Strona 3 z 3
: 14.08.2005 20:25:55
autor: Roman_Maxx
Dokładnie mówiąc TPI to "Threads per Inch" ilość oplotu na cal opony ale jest to u większości producentów parametr związany z twardością gumy z której się wykonuje oponę. Czyli tzw. "Durometer" jest u większości powiażany z TPI, tak łatwiej się w tym połapać. Zasada jest jedna, niska liczba czyli 40/42 to miękka guma na mokre kamienenie/korzenie, duża liczba 60/65 to twarde podłoże typu, suche kamienie, skałą, szuter, itp.
A dla jasności opony do ładowarek/maszyn rolniczych mają TPI =120.
: 14.08.2005 22:08:25
autor: Virus
hehehe roman co za porownanie :D do szkoly rolniczej chodzisz ? :>
ej no ludzie wescie mi w koncu cos doradzcie bo juz niewiem co mam brac :/ jesli high roller 60a szybko schodzi na betonie to niewiem a holyrollera nie chce wescie to sobie do serca :) ninjii nie chce bo to shit "plastikowa opona " wolno schodzi i nigdzie sie nie trzyma :/ qmpel ostatnio zjezdzal ze schodow a bylo po deszczy i wywalil ( schody drewniane ) wiec w koncu highroller 2.5 60a czy nokian gazzaloddi 2.3 ? czy co innego ? moze continental diesel 2.5 ?
: 14.08.2005 22:44:25
autor: Roman_Maxx
Eh Virus poczytaj bo chyba troche pokręciłeś.
Twarde opony te z wysoka liczbą np 60- wolniej się ścieraja na betonie, czy kamieniach ale nie daja przyczepności na mokrym wilgotnym podłożu
Miękkie czyli te 42 są na mokre śliskie trasy.
Analogicznie jest u większości producentów, mówię dlatego u większości bo niektóre firmy robią dany model tylko w jednej twardości (SIC).
A tak w ogóle to opony Maxxisa typu High Roller to opony do downhilu a nie street'u. Jak chcesz dobra oponkę do takiej zabawy to postaraj sie o Holi Roller'a:
http://www.maxxis.com/products/bicycle/ ... asp?id=301
To samo dotyczy się Nokiana, który przeznaczony jest do DG/FR.
: 14.08.2005 23:02:04
autor: Swistak1989
Virus- wlasnie te, ktore maja duza liczbe to sa twarde opony, a najmieksze oponki to high rollery 40a i nokiany gazzalodi g. Pozdrawiam
: 15.08.2005 01:23:34
autor: Virus
ej ale ja holyroller'a nie chce bo jak mam kupowac holy rollera to wole kende krad :) a continental diesel ? maa/mial ktos ? bo opona bedzie do przodu a chce zeby nie byla cieniutka ale zeby sie dobre trzymala na betonie/asfalcie i w terenie :) i w koncu dawny larsen tt :) dobry bedzie czy szybko zedrze sie ?
: 15.08.2005 01:38:39
autor: Swistak1989
ja w takim razie polecam larsena tt bo na prawde fajna oponka, nie zdziera sie szybko, male opory toczenia i fajny bieznik. Pozdrawiam
: 15.08.2005 14:45:33
autor: Virus
no ludzie piszcie pliss :)
: 15.08.2005 14:51:11
autor: Roman_Maxx
Faktycznie Larsen TT to jedna z najlepszych opon ostatnich lat, tylko że to nie opona do jazdy po betonie i asfalcie, gdzie szybko ją szlag trafi.
Larsena wymyślony został na ubite trasy ziemne i stąd te małe ząbki zapewniające super przyczepność i małe opory toczenia. Z definicji, to była opona dla "dual riders" ze względu na jej popularność zrobiono cienszą czyli 1,9" wersja dla XC (obok rozmiarów 2.0, 2.35").
Co do Konedy to protektor jest prawie analogiczny jak w Maxxisie, przy czym nie mam dobrego zdania o Kendze w wersjach opon do DH,
moim zdaniem to opony robione dla prosów z team'ów którzy nie przemują się twałością opon, bo za wszystko płaci sponsor. W mojch Kendach kamienie wyrywały knoby i podobne przypadki widziałem ostatnio w Szpindlu u fracuzów.
Zobacz opisy producentów co jest do czego:
http://www.maxxis.com/products/bicycle/ ... asp?id=301
http://www.kendausa.com/bicycle/downhill.cfm
: 15.08.2005 16:02:39
autor: Virus
noten maxxis jest do fr :/ lekko mnie to zdziwilo :/ a co myslicie o continental diesel 2.5 ? kilka osob odemnie je ma i sprawuja sie dobrze a tego maxxisa to bym puzniej kupil na tyl :) a continentala diesla na przod co o tym myslicie ? :)
: 15.08.2005 16:31:40
autor: Pedro 47
Diesel... Niezła... Nawet wolno sie sciera... A Kenda K-Rad raczej nie trzyma lepiej od HollyRollera ;)
: 15.08.2005 16:44:09
autor: gutek281
no ja bym ci polecał wazisc tioge blue dragon mam ja juz od roku zima nie zima błoto i fajnei sie trzyma duzo ostatnio po miescie jedziłem a bieznika jeszcze jest smiało 60% :D...na tyle mam Tioga DH PRo 2.1 super oponka ja juz mam slicka :P:P:P ale jak jade na trase to wystarzcy ze spuszcze troszke cisnienei i truma sie zajemiscie a jak jade na miasto to podpompuje i jest gites :D:D:D
: 16.08.2005 00:32:04
autor: swist
a ja bym sie nad continentalem zastanowiłmjest kilka fajnych propozycji
: 16.08.2005 02:47:48
autor: Virus
to dupsko biore continentala diesla :) wolno sie sciera a goscie odemnie z miasta maja i mowia ze dobrze sie trzyma :)
: 02.09.2005 20:32:37
autor: ziom_gdynia
a jak najlepiej napompować tioge blue gragon? (ile bar lub psi) pozdro
: 02.09.2005 20:48:53
autor: GÓRNIK
Ja teraz zamówiłem oponki Marzocchi :)
: 03.09.2005 01:10:08
autor: DooMO^^
Mnie właśnie doszły dwie nowe opony: Maxxis Mobster 2.5 i Maxxis Minion 2.35. Myśle o założeniu Mobstera na przód, co wy na to?
: 03.09.2005 02:08:01
autor: tomekkkp
Ja mam z przodu high rollera 2.5 i jest naprawdę zajebisty, z tyłu hr 2.35 też nie jest zły tylko, że schodzi w oczach :(
: 03.09.2005 02:20:03
autor: czajnik dh
High roller naprawde super sie trzyma !!Mam wersje 2,35 i miekka gume na tyl miekkiego nie polecam ale z przodu miodzio:]