Strona 19 z 22

: 22.11.2007 13:39:48
autor: Bombell
Czytales wogole ten temat? Bo strone wstecz jest dzialajacy link. W twoim drugim temacie podalem ci linki do 3 tematow o skracaniu duro, szukanie nie boli.

Tuning Duro (wersja www):
http://duro.cba.pl/

Tuning Duro (wersja do ściągnięcia):
http://www.sendspace.com/file/ot1kfx

Poradnik: Zabawy z Duro:
http://www.rower.com/archiwum.php?art=3080

: 24.12.2007 09:45:25
autor: Riverside
Można zmienić jakoś kolor górnych goleni.??

: 06.02.2008 15:02:07
autor: B.Z.
Pojeździj rok i kolor sam się zmieni ;-) a tak poważnie to można, tyle ze jedynie słusznym lakierem będzie piecowy, gra nie warta świeczki, o wiele madrzej będzie założyć jakieś osłony, które przy okazji poprawią trwałosć całości.

: 01.03.2008 00:17:32
autor: siwy.zgr
Witam. W końcu zdecyodwałem się na tuning mojego Durexa. Zalałem do lewej golenii (tej ze sprężyną) 180 ml oleju texaco 5W40 i...amor zesztywniał. Ugina się raptem do połowy skoku i to z wielkim trudem. Specjalnie nim kręciłem, odwracałem, machałem żeby olej się dobrze rozpłynął, ale nic to nie dało. Wczesniej tez był twardawy, ale uginał się prawie do konca (wyjęta opaska z tłumika i wyciągnięta sprężyna z tłumika).

Proszę o jakieś rady/pomoc bo nie wiem co robić. Z góry dzięki.

: 01.03.2008 01:30:38
autor: B.Z.
Widocznie wlałeś za dużo. Nie wiem ile powinno być, ale taki jest efekt, jak przesadzisz z ilością.

: 01.03.2008 02:05:18
autor: siwy.zgr
No właśnie tez mi się tak wydaje, ale czytałem kiedyś gdzieś chyba nawet w tym temacie tylko wczesniej, ze do duro tyle sie leje, a nawet wiecej bo podobno 200 do lewej i kolo 30 do prawej. Tylko nie wiem czy wtedy czasem sie nie rozwierca tego koreczka z dziurką na dole górnych goleni bo on u mnie w tym momencie działa jak tłumik. Szparka jest, ale za mała i olej nie nadąża przez nią przepływać.

EDIT: zastanawiam sie tylko czy mniejsza ilosc np. 50 ml w ogóle coś da - w sensie smarowania. Czy tylko bez sensu podniesie masę widelca. Wiem, że 50 gramów to nie wiele, ale jak ma nic nie dawać to po cholerę w ogóle to wlewać...

Wleje po 30-40 w obie golenie i zobacze.

Jestem otwarty na wszelkie rady/pomysły.

: 01.03.2008 12:55:14
autor: B.Z.
Oczywiście że da, a nierównościach będzie chlupał i dostanie się we wszystkie miejsca, które ma smarować. W tym przypadku nie chodzi o tłumienie tylko o smrarowanie, za tłumienie odpowiada zamknięty kartusz.

Ile wlać to najlepiej przelicz, powierzchnia przekroju goleni to 10 cm2, zakładając, że wlejesz tam 180 ml oleju to jego poziom wyniesie 18 cm - a więc dużo. Możnaby oczywiście tak jak mówisz przrzewierić dziurki w solnej goleni, w której znajduje się sprężyna wówczas nadmiar oleju wszedłby do komory, w której ona pracuje, ale to da niewiele - najważniejsze jest smarowanie ślizgów. Chyba, że boisz się, że olej będzie spływał, na dół i nie będzie nic smarował, bo np. dużo czsu jeżdzisz po rownym, wtedy faktycznie lepiej dac go więcej i przewiercić dziury, ale ja w moim widelcu (nie jest to Duro, ale przecież zasada jest taka sama) zrobiłem inaczej - dałem troszkę smaru a olej oprócz tego. Olej oczywiscie stopniowo będzie wymywał smar, ale nie będzie działo się to w jakimś kosmicznym tempie.

: 02.03.2008 17:19:04
autor: siwy.zgr
Zalałem 40 do lewej i 15 do prawej i chyba tak jest w miarę optymalnie. Amor troszkę zmiękł no i się ugina smile.gif Jednak przede wszystkim na zimnie nie twardnieje - jak to większość durexów ma w zwyczaju. Nie wiem czy to dlatego, że olej wypłukał smar, który mógł mieć złe właściwości w zimnym otoczeniu czy dlatego, że przez przypadek ulało mi się sporo oleju z tłumika i zastąpiłem go tym nowym, kupionym. Może olej w tłumiku "ścinał się" na zimnie. Nie mam pojęcia, ale już tak się nie dzieje więc się cieszę bo do lata jeszcze kawałek czasu, a już teraz pogoda pozwala pobrykać mimo iż temperatury zawrotne nie są.

