Strona 3 z 4
: 14.10.2005 22:08:38
autor: Miś
DC PITBULL 2004 14''
koszt-950zł
waga-2300g
materiał-alu 7005
Dla mnie rama jest w sam raz.
Plusy-mocna glowka,nie jest ciezka,nawet ladna i dobra geometria
Minusy-do tylu wejdzie max2.5 <lol>
: 28.10.2005 20:12:48
autor: Piter_TL
LEADER FOX DRAGSTAR 16"
Jedna z lepszych produkcji LF. Wielu uważa, że jest ona mniej wytrzymalsza od Cocaine, co nie jest prawdą. Nie charakteryzujcie sie grubo.ścią ramy. Drag ma mocniejsze wzmocnienie główki.
Teraz troche o ramie. Największą jej zaleta jest jej waga. Faktem jest ze nie jest wykonan z nie najlepszego tworzywa, ale wiele wytrzymuje. Największą jej wadą jest niestety długość ramy. Ale przy dobrym i krótkim mostku naprawde można poszaleć. Do ramy mozna załadowąc opone o grubości 2.5 na dość grubej obręczy.Doś dobre jest wzmocnienie głowki- spoko spawik po ramą. W ramie są bardzo ładnie oborbione spawy, a nie tak jak w niektorych ramach, ze widać wszystko.
Podsumownie:
Rama dobra, lekka zwrotna, ale nie dla profesjonalistów. Ja jezdze jako początkującyi mi bardzo odpowiada ale mog ła by być mniejsza, no ale za błedy trzeba płacić.
Plusy:
-cena
-waga
Minusy:
-Długość
: 28.10.2005 22:10:45
autor: Bikes_Shop
GT CHUCKER 1.0
Ramka super nadaje sie najlepiej do dualu niewiem jak sie sprawuje do streetu dla mnie w strecie bardzo długoa do dualu dobra :P :)Ramka jest lepsza od pointów i leaderfoxów , jedynym mankamentem w tej ramie to wygląd ale ramka jest bardzo wytrzymała . Max amor to 130 mm skoku koles dał 140 to polamał golowke
Plusy :
Cana
Waga
Firma :)
Minusy :
wygląd
mało skoku amor mozna dac
: 23.02.2006 00:02:37
autor: Mietek
DC PUSSY
Rama ma świetną geometrie. Jest bardzo krótka. Wyróżnia się spośród polskich ram cro-mo fajnym wzmocnieniem główki i nieprzeciętnym malowaniem. Stworzona jest chyba do streetu ale w dircie tez powinna być dobra. Mam w niej duro 100 i geometria jest genialna. Nie jest to rama lekka, bo waży ok. 3,4kg, ale nie czuć tego podczas jazdy. Mimo wagi jeździ się na niej o niebo łatwiej niż na wielu ramach z alu. Za wade można uznać haki na oś 10mm. Mozna je rozwiercić, ale (jeszcze) nie wiem jak będzie z gwarancją.
Plusy :
Geometria
Pivoty pod 24 i 26
Malowanie
Wygląd
Minusy :
cena
oś 10mm
: 23.02.2006 07:43:39
autor: Lucid
DANGEROUS MIKE DS2
mufa bmx, haki z jumpa 14 mm
- głowka-w moim przypadku musiałem użyc pilnika poniewaz nie była na maxa prosta, troche piłowania i ok, własnoręcznie stery wbijałem deską i młotkiem jakies pół godziny
- bajer przy głowce przeciw rozbiciu sterów- nie wiem czy działa, póki co nic sie nie dzieje, raczej mizerna ta obejma i nie wiem czy takie cos moze zapobiec rozbiciu głowki
- spawy- nie są moze super połozone ale nie ma dziur, ogólnie ok, napewno gorsza robota niz w dragstarze
- wspawka- no wspawka jest i sie trzyma:)
- górna rura- lekko profilowana, przu wspawce szersza, zweża sie do rury podsiodłowej
- dolna rura- w miare masywna, szeroko zakonczona u dołu, ładnie przechodzi do suportu
- suport- podobnie jak z głowką ramy- jak nabiojałem przejsciówke nie obyło sie bez pilnika, lekko jajowata była
- dolne wzmocnienie przy suporcie- jakis kawałek metalu, mało go wchodzi na mufe suportowa wiec nie wiem czy pełni wogóle jakąs funkcje
