Strona 20 z 22

: 11.04.2008 17:27:02
autor: B.Z.
sterówka cr-mo w dje. Teoretycznie nie powinna się giąć tak łatwo, a w praktyce to diabli wiedzą. W necie są foty połamanych wszystkich możliwych części od Duro, więc chyba co ma wisieć nie utonie, każde duro rozpadnie się po sezonie... ale walnąłem ryma ;-) A tak poważnie to ponoć właśnie korony są poprwione od pewnego czasu i to własnie sterówki zaczęły wymiękać, tak więc może nawet ma to sens. Tyle, ze kłania się na nowo kretyńska polityka cenowa, przeskok z 3 stów na 5 bo sterówka jest zrobiona z czegoś porządniejszego niż rura od spłuczki. Tak samo chore jak wołanie za Duro na ośkę 20mm 800 PLN.

: 24.06.2008 12:52:06
autor: loku1
da rade zalac duro syntetycznym olejem silnikowym 5W/40? :P :?

bo taki narazie tylko posiadam :P :oops:

: 12.08.2008 22:39:48
autor: howard512
mam duro DJD 2008 z regulacją tmumienia.., wlałem do niego olej ELFMATIC G3 . wlałem ok 40ml i teraz mi za słabo tłumi, slychac jak sie przelewa olej przy ruchu goleni, jeszcze jak go wyrywam mocno do gory to czuje i slysze wybicie-nieprzyjemne to jest. oprocz tego są niewielkie luzy ... co z tym zrobic. przebieg ok 100km. ile oleju powinienem zalac i jakiego?? prosze o radę. pozdro...

: 02.09.2008 19:48:37
autor: uzurpator
Do duro wchodzi 80cc oleju.

EDIT: Wie ktoś jak rozkręcić te nowe duracze z regulacją tłumenia - tzn jak kurek od tłumika wyszarpac?

: 04.09.2008 20:26:14
autor: brooce
Co to jest "kurek od tłumika"?

Ja chyba wiem (tzn rozebrałem... i sie udało bez większych problemów...), ale opisz troche problem ;)

: 08.09.2008 16:18:00
autor: Norco Manik
Siama. Jakim olejem najlepiej zalać duro, wiem że 5W ale czy może być to olej samochodowy czy trzeba mieć jakiś inny specjalny olej??


z góry dzięki

Pozdro

: 18.09.2008 11:47:58
autor: uzurpator
brooce.

Na dole prawej lagi jest pokrętło regulacji tłumienia. I chcę je wyszarpac aby rozebrac widelec na czynniki pierwsze. Tyle, że to pokrętło nie posiada żadnych miejsc na klucz or smtn - jest gładkie. Podobnie jest zresztą w moim duroluxie - tzn lewy cartridge da się wyjąc, ale prawy już nie (przynajmniej nie w prosty sposób).

http://rowerek.com.pl/duro3.jpg - tutaj zdjęcie.

Norco Manik: Zalej jakim masz, sprawdź czy Ci praca pasuje i fertig :)

: 24.09.2008 22:34:25
autor: tomac3
uzurpator Ciągnij mocno. Też sie zastanawiałem nad tym czy go nie uszkodze, ale w końcu sie zdecydowałem i wylazło. Regulator owinąłem kawałkiem gumy i złapałem kombinerkami żeby było łatwiej.

: 01.11.2008 22:55:32
autor: brooce
Zbliża się zima, mniej się jeździ - więc pomyślałem żeby odnowić mojego Duro nowym olejem (jakiej lepkości ma standardowo?). Czy mogę coś dla niego zrobić przy okazji rozkręcenia? Może wyczyścić, coś nasmarować...? Co by zrobili w serwisie?

