Strona 17 z 44

: 29.07.2015 22:03:03
autor: Puncu
No to z Nieznajomym mamy spokój do czasu gdy stery rozsypią mi się po podłodze i nie będzie znał kolejności :lol:

A tak na poważnie. Od tygodnia borykam się z problemem, próbuje uratować nieudany zakup 66rc.
Powiedzcie mi z której wersji jest to tłumik, VF czy VF2?
Jest to tłumik powrotu regulowany od dołu, rocznik 2005 lub 2006.
Jest on w ogóle kompletny? Gdzie trzy osoby tam cztery opinie. Ja uważam że nie, znajomy (tym razem nie Nieznajomy :D ) twierdzi, że tak. A jeszcze inny twierdzi że powinno działać jak się wymieni ten biały plastikowy "seger" na oring.

Na zdjęciu brakuje segera który trzyma to wszystko w górnej goleni, ale oczywiście mam go ;)
IMG_2671.JPG
IMG_2672.JPG

: 30.07.2015 09:31:27
autor: Nieznajomy1596
No i co sądzicie o tych sterach?
Puncu- zbliża się zalewanie dampera, więc mam 2 pytania:
-ważę ok 40-45kg jaki olej?
-która strona (od strony śrubki) odpowiada za tłumienie powrotu? A druga za co?
https://www.google.pl/search?q=shimmy+f ... XK4AmaM%3A

: 30.07.2015 10:02:28
autor: Puncu
Po stronie śrubki to tłumienie powrotu a po drugiej stronie kompresji.

: 30.07.2015 10:09:39
autor: mati56721
Puncu ten tłumik jest kompletny umnie w 888 wygląda kompresja tak samo a jest napewno kompletna.

: 30.07.2015 10:22:47
autor: Nieznajomy1596
Czyli, żeby damper był miękciejszy, a tłumienie trochę mocniejsze to jakie ustawienie shimów zastosować?

: 30.07.2015 10:27:45
autor: Puncu
Nie baw się w to.

Mati czyli to jest tłumik kompresji?

: 30.07.2015 10:40:13
autor: Nieznajomy1596
Denerwuje mnie to, że jak patrzę się na innych to jak jadą po kamieniach to im to fajnie wybiera, a ja mam sprężynę odkręconą i nie wybiera mi to tak dobrze jak innym, a gdy skoczę to znowu dobija mi do siodełka:/ Nie mam kasy, żeby kupić miękciejszą sprężynę (mam 450), więc chciałbym trochę pobawić się z shimami.
Zależało by mi na tym żeby damper nie wybijał mnie w powietrze i żeby był miękki. Zmianą oleju tego nie uzyskam:/

: 30.07.2015 10:52:55
autor: Puncu
Prawidłowo ustaw damper. Wiesz że jak dokręcisz tłumienie powrotu to damper staje się mniej czuły na szybko powtarzające się nierówności? Nie zdąży wróci do pierwotnego stanu żeby wybrać następną przeszkodę. Odkręć trochę i testuj.

: 30.07.2015 11:16:13
autor: Nieznajomy1596
A jest jakaś regułka o twardości sprężyny do wagi rowerzysty?

: 30.07.2015 11:37:46
autor: Puncu
SAG? Słyszałeś o tym? :) Ustawiasz SAG na 25-30% i zmieniasz ustawienia wedle swoich preferencji.

: 31.07.2015 11:21:30
autor: Nieznajomy1596
Stery zamontowane i nabiłem nową gwiazdkę, bo tamta była w opłakanym stanie, a nowa była razem ze sterami :D
Dałem wszystkie ustawienia na najmiękciejsze no i jest lepiej, ale rozebrać i tak muszę, bo się chyba znowu shimmy poluzowały, a poprzednio nawaliłem tonę kleju do śrub. Przy okazji odejmę tego shimma i sprawdzę jak będzie :D

: 02.08.2015 11:49:34
autor: klappa
Mam 16 lat i kupuję sobie pierwszy rower do dh. Mój wzrost to 180 cm. Mój budżet to ~5000zł. Jakie rowery proponujecie? Mam już jeden rower na oku ale jego rozmiar to L, czy on będzie na mnie dobry.

: 02.08.2015 12:23:14
autor: poldeck
Już zadałeś to pytanie w dziale dla początkujących, Naprawdę tak ciężko się nie wpierdzielać w kilka tematów z tym samym?

: 02.08.2015 12:24:11
autor: Zalas
Nie wiemy i nie powiemy Ci bo jeden rower w rozmiarze L będzie mega duży a drugi w rozmiarze też L będzie jak normalna M-ka

: 02.08.2015 12:25:18
autor: klappa
Człowieku wyluzuj się po prostu zależy mi na wmiare szybkiej odpowiedzi.

: 02.08.2015 12:39:57
autor: Zalas
A do którego to było?
Tu prawie wszyscy są luźni jak Hip-Hop xd
No dostałeś odpowiedź. eLka eLce nie jest równa. Co ci więcej gadać?
Powiem tak.
Kupujesz rower X w rozmiarze L i praktycznie leżysz na nim.
Kupujesz rower Y w rozmiarze L i gryziesz swoje kolana.
Czego nie czaisz?

: 02.08.2015 12:43:12
autor: klappa
To nie bylo do cb
W takim razie czym się sugerować jeśli chodzi o rozmiar kupująć rower

: 02.08.2015 13:01:35
autor: Puncu
Musisz sobie odpowiedzieć czy rower potrzebujesz do strikte zjazdów. Gdzie będziesz jeździł, czy to lokalne traski lub góry, a może za granicą też. Czy dojeżdżasz po płaskim na miejscówki...

Wszystko to i pare innych czynników ma wpływ na wybór roweru. Bo nasze słynne "lekkie DH" to wystarczy rower o skoku 160/180mm i niezbyt stromym kącie główki. Ale jeżeli to ma być rower zjazdowy do zawodów i wszelkiego rodzaju tras to faktycznie można rozglądać się za czymś 200/200mm.

: 05.08.2015 23:06:27
autor: skytex12
Nieznajomy
Ustaw sobie powrót na najszybszy to wtedy będziesz miał miękko.