- rura podsiodłowa- jakies zadry w srodku, pare dni jezdzenia i sztyca wyglada jak po roku uzywania
- wzmocnienia- są 2 , na dole i górze przy rurze podsiodłowej, takie trójkąty z blachy, o działniu nie moge nic napisac
- tylny trójkąt- chude rurki ale sztywne
- piwoty- porazka, nie dosc ze sa tylko 2 dziurki to jak kupisz z piwotami pod 26' i 24' to przy kole 24' bedziesz musiał upiłowac te piwoty od 26', poprostu nie da sie v-ek załozyc
- haki- w moim przypadku od modelu jump, rozwiercone do 14 mm, całkiem solidnie wygladają, chyba 6 mm grubosci, dziura na pega jest ale jakos nie widzi mi sie zeby tam montowac pega, o adapterze pod tarcze tez nie napisze bo tarczy nie uzywam to nie wiem czy prosty czy nie i czy dziury ok, haki jakos tak dziwnie lecą w dół ale to chyab nikomu nie powinno przeszkadzac
- przelotki- co za kretyn robi przelotki do przedniej przerzutki jak jest mufa bmx, tak samo z tyłu, sa przelotki do przerzutki tylniej a przeciez nie mam haka do przerzutki
plusy:
+ najtansze cro-mo na rynku
minusy:
- jajowata głowka
- jajowata mufa
- zjebane na maxa pivoty
- zadry w rurze podsiodłowej
i to chyba na tyle...
Po roku jazdy dodam ze rama pękła na podsiodlowej a od pękniecia odeszły 2 pękniecia i teraz peka mocowanie trójkata tylniego.Do tego od nauki 180 pogiął sie tylny trójkąt( nie da sie koła ustawic prosto względem całej ramy.
: 23.02.2006 09:12:00
autor: MLODY-of-KG
POINT
pisalem juz o nim raz ale teraz moge napisac wiecej, jezdzilem na tej ramie prawie 2 lata, baardzo dobrze ja wspominam, za taka cene mysle ze nie ma lepszej ramy, jezdziło mi sie na niej o wiele lepiej niz na dragu kumpla, point ma dosc dlugi tylni trojkat ale mimo to manuala sie robi baardzo fajnie, niestety zaczeła mi pekac przy spawie rury podsiodlowej i rury gornej glownego trojkata ;[ ramka zostala pospawana ;] pozniej po miesiacu chcialem sie pochwalic koledze pieknym spawem... zauwazylem ze znowu pekla.. torche zalamka bo rama zostala ladnie pomalowana i wygladala super (
http://www.pinkbike.com/photo/696259/ ) no coz... popzniej zauwazylem ze robi sie rysa pod glowka.... na szczesciem rysa sie nie powiekszyla, i wtedy dzieki rodzicom (dzieki wam! ;P) na urdzoinki dostalem A-ganga
AUTHOR A-GANG [pi:em] 2005
Rame mam krotko, jezdzilem na niej dosc malo ze wzgledu na pogode, mimo to juz zauwazylem pewne plusy i malusie minusiki ;] napewno plusem jest latwosc robienia 180*, rama jest tez ladnie wykonana sporo fajnie wykonane haki i emelent CnC kolo suportu, jezdzi sie na niej bardzo fajnie jest skoczna :P bunny wychodzi podobnie jak na pointce, natomiast manual... idzie minimalnie gorzej niz na pointcie ale mysle ze to kwestia wczucia sie w rower. Zapewne minusem ramy jest lakier! tragedia ;/ bardzo latwo odpada, ale nie jest zle daje rade, jak pojezdze wiecej dam jeszcze jedno sprawozdanie ;]
: 25.03.2006 20:04:56
autor: XXX
MERIDA UMF
13,5". Cena ok. 700zł. Ramka do bani i jak na tącenę to wolałbym LeaderFoxa Dragstara za 400zł. Merida to niezbyt dobra firma, ramki tej firmy często pękają i mają małą sztywność.
Zalety:
- Dobra do dirtu jak ma się 80-90mm skoku.
- Zintegrowane stery
- Przy napinaczach Pm Soho na 43zęby i większe nie trzeba wycinaćotworu w rockringu napinacza aby ten zmieścił się w ramie ( brak elementu CNC)
- Całkiem dobry hak przezutki ( jest mocny nie pęka i nie gnie się)
Wady:
- Ramka nie może miećwidelca o skoku większym niż 130mm bo pęka pod główką
- Nie ma mowy o włożeniu do niej amortyzatora z dwoma półkami
- Brak sztywności tylnego trójkąta przez brak elemenmtu CNC
- Maxymalna szerokośćopony to 2.3.
- Ramak nie nadaje się do dirtu ponieważ przy wykonywaniu banalnego tricku np. 360-ka możemy zapomniećo tym że w naszej ramiębędzie jeszcze tylny trójkąt i haki tylnego koła.
- Fabrycznie dodawane stery sąna łożyskach kulkowych i nie sąnajlepszej jakości
- Wzmocnienia pod główką sązrobione chyba z plastiku bo nic nie dają
Ramka nie nadaje siędo niczego innego poza lansem i lekkim 4x, no i może jakieśmałe hopy ale bez robienia tricków..
LEADER FOX DRAGSTAR 14"
Ramak całkiem dobrze sięprezętuje i ma całkiem niezłą geometrię.
Zalety:
- Ramka według producenta jest przystosowana do widelców od 110-140mm ale znam nie jednego kolesia z 66VF albo Juniorem i ramka ma siębardzo dobże mimo amortyzatora o skoku 170mm
- Całkiem dobra sztywność tylnego trójkąta dzięki elementowi CNC ( niestety trzeba wycinać otwór w napinaczu)
- Ramka bardzo bobrze nadaje siędo dirtu i 4x
- Ramka niejednokrotnie udowodniła że jest lepsza of innych i niejednokrotnie lepszych ram
- Stery zintegrowane
Wady:
- Bardzo słaby hak tylnej przeżutki
- Brak poziomych haków koła
- Nie można wsadzić większej oponi od 2,7 (ale to i tak lepiej od Meridy UMF Dirt Fun)
- Fabrycznie nie dająsterów
Pozdrower 4all.
: 25.03.2006 20:45:26
autor: RzemieN
Leader Fox Dragstar 05 14''
Rame uzywam od 2 tygodni we wspolpracy z sr duro (wczoraj zrobilem tuning i jest genialnie) rama to co zdazylem zauwazyc moglaby byc nieco krotsza :) do streetu nie za bardzo sie nadaje jak narazie ciezko wyrwac mi ja do bannego (max 45cm) ucze sie manuala ale naprawde jak na poczatek na ni9ej jest ciezko. Spawy sa bardzo starannie wykonane, wzmocnienie glowki tylny trojkat nieco "rozjechany" jednak nie jest to we wszystkich.
PLUSY +
-Cena 350-420zl
-Sztywnosc, wytrzymalosc
-Sporo miejsca na opone
-JAk dla mnie pionowe haki to +
MINUSY -
- W niektorych nieprecyzyjnie wykonany tylny trojkat
-SLaby lakier (ubytki uzupelniam lakierem do paznokci)
- To chyba wszystko :D
Ogolnie polecam ja dla poczatkujacych bikerow z polaczeniem z duro 130mm ma idealna geometrie i jest dobra dla poczatkujacych :P drag+duro = najlepszy wybor cena/jakosc
: 26.03.2006 18:09:43
autor: himan
FIREEYE SPIT FIRE XVI 13"
Ramka wykonana z materialu cr-mo 4130 wiecej info>>
http://www.fireeye-bike.com/spitfirexvi.html rame uzywam juz przez okres ok.2miesiecy i wydaje mi sie okropnie sztywna w poruwnaniu z poprzednia leader fox cocaine14", jej zalety to bardzo dorze i wygodnie zrobione napinacze kola, wzmocnienie pod suportem oraz przy glowce i mocny lakier oraz sztywnosc!! bardoz polecam do streetu, dualu, dirtu i freestylu ma bdb katy przez co jest bardzo zwinna ale niestety ramka troche ksoztuje a mianowicie 1250zl.
: 08.07.2006 11:06:58
autor: Alx
AUTHOR A-GANG P.M.