: 02.11.2008 11:47:51
autor: howard512
robiłem juz exprerymenty z duro. wlewalem olej od przekladni automatycznej ELMATIC G3
(wlałem 82ml) 1l=20zl i chodził ładnie. był tez olej (do Marzocchi) motorex czy cos w podobie 0.5l =59zl i byl beznadziejny do duro. Ale najpiękniej duro chodzi na oleju za 8zl :D LUX 10 ,(do mieszanki do komara) jest gesty i ladnie tłumi, w zime moze zamulac, ale w zime to i tak sie malo jezdzi, dodatkowo zmienilem smar w goleniach (najlepszy ponoc manitou za 50zl) ale ja mam taki za 5zl do przegubow, proponuje tzw, SMAR STAŁY,lub bez zawartosci LITu. do goleni dolnych wlalem pare kropli oleju zeby sobie tam przeplywal i smarowal co nieco- dzieki temu sa mniejsze opory i plynniej chodzi, proby robienia kąpieli olejowej w nim zakonczyly sie niepowodzeniem

: 02.11.2008 12:00:36
autor: brooce
howard512 pisze:olej od przekladni automatycznej ELMATIC G3
Ciekawa propozycja (tania), ktos jeszcze próbował z tym olejem? [wiem że głupie pytanie, ale gdzie go dostanę? W "motoryzacyjnych" sklepach będzie? Jakiej lepkości - jest jedna, czy do wyboru?]

: 02.11.2008 16:45:09
autor: howard512
brooce
to olej ELFa ELFMATIC 3G w moim poprzednim poscie zrobiłem literowke, za ktora przepraszam .. dostaniesz go bez problemu na allegro. jest dobry bo sie nie pieni i dobrze tłumi, ale jak juz wspomniałem jeszcze lepszym i tańszym rozwiązaniem do DURO jest LUX 10 -odpowiednik mixola jesli sie nie myle, to tanie badziewie do komara, ale naprawde jestem pozytywnie zszokowany jego zastosowaniem w DURO (DJD 2008) a jak tam Twoj amor?- ma juz luzy i startą onodę? bo moj niestety dosc szybko na to zachorował

: 06.11.2008 22:32:26
autor: brooce
Ja mojego duracza mam od wiosny i jest... dobrze :)
Luzy złapał leciutkie - słyszałem opinię że "to przez stary olej, wymiana luzy skasuje. Pojęcia nie mam dlaczego tak jest, ale mi pomoglo" (oczywiście nie dlatego chcę wymienić olej). Anoda... trochę się zdziera, ale nie jest aż tak źle jak w niektórych przypadkach ;) Na razie z daleka nie widać specjalnie ubytków.

Teraz w ChainReactionCycles jest w promocji Motorex 5W za 3 funty. Ale czy nic się nie stanie jeśli wleję do duracza tak żadki olej? (wierzę że inne oleje mogą dzialać rownie dobrze a nawet lepiej, ale jakoś motorex mnie trochę bardziej przekonuję (gdy jest TAK tani ;) ))

: 06.11.2008 22:41:45
autor: howard512
duro lubi bardziej gesty olej, jak wlałem zadki to wybijał i chlupał. napewno musi byc mineralny. motorex to dobry olej ale lepiej sie spisuje w kąpieli otwartej a duraki maja kartridż

: 06.11.2008 22:52:44
autor: brooce
Aha. No to chyba wezmę tego ELF-a (jaka jest jego lepkość? Jedna wersja czy do wyboru?). Pzdr i dzieki za radę ;) (po świętach Bożego Narodzenia będę miał czas to go wymienię i w przyszłym roku napiszę jak chodzi :) )

: 07.11.2008 14:13:30
autor: howard512
gęstośc z tego co wiem jest 1, ale ile konkretnie W to nie wiem. ale napewno powyyzej 10W. ja wlałem ok 80ml. wczesniej dobrze wypróżnij stary olej, bo jak sie zmieszają to bedzie lipa.

: 07.11.2008 18:12:43
autor: brooce
A jeszcze z ciekawości się spytam, wie ktoś może jakiej lepkości jest oryginalny olej od Duro?

: 08.11.2008 23:13:31
autor: howard512
chyba 11W ale pewnosci nie mam.

: 24.03.2009 19:34:08
autor: karolekk66
EJ panowie znalazłem sposób na tunig .Wyciągnijcie elastomer i wszystko z głowy.