Strona 3 z 8
: 28.07.2006 10:19:18
autor: Śledziu
Tłumaczenie na polski ich maila: Federacja konsumentów i rzecznich praw konsumenta zaprasza :)
: 28.07.2006 10:29:14
autor: nokii
ale te 14 dni od daty wysłania czy odebrania przez nich ramy ?
Bo mi z tymi czesciami napisał rowno 14 dnia
: 28.07.2006 10:33:58
autor: wookie85
Zadzwon do odzdzialu w swoim miescie czy cus , ja tak robilem i co podpowiedza nieco
Zapytaj sie czy w gwarancji bylo napisane ze masz przeslac caly rower ?
Zapytal bym sie rownierz skad masz wiedziec czy wszystkie czesci wroca do ciebie , w koncu brak zaufania to norma chyba , czy dadza sie pokwitowanie na to wszystko.
Tak czy siak ja bym nie wysylal wszystkiego bo to paranoja i poszedl bymz tym najpierw do rzecznika praw konsumenta dowiedziec sie jak oni to widza.
Zabierz papierk itp.
: 28.07.2006 10:36:06
autor: nokii
Pisnełęm im tak:
"Witam
Mówię panu też po raz kolejny, że nie przyśle wam części, bo to nie sprzęt za parę setek tylko tysięcy, nie mam też pewności ze do mnie wszystko wróci lub nie zostanie zniszczone lub podmienione.
Poza tym dalej powtarzam ze w gwarancji nie było nic na ten temat ze w razie ekspertyzy potrzebny będzie cały rower, a poza tym będzie z tym problem, bo przed wczoraj sprzedałem amortyzator i koła, i widzę ze bez rzecznika się nie obejdzie
Pozdrawiam
Maciej
"
: 28.07.2006 10:37:50
autor: zuku
no i bardzo dobrze im odpisałeś :] ja zaczynam sie troche martwić bo też mam rame DM.
: 28.07.2006 10:59:53
autor: wookie85
zuku bez przesady ;]
A swoja droga jak pisalem skontaktuj sie juz z rzecznikiem na pewno udzieli ci kilku ciekawych informacji i pomoze.
: 28.07.2006 11:02:02
autor: nokii
atk tak jak dzisiaj zdaze to dzisiaj jeszcze pojde a jak nie to w poniedziałek bo w Sobote chyba zamkniete
: 28.07.2006 11:08:05
autor: nokii
a i mogłem im na koncu maila napisac zeby odstawili klej :)
: 28.07.2006 11:31:46
autor: 667
nokii szkoda Twojego czasu na dyskusje z producentami(?) DM, proponuję, chociaż nic nowego za bardzo nie dodam:
1. Konsultacje z rzecznikiem praw konsumenta.
2. Na adres producenta(?) ramy, listem poleconym za potwierdzeniem odbioru, wyślij żądanie uznania reklamacji z wymianą towaru na nowy. Ramę im wysłałeś to do pisma załącz kopię kwitu z kasy fiskalnej- lub inny dowód zakupu ramy oraz swój numer fona do kontaktu.
3. W piśmie tym powołałaj się na Ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. „O szczególnych warunkach sprzedaży oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego”, a w szczególności na treść art. 4, 8 oraz 10. Polecam lekturę tej ustawy:
http://www.sejm.gov.pl/
W piśmie również dodaj , że w przypadku ich olewania sprawy (lekceważenia) to sprawę oddasz do sądu konsumenckiego.
Z doświadczenia wiem, że sprzedawca, producent wymięka.
.................
W przypadku sądu, mój miejscowy rzecznik powiedział że sąd przeważnie orzeka na korzyść konsumenta.
Pozdrawiam/Powodzenia
: 28.07.2006 11:56:39
autor: nokii
Kurcze nie przewidywalem ze taka sytuacja bedzie i nie mam kopii paragonu ;/
: 28.07.2006 12:01:52
autor: 667
pisząc:
"kopię kwitu z kasy fiskalnej- lub inny dowód zakupu ramy"
.....................................
miałem na myśli żebyś zrobił po prostu xerokopię dowodu zapłaty za ramę, nie wiem jak kupowałeś ramę, w sklepie? jeżeli tak to dostałeś jakieś potwierdzenie że za nią zapłaciłeś, wydruk z kasy fiskalnej? faktura VAT?
Zrób xero, załącz do pisma i wyślij.
Pozdro
: 28.07.2006 12:03:00
autor: nokii
paragon mam ale został wpiety do gwarancji, bo mowili ze dowod zakupu jeszce zeby byl
no a poza tym na gwarancji jest moje imie i nazwisko
: 28.07.2006 12:11:55
autor: wookie85
nokii szkoda ze im kopii nie wyslales
jak nie powiedz zeby oni zrobili , skan czy cus i ci odeslali
: 28.07.2006 12:14:19
autor: nokii
a jak powiedza ze nie ?
: 28.07.2006 12:15:52
autor: emhyr
a jak powiedza ze nie to wez paru kolegow wsiadcie w auto i pojedzcie im to wytlumaczyc dosc dosadnie, :)
: 28.07.2006 12:16:58
autor: nokii
oo włąsnie ale w sklepi emaja napewno kopie paragonu moze od nich wezme i ksero strzele hmmm ?
: 28.07.2006 12:59:20
autor: 667
nokii
sklep powinien mieć kopię paragonu z każdego dokonanego u nich zakupu...czyli bij do nich, a tak sobie myślę że mogłeś oddać ramę do sklepu w którym ją kupiłeś, tam żądać uznania gwaracji, wiadomo że sklep oczywiście wysłałby ramę do DM......ale w razie problemów przynajmniej byś się szarpał ze sklepem- mając go pod ręką, a nie bezpośrednio z DM- na odległość................
: 28.07.2006 13:08:39
autor: nokii
ale wlasciciel sklepu to skur.... i oni by mi to załatwiali z rok
a tak jestem ciagle na bierzaco, i sam załatwiam.
a w sklepie mogli by cos nasciemniat i tyle
: 28.07.2006 14:14:59
autor: pasieq
w sumie jutro mozesz sie ubiegac o zwrot pieniedzy ale nie wiem bo oni moga sie powolac ze im urudniasz ekspertyze bo im nie chcesz wysalc tych czesci ..