Cena : 500 - 700 zależy od rocznika ( i sklepu )
Ramka jest wspaniała. Dobra geometria , niska waga i mocne wyknanie to jej niewątpliwe atuty. Najlepiej spisuje się na amorkach 80 - 120 ale sądzę że do 140 bez większych problemów wytrzyma ( ja mam na DJ 3 100 mm i jest doskonale wyśrodkowane ). Należy także dodać że mimo iż ramka przygotowana jest głównie do trialu i dirtu to wsadziłem do niej opone 2,5 co było dla mnie nie lada zaskoczeniem. Mam ją od ponad roku i nie ma żadnych pęknięć i wgięć. To teraz jej wady :) Przede wszystkim lakier. Nie wiem jak w rocznikach 2006 ale w 2004/2005 jest tragiczny. Byle odpryśnięcie kamyczka powoduje odpryski. Czyżby nasi Czescy przyjaciele chcieli zaoszczędzić na wadze i cenie kosztem lakieru ? Cóż mi to tam zwisa czy jest poobijana i porysowana ( bo za lansera sie nie uważam ) ważne że nie jest popękana. Kolejnym jej minusem jest brak poziomych haków. Wg mnie w ramie o przeznaczeniu trial / dirt / street takowe powinny się znaleźć.
Podsumowując:
+ niska waga
+ wspaniała geometria
+ niewygórowana cena
+ szeroki zakres stosowania
+ wytrzymałość
- LAKIER !!
- brak poziomych haków
Mimo wszystko uważam że ramka jest warta swojej ceny. Łatwa do nauki i można być pewnym że we właściwych rękach długo posłuży
P.s. widze że troche zreaktywował się temat :) Może dzięki temu więcej osób wypowie się o swoich ramkach :) No to tyle Pozdr
: 09.07.2006 13:00:41
autor: grzegorz88
PRODIGY JOHNNY BRAVO
Cena - ok.400 zl
Ramy uzywam juz kilka miesiecy. Narazie nie mam do niej zadnych zastrzezen. Wyglada bardzo dobrze - solidne spawy, element CNC, wzmocniona glowka. Geometria doskonale nadaje sie do streetu (do tego jej uzywam). Nie ma problemu z wyrywaniem na manuala lub bunnego. Jest dosc krotka - ja uwazam to za zalete. Mysle ze przyczepic mozna sie jedynie do hakow. Niedosc ze sa pionowe (utrudnia zrobienie singla) to wygladaja na malo solidne - zbyt plytkie i troszke za cienkie.
Na podsumowanie powiem ze ze wszystkich ram w tym przedziale cenowym przyrownac do niej mozna tylko Destroyera ale to jednynie ze wzgledy na GEO. Pointy, Dragstary, itp odpadaja. Polecam !!!
: 24.10.2006 17:18:09
autor: greenman
DESTROYER DS1 2005
Bardzo fajna ramka,ogólnie mozna powiedizec ze do wszystkiego.MAtreial wykonaia to cr-mo.Plusem tej konstrukcji jest to ze stal jest w pewnym stopniu elastycznia (nie tak jak aluminium,które jest sztywne)dzieki czemu,jazda staje sie wygodniejsza.Do ramy najlepiej pasuje widelec o skoku 100-110mm..Bardzo latwo wykonuje sie obrotu i triki.W górach sprawuje sie bardzo dobrze.dobre proadzenie na zakrętach i wygodna jazda.Wg mnie bardziej opłaca sie kupić Destroyera niz point'a,lub bop'a.Minusem konstrukcji jest to ze jezeli uderzy sie gdzieś mocniej rama,moze zrobić sie wgniecenie(sam sie juz o tym przkonalem ;( )Polecam zaawansowanym i poczatkujacym. Cena za jaka mozna nabyc ta cudowna rame to jedyne 370zl,pozdrawiam i zycze dobrego wyboru
: 24.10.2006 22:16:55
autor: dualbike
KROSS SIGN DS
Rama bardzo dobra do katowania krótka zwrotna.jakośc spawów i materiału bardzo dobra,duża ilośc wzmocnień.Dużo miejsca na opone.
+Cena
+Jakośc wykonania
+ 2.65 na Dartmoor Bllizard(bez problemu)
-Często pękający orginalny hak
-Amor 100-140mm skoku powyzej to już dziki kąt.
: 23.12.2006 00:06:39
autor: HyDdra
KROSS SIGN DS
Super geo. Rama super do dirtu i streetu urzywam jej w streecei i jest boska wprost super. Latwo idzie na manuala. Krótka zwinna ma dużą ilość wzmocnień. Rama osiąga super geo z amorem 120-140 skoku.
CENA !!!
: 26.01.2007 22:11:11
autor: SPEED
DARTMOOR STREET FIGHTER
cena 499zł;p
posiadam te ramke jest super geo jest lepsze od dragów ma krótki tylni trójkat
jezdze street fr w streecie zachowuje sie super w fr jescze lapiej ostro ja katuje i nic rama mi zleciała po schodach niemieckich a niemieckie dobre rama ma wgniot na 2 mm i nic nie peka zaklejiłem naklejka i nawet o tym zapomniałem. Koledzy twierdza co to za rama streetowa jak nie ma haków poziomych inni jescze uwazaja ze ta rama jak z plastiku ale ja sie z nimi kluce na ten temat to jest nieprawda. Nazwa street jest wylonca dla niektórych poniewaz nie ma haków do singla i dziur na pegi (niektórym to przeskadza )
w tych ramach jest bardzo słaby lakier po dłuszym czasie smigania sa widaczne otarcia i porysana rama to jedyny minus tej ramy.
plusy:
- wytrzymałosc na niedoloty :P
-cena
-swietna geometria
-wymienne haki przezutki
-dostepnosc w sklepach
-mocne spawy
-waga
minusy:
-słaby lakier
: 27.01.2007 12:43:10
autor: Mąka
UMF DIRT FUN 14,5 cala
cena około 500zł
jest to krótka rama fajna do 4x waży 1,90kg i ma dużo zmocnień do dodaje jej wyglądu i wytrzymalości ;] dużo osób stosuje ją w 4x lecz niektórzy stosują ją we wszytkich dyscyplinach można włożyć najszerszą opone chyba 3,5cm szerokości jest pod sztyce 31,8mm;] fajnie wspólpracuje z amorem od 100-150mm i to chyba wszytko co mi o niej wiadomo
: 28.01.2007 13:56:10
autor: freed
UNIBIKE UNDERGROUND
Rama użytkuje ok. pół roku. Pierwsze wrażenia były mieszane ,jednak po przyzwyczajeniu się nie ma chyba lepszej ramki do ok. 500zł. Świetnie się wyrywa jest b. krótka(górna rura 530mm tylni trójkat 415mm bodajże) bardzo przyjazne geo dla początkującego.Jednak mój egzemplarz ma nierówne spawy,i seryjnie lekko krzywo pospawany tylni trójkąt. Rama ma najlepsze geo przy amortyzatorze 100-130mm. Idealna do fun bike-a , streetu,dirtu czy też lajtowego fr/dh.
Plusy:
Geo!
cena
przyjemnośc z jazdy
idealna do złożenia fun bike-a
Minusy :
słabe wykończenie
słaby lakier
Tyle odemnie. Pozdrower!
: 28.01.2007 14:20:31
autor: MadCow
AUTHOR A-GANG 2004 14"
aktualnie jak znajdziesz to ok. 400zł - resztki z magazynu
Ramka jak dla mnie fantastyczna, bardzo uniwersalna. Sprawdza się z widelcami o mniejszym skoku, np z Blackiem 120mm - idealny zestaw do racing'u. Z Shermanem 150 zamienia się w zwinny rowerek do freeride'u.
Ramka wytrzymała, bez żadnych problemów od 1.5 roku znosi moją jazdę (lekkie DH i FR).
Do ramy spokojnie można wpakować oponę 2.5, więcej raczej nie jest potrzebne.
: 28.01.2007 15:58:00
autor: mikula936
KROSS PANIC
Ramka fajna do 4x, dirtu, streetu. Uzywam jej już rok i nic sie z nia nie dzieje. Skacze 1.5- 2.0m dropy i nic. Teraz mam zamiar włożyć do nie RS Pike 409 i będzie super. Jest porównywalna z Signem DS, Unibikiem Unergroun Dirt.
Zalety
- Cena
- Jakość spawów
- Waga
- Geometria
Wady
- Słaby lakier
- Mało miejsca na oponę (2.35 max)