Strona 3 z 5
: 06.04.2011 16:14:55
autor: pietryna
FOX Racing Shox - Service Center Information (MTB)
Poszukaj sobