wydaje mi się że dlatego tak jest iż w Tajwan inwestuje zachód tj. w technologie w ich fabrykach. Co ciekawe Tajwan nie jest uznawany w wielu krajach, które de facto tam produkują

-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
Panowie, jakieś widzę fobie macie, amerykanie od początku wywozili do Azji fabryki w kontenerach i to tak do produkcji części mechanicznych jak i chemii oraz motoryzacji.
Czyli taki Azjata, który wyszedł z buszu w pierwszym pokoleniu miał w kontenerze maszynę do której podawał materiał i odbierał produkt (czasem musiał nacisnąć coś).
Tak powstały fabryki Meridy, od początku produkujące na rzecz Specialized oraz cała reszta jak SRAM, Chris King, Atomlabs, Nukeproof (także wiele firm z USA które chwali się, że produkuje w USA sic) itd ... za stanami poszła Europa i teraz czas na nas - czyli projektujcie zaawansowane części a produkujcie w Azji - bo tak mówi rachunek ekonomiczny. A i jeszcze jedno, Azjatyccy producenci (Chiny, Tajwan, Malasia, Singapur,...) biją nas o dekadę w nowoczesnych technologiach produkcji - tam obrabiarka wieloosiowa CNC to standard (największa ilość sprzedanych obrabiarek CNC to Chiny), tam odlewanie aluminiowych stopów to także CNC = Azjaci nie mają demonów przeszłości i nie patrzą wstecz a tylko i wyłącznie do przodu - kupują bez filozofowania co najlepszego jest obecnie dostępne na rynku i dalej do boju. Jeszcze jedno, cykl ten trwa już ładnych naście lat i obecnie Azjaci nie lenią się tylko wykształcili już własnych inżynierów i zaczynają sami wymyślać i projektować!
Czyli taki Azjata, który wyszedł z buszu w pierwszym pokoleniu miał w kontenerze maszynę do której podawał materiał i odbierał produkt (czasem musiał nacisnąć coś).
Tak powstały fabryki Meridy, od początku produkujące na rzecz Specialized oraz cała reszta jak SRAM, Chris King, Atomlabs, Nukeproof (także wiele firm z USA które chwali się, że produkuje w USA sic) itd ... za stanami poszła Europa i teraz czas na nas - czyli projektujcie zaawansowane części a produkujcie w Azji - bo tak mówi rachunek ekonomiczny. A i jeszcze jedno, Azjatyccy producenci (Chiny, Tajwan, Malasia, Singapur,...) biją nas o dekadę w nowoczesnych technologiach produkcji - tam obrabiarka wieloosiowa CNC to standard (największa ilość sprzedanych obrabiarek CNC to Chiny), tam odlewanie aluminiowych stopów to także CNC = Azjaci nie mają demonów przeszłości i nie patrzą wstecz a tylko i wyłącznie do przodu - kupują bez filozofowania co najlepszego jest obecnie dostępne na rynku i dalej do boju. Jeszcze jedno, cykl ten trwa już ładnych naście lat i obecnie Azjaci nie lenią się tylko wykształcili już własnych inżynierów i zaczynają sami wymyślać i projektować!
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
SegatiV z pktu widzenia produkcji rowerów tajwan to nie chiny. Politycznie w sumie tez jest zabawnie bo tajwan rządzi sie w 100% sam wiec teoretycznie to nie chiny - chinczycy na to sie godza tak długo jak tajwanczycy nie gadaja za duzo o niepodległosci.
Zreszta czy u nich podobnie jak w hong kongu nie mówi sie w innym jezyku niz w wiekszosci chin - kantoński zamiast mandaryńskiego?
btw. Wiesz, ze twoje ukochane intense pierwsza rame na tajwanie zrobiło juz?
Zreszta czy u nich podobnie jak w hong kongu nie mówi sie w innym jezyku niz w wiekszosci chin - kantoński zamiast mandaryńskiego?
btw. Wiesz, ze twoje ukochane intense pierwsza rame na tajwanie zrobiło juz?

no to i mamy poszlake gdzie carbonowa santa jest robiona 
We have our own in house testing facility, which increased our carbon knowledge in a very short time. We also aligned ourselves with an exclusive vendor in Asia. Without the hard work from everyone involved we would not be where we are at today
i dobrze bo chlopaki tam daja rade z tematem
http://www.pinkbike.com/news/rob-roskop ... -2011.html

We have our own in house testing facility, which increased our carbon knowledge in a very short time. We also aligned ourselves with an exclusive vendor in Asia. Without the hard work from everyone involved we would not be where we are at today
i dobrze bo chlopaki tam daja rade z tematem
http://www.pinkbike.com/news/rob-roskop ... -2011.html
http://emes-racing.com/
http://xsnailx.pinkbike.com/
http://xsnailx.pinkbike.com/
Ciagnac jeszcze OT 
Z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec ze jest roznica miedzy jakoscia produkcji, zlozenia i QC miedzy Chinami a Tajwanem.
Jesli by jej nie bylo, to Giant juz dawno przenioslby produkcje mid i high-endu na kontynent.
Co do produkcji w "swojej" fabryce dla konkurencji to na tej samej linii robiona jest Glorka i Session
co generalnie nie jest tajemnica
W Giantowskim C-Tech zamowilo swoje karbonowe ramy Colnago
I jeszcze o kultowych markach... Nie raz czytalem na RM zlosliwe uwagi nt. jakosci wykonania Intensow - wahacze nie mieszczace sie w ramach

Z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec ze jest roznica miedzy jakoscia produkcji, zlozenia i QC miedzy Chinami a Tajwanem.
Jesli by jej nie bylo, to Giant juz dawno przenioslby produkcje mid i high-endu na kontynent.
Co do produkcji w "swojej" fabryce dla konkurencji to na tej samej linii robiona jest Glorka i Session

W Giantowskim C-Tech zamowilo swoje karbonowe ramy Colnago

I jeszcze o kultowych markach... Nie raz czytalem na RM zlosliwe uwagi nt. jakosci wykonania Intensow - wahacze nie mieszczace sie w ramach

pozdro
frango
frango
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość