Strona 11 z 22

: 15.01.2011 16:47:14
autor: piotrex
nie rozumiem czemu ludzie sie dziwia,ze ramy sa spawane na Taiwanie... Nie zdajecie sobie sprawy,ze wyprodukowanie takiej ramy w warunkach europejskich kosztowaloby 3x wiecej,a i tak nie wiadomo czy efekt bylby rownie dobry?
Pewnie,ze mozna by ta rame wyprodukowac w Polsce,tylko ze zamiast 3,4k kosztowala by pewnie z 8.
Dobrze,ze jest robiona na Taiwanie niech tylko Tworcy trzymaja reke na pulsie jakosci,bo skosnym zdarza sie probowanie tolerancji Zamawiajacego i trzeba ich co jakis czas przywolywac do porzadku.

Co nei zmienia postaci rzeczy ze rama mi sie nie podoba (wizualnie)..taka klocowata..

: 15.01.2011 17:53:11
autor: quilong
piotrex oczywiście zgodzę się z Tobą, niestety posiadają lepsza technologie, mają doświadczenie i robią to taniej. Osobiście ucieszyłem się że ta rama jest z Tajwanu.

: 15.01.2011 19:29:43
autor: Spaced
piotrex ja sie z toba ostatnio za czesto zgadzam :P Bawi mnie to mędzenie na tajwan bo robia to ci sami ludzie, którzy woleliby ominąc mielec szerokim łukiem ;) Wiec gdzie to spawać? a) u Krossa b) Nicolai = cena x 2-3 c) stany?

Nie ma co sie oszukiwac poza nicolaiem i moze ellsworthem (nie wiem jak teraz - 7-10 lat temu) wiele recznie robionych ram mnie nie zachwyca jakoscia. A w ramach ponizej 6k za sztuke lepiej niz tajwan sie nie ogarnie. Jak ktos chce jakość to niech z chłopakami z horizona pogada o customie nicolaiowym. Tylko to bedzie kosztować ;)

: 15.01.2011 19:44:32
autor: Cubus5
Spaced ja myślę że dla ludzi nie problem to tajwan tylko problem że ramy są z katalogu, co w przypadku Emesa z tego co wyjaśnił jego projektant jest błędem, Emes to nie katalog. Jak pisał kolega wyżej, Tajwan ma duże możliwości technologiczne przy dobrej cenie a więc trzeba to wykorzystać.
Co do ręcznie robionym to ram jakościowo zachwycających jest więcej dodaj m.i.n. Canfielda, Foesa, Intense, Empire też wygląda nadzwyczajnie szkoda tylko że tak ceną odstrasza.

: 16.01.2011 03:18:17
autor: blackdemon
Generalnie nie ma co płakać, że rama z Tajwanu, bo w dzisiejszych czasach większość rzeczy tam się produkuje (i nie mówię tylko o rowerach). Wszystko zależy od fabryki oraz od kontroli jakości (a to już sprawa producenta).

: 16.01.2011 11:18:37
autor: ziolek79
Ja tylko dodam, że Tajwan to nie Chiny. Różnica w jakości pomiędzy produktami z tych dwóch krajów jest często powalająca, oczywiście na korzyść Tajwanu. Wydaje mi się, że ludzie stawiają jednak na na jednym półapie Chiny i Tajwan, niewiedząc niestety co mówią.

: 16.01.2011 11:33:42
autor: SegatiV
ziolek79 Tajwan to Chiny ;)

Ale o różnicach jakościowych nie wypowiem się.
Wiem za to że fabryka w której chłopaki wykonują swoje ramy wykonuje porządną robotę.

: 16.01.2011 12:26:34
autor: jasiek_krk
SegatiV pisze:Tajwan to Chiny Wink
nigdy w życiu ( no chyba że Ci o podział administracyjny chodzi :wink: ) a jeżeli mówimy o robieniu rowerów to Chiny są tak daleko za Tajwanem jak my za Usa :)

W Chinach jesteś w stanie zrobić rower ale jakoś jest zdecydowanie gorsza bo to na Tajwanie od lat sie tym zajmują, mają technologie i doświadczenie. W końcu to tam największe firmy się produkują - często nawet konkurencja robi ramy w tej samej fabryce.

: 16.01.2011 12:33:29
autor: KFP
SegatiV "Tajwan to Chiny" jeżeli w twoim rozumieniu to oznacza że Tajwan należy do Chin(czyt. Chińskiej Republiki Ludowej) to tak nie jest - http://tnij.org/jype < poczytaj sobie

Co do jakości to na Tajwanie podobno jest lepsza niż w Chinach(ChRL), wydaje mi się że dlatego tak jest iż w Tajwan inwestuje zachód tj. w technologie w ich fabrykach. Co ciekawe Tajwan nie jest uznawany w wielu krajach, które de facto tam produkują :mrgreen:

: 16.01.2011 14:13:09
autor: Roman_Maxx
Panowie, jakieś widzę fobie macie, amerykanie od początku wywozili do Azji fabryki w kontenerach i to tak do produkcji części mechanicznych jak i chemii oraz motoryzacji.
Czyli taki Azjata, który wyszedł z buszu w pierwszym pokoleniu miał w kontenerze maszynę do której podawał materiał i odbierał produkt (czasem musiał nacisnąć coś).
Tak powstały fabryki Meridy, od początku produkujące na rzecz Specialized oraz cała reszta jak SRAM, Chris King, Atomlabs, Nukeproof (także wiele firm z USA które chwali się, że produkuje w USA sic) itd ... za stanami poszła Europa i teraz czas na nas - czyli projektujcie zaawansowane części a produkujcie w Azji - bo tak mówi rachunek ekonomiczny. A i jeszcze jedno, Azjatyccy producenci (Chiny, Tajwan, Malasia, Singapur,...) biją nas o dekadę w nowoczesnych technologiach produkcji - tam obrabiarka wieloosiowa CNC to standard (największa ilość sprzedanych obrabiarek CNC to Chiny), tam odlewanie aluminiowych stopów to także CNC = Azjaci nie mają demonów przeszłości i nie patrzą wstecz a tylko i wyłącznie do przodu - kupują bez filozofowania co najlepszego jest obecnie dostępne na rynku i dalej do boju. Jeszcze jedno, cykl ten trwa już ładnych naście lat i obecnie Azjaci nie lenią się tylko wykształcili już własnych inżynierów i zaczynają sami wymyślać i projektować!

: 16.01.2011 16:24:44
autor: Spaced
SegatiV z pktu widzenia produkcji rowerów tajwan to nie chiny. Politycznie w sumie tez jest zabawnie bo tajwan rządzi sie w 100% sam wiec teoretycznie to nie chiny - chinczycy na to sie godza tak długo jak tajwanczycy nie gadaja za duzo o niepodległosci.
Zreszta czy u nich podobnie jak w hong kongu nie mówi sie w innym jezyku niz w wiekszosci chin - kantoński zamiast mandaryńskiego?



btw. Wiesz, ze twoje ukochane intense pierwsza rame na tajwanie zrobiło juz? ;)

: 16.01.2011 17:43:23
autor: xsnailx
To ze intense robi na tajwanie profile bylo wiadomo - teraz to juz cale ramy ;) nie zdziwil bym sie ze carbonowa santa tez tam jest / bedzie robiona a malowana tylko w usa skoro nawet takie tuzy szosy jak cervelo czy pinarello tak robia.

: 16.01.2011 17:53:54
autor: Spaced
xsnailx profile to bardzo wiele firm sprowadza. Jednak spawaniem zawsze sie chwalili ;)

A v10 jest w stanach robiona na razie.
Co do tuz cervelo - to dziwnie duzo wpadek z carbonowymi ramami mieli :P

: 16.01.2011 18:04:30
autor: xsnailx
gdzies mialem rozpiske ktore cervelo sa tam robione ktore nie, jak znajde wrzuce :)
ale juz koncze z offtopem :)

: 20.01.2011 19:00:41
autor: xsnailx
no to i mamy poszlake gdzie carbonowa santa jest robiona ;)

We have our own in house testing facility, which increased our carbon knowledge in a very short time. We also aligned ourselves with an exclusive vendor in Asia. Without the hard work from everyone involved we would not be where we are at today

i dobrze bo chlopaki tam daja rade z tematem

http://www.pinkbike.com/news/rob-roskop ... -2011.html

: 21.01.2011 06:18:58
autor: frango
Ciagnac jeszcze OT ;)
Z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec ze jest roznica miedzy jakoscia produkcji, zlozenia i QC miedzy Chinami a Tajwanem.
Jesli by jej nie bylo, to Giant juz dawno przenioslby produkcje mid i high-endu na kontynent.
Co do produkcji w "swojej" fabryce dla konkurencji to na tej samej linii robiona jest Glorka i Session ;) co generalnie nie jest tajemnica
W Giantowskim C-Tech zamowilo swoje karbonowe ramy Colnago ;)
I jeszcze o kultowych markach... Nie raz czytalem na RM zlosliwe uwagi nt. jakosci wykonania Intensow - wahacze nie mieszczace sie w ramach :|

: 27.01.2011 10:34:31
autor: xsnailx
Kolka do mojego setu:
Obrecz Carbon 27 mm szerokosci, wysokosc 36 mm, Piasta Hope. Testowo zaplecione na szprychach 2,0mm i standardowych nyplach. W planie D-lighty i alu nyple.

Obrazek
Obrazek

: 27.01.2011 10:42:59
autor: frango
Wow! Jestem poważnie zazdrosny! :shock: :mrgreen:
Skąd?! Gdzie!? Za ile? ;>

: 27.01.2011 10:50:32
autor: xsnailx
@frango Napewno bedzie grubo taniej unas niz od edge :) co nie znaczy ze za darmo :P zanim jednak je zaczniemy sprzedawac powaznie je zpalujemy.