Efekt nie jest tak porażający jak u innych ponieważ sprężyna w duro jest zbyt twarda.Zastanawiam się nad obcięciem mojej sprężyny na takiej wysokości by jeszcze mieścił się elastomer, a do przestrzeni, która by się zwolniła wsadzić odpowiednio przycięty kawałek sprężyny wyjęty z tłumika. Ta druga jest dużo bardziej miękka, ale ma zbyt małą średnicę by zmieścić w niej elastomer. Jest też ciut za krótka, ale w takim połączeniu odpowiadałaby ona za małe nierówności, a ta druga, twardsza, za średnie i duże. Co Wy o tym sądzicie? Nie przekombinowałem za bardzo? smile.gif Chciałbym zrobić coś podobnego do tego co zrobił ten Pan: http://www.rower.com/archiwum.php?art=3080

: 02.03.2008 20:32:23
autor: B.Z.
Skołuj sprężyny od zaworów silnikowych, nie są drogie i pozwolą całą operację przeprowadzić "po ludzku". Za efekty nie ręczę, przy mojej wadze nigdy nie miałem problemu ze zbyt twardymi sprężynami z przodu...

: 02.03.2008 20:36:31
autor: siwy.zgr
Jak jutro bedzie w miare pogoda to pojezdze po motoryzacyjnych i popytam. Tylko nie wiem jak sprawdzac twarodosc sprezyn.

: 02.03.2008 20:57:47
autor: B.Z.
Ręcznie, jeśli nie są inaczej opisane. W jakimś stopniu każdą da się ugiąć...

: 02.03.2008 21:00:11
autor: siwy.zgr
A moze po prostu od innego amora/innej firmy/modelu wziac sprezyne? Tylko to chyba wyjdzie drożej, ale przynajmniej bedzie dedykowana pod konkretna wage? Co sadzisz?

: 02.03.2008 21:33:02
autor: B.Z.
Można. Są na Allegro sprężyny do Marcoków i z tego co pamiętam nawet nie takie drogie.

: 02.03.2008 21:35:36
autor: siwy.zgr
No muszę popatrzeć. Chciałem kiedyś do durexa kupić sprężynę suntoura, ale niestety są problemy żeby coś takiego dostać w sklepach. W sumie nie próbowałem u bezpośredniego importera. Musze coś pokombinować bo chciałbym czerpać więcej frajdy z jazdy na rowerze :) Tym bardziej, że przymierzam się do zakupu koła pod tarcze i avidka bebe piątki :)

: 02.03.2008 21:46:27
autor: B.Z.
Jak już przy Avidku jesteś to odczekaj i kup bebe siedem, mam jeden i drugi, BB7 ma tak około dwa razy większe klocki i z lepszymi okładzinami. Nie wiem na ile lepiej hamuje, bo BB7 mam z przodu, a BB5 z tyłu, ale BB5 ogólnie robi zabawkowe wrażenie, na tył może być (ale i tak lepiej z tyłu zostawic V-kę jeśli jest taka możliwość), ale na przód lepiej dopłacić parę złociszy.

: 02.03.2008 22:03:31
autor: siwy.zgr
Myslalem o tym, ale nie wiem czy mi funduszy starczy.Zastanawiałem się czy z jednej wypłaty kupić koło i hampla czy rozłożyc to na dwa razy i kupic lepsze koło i lepszy hamulec :) Kusisz mnie, ale nie wiem czy zaryzykuje. W sumie do tyłu tez chciałem wrzucić tarczę kiedyś więc w najgorszym wypadku poszedłby na tył tak jak u Ciebie. Generalnie czytałem wiele opinii i nikt na BB5 nie narzeka. Wiesz ja żadnych strasznych hardcorów nie uprawiam więc myślę, że z przodu by mi wystarczył. Swoją drogą jak oceniasz jego pracę? Jestes z niego zadowolony? A masz porównanie do jakichs innych mechanicznych? A jeśli mogę spytać - dlaczego zdecydowałeś się na mechaniki i akurat avidy? :)
Moderatora przepraszamy za OT :)

: 02.03.2008 22:28:28
autor: B.Z.
Zrobił się mały OT, wpisz w wyszukiwarkę , bo już o tym pisałem na forum, w razie pytań wal na PW, nie będziemy robic tutaj syfu. Generalnie nie wiem jak by hamował BB5, ale biorąc pod uwagę, ze cena BB7 jest wyższa o 50-70 PLn to nie ma się co zastanawiać. Może i BB5 mają dobre oceny, ale na tle BB7 to zabawki.

: 19.03.2008 23:39:33
autor: B.Z.
10W pasuje do duro jak swini siodło...

: 11.04.2008 16:17:19
autor: Tovar
moze tu napisze... czy ktos moze wyjasnic czym rozni sie duro djd od dje? bo jakos nie widze roznicy oprocz ceny...