Strona 15 z 121

: 12.06.2014 21:33:36
autor: Bogumil
Bo żeby zrobić dobrze jednostronny amortyzator to trzeba wydać 10x więcej pieniędzy.
Takie rozwiązanie ma mniejszą sztywność więc trzeba kombinować żeby coś z tym zrobić. Przez to przekrój się zwiększa a co za tym idzie i masa więc trzeba kombinować z super wytrzymałymi materiałami aby zredukować masę i ogólnie rzeźba w gównie się robi.

W samolocie jest to konieczne bo zajmuje mniej miejsca i mieści się w skrzydle.
W motocyklach na tor raczej tego nie stosują w MX też nie bo najzwyczajniej niema problemów z upchaniem dwustronnego wahacza a taki jest sztywniejszy i przy tak dużym nakładzie pracy w projektowanie itd będzie lepszy niż ten jednostronny.

: 12.06.2014 21:59:11
autor: Sokół
Rower to rower a motor to motor
W rowerze nie upchasz napędu i tarczy po jednej stronie więc musisz wybierać czy wahacz po stronie łańcucha czy po po stronie tarczy
W dodatku sztywność spada drastycznie, co innego lefty a co innego wahacz ramy
Ale myślę że największy problem byłby z tarczą. Nawet jak zrobisz mocowanie zacisku do osi to siły jakie występują podczas hamowania będą tą oś upierdalać

: 13.06.2014 09:04:11
autor: ArthurGreen
Lefty ma mega sztywność i wiele innych zalet:

https://www.youtube.com/watch?x-yt-ts=1 ... WlRqcAQr2w

: 13.06.2014 18:55:53
autor: wojtasu
No właśnie, lefty ma mega sztywność... jestem ciekaw kiedy ktoś wpadnie na pomysł aby jednolagowca stworzyć do dh/fr ;)

: 14.06.2014 21:20:15
autor: Bogumil
Nigdy nie jeździłem na lefty ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć.
Demonstruje to gość który to sprzedaje więc czego się spodziewacie.
Naciskał to rękoma a nie precyzyjną prasą więc jakoś nie specjalnie w to wierze.
Po za tym praw fizyki się nie oszuka dwie podpory zawsze będą sztywniejsze od jednej.
Na lagi normalnego amortyzatora działa dużo mniejszy moment.
Może lefty ma dużą sztywność ale raczej wynika to z dużo grubszego przekroju i specjalnej konstrukcji i raczej zwiększa to masę.
Chyba że zastosowali np sześciokątny profil wewnątrz ale jest to bardzo trudne do wykonani i drogie bo nie jest to bryła obrotowa.
I wydaje mi się że może się szybko zużywać w pewnych płaszczyznach.

Re:

: 14.06.2014 22:22:27
autor: KubaLa
Bogumil pisze: Chyba że zastosowali np sześciokątny profil wewnątrz ale jest to bardzo trudne do wykonani i drogie bo nie jest to bryła obrotowa.
Byłeś blisko.
Zgadnij co to jest:
Obrazek

: 14.06.2014 22:44:31
autor: boogiel
Hehehe, Polska ma Boguśa z M3, my mamy swojego :D
Wydaje mi się, że nie ma lefty do dh, bo koszt jego wytworzenia byłby zbyt wysoki i najnormalniej nie ma sensu tego klepać. Po drugie, dh wydaje się być nieco mniej otwartym rynkiem niz xc czy enduro, gdzie trafiają takie wynalazki.
Pytanie do kogoś kto miał lefty i dorado- które sztywniejsze? :D

: 14.06.2014 22:50:33
autor: KubaLa
Lefty ma połowę skoku Dorado, więc nie porównuj :P
Ale obstawiam Leftyego.

: 14.06.2014 23:37:56
autor: Sokół
To że da się zrobić sensowną połówkę amortyzatora nie oznacza, że da się to samo zrobić z wahaczem ramy
Zwłaszcza, że jest diametralna różnica w siłach jakie na nie działają i naprężenia w nich występujących

Re:

: 15.06.2014 08:54:54
autor: MUSZEL
Bogumil pisze:Nigdy nie jeździłem na lefty ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć.
Demonstruje to gość który to sprzedaje więc czego się spodziewacie.
Naciskał to rękoma a nie precyzyjną prasą więc jakoś nie specjalnie w to wierze.
Po za tym praw fizyki się nie oszuka dwie podpory zawsze będą sztywniejsze od jednej.
Na lagi normalnego amortyzatora działa dużo mniejszy moment.
Może lefty ma dużą sztywność ale raczej wynika to z dużo grubszego przekroju i specjalnej konstrukcji i raczej zwiększa to masę.
Chyba że zastosowali np sześciokątny profil wewnątrz ale jest to bardzo trudne do wykonani i drogie bo nie jest to bryła obrotowa.
I wydaje mi się że może się szybko zużywać w pewnych płaszczyznach.

tam nie chodzi o sprawdzanie sztywności, bo moim zdaniem jest na podobnym poziomie. Chodzi o to, że "zwykły" amor w trakcie lekkiego odgięcia ma bardzo duże opory na ślizgach, właśnie przez 2 lagi. Powoduje to zapewne gorszą płynność amora w podczas mocnej jazdy. Lefty niezależnie od stopnia wygięcia chodzi tak samo, bo to po prostu "rurka w rurce". Chciałbym osobiście sprawdzić czy jest taka różnica i czy da się ją odczuć

: 15.06.2014 16:59:39
autor: Driver
Nie jezdzilem nigdy na Leftym, ale wydaje mi sie ze ma mniejsze opory na slizgach, bo ma lozyska igielkowe (liniowe) zalozone, a nie jak w klasycznym amortyzatorze slizgi, ktore na dodatek są suche w wielu przypadkach

: 17.06.2014 20:47:10
autor: Bogumil
No prace może mieć lepszą zwłaszcza od amorów firmy marzocchi które są krzywe jak cholera.
W niektórych amorach marzocchi gołym okiem widać kąt pomiędzy osiami lag.

Re:

: 17.06.2014 22:29:21
autor: immortal-like-a-god
Bogumil pisze:No prace może mieć lepszą zwłaszcza od amorów firmy marzocchi które są krzywe jak cholera.
W niektórych amorach marzocchi gołym okiem widać kąt pomiędzy osiami lag.
wpakowałeś kij w mrowisko
:twisted:

: 19.06.2014 10:37:37
autor: Bogumil
Czemu przecież każdy kto ma nowe 888 o tym wie.
Gregorio nawet mi to wysłało na piśmie jak się z nimi kłóciłem.
Napisali coś w stylu że wszystkie amortyzatory mają podobne odchyłki i że mieści się to w ich tolerancji wykonani i nie wpływa na prace.

: 19.06.2014 10:44:08
autor: UriUs781
Lefty ma właśnie tą przewagę, że przy skręcie ma swobodę pracy, w tym "zwykły" lagi stanowią taką blokadę, która uniemożliwia pracę

: 19.06.2014 15:13:38
autor: Hugoo
Nie interesowałem się Lefty'm, ale napewno ma bardzo skomplikowany tłumik.

: 19.06.2014 16:07:19
autor: boogiel
Bo?

: 19.06.2014 16:44:56
autor: Sokół
Bo jest jeden :D

Re:

: 19.06.2014 17:21:48
autor: MUSZEL
boogiel pisze:Bo?
bo zazwyczaj amory mają rozdzielone bebechy na 2 lagi, a tutaj wszystko jest władowane w jedną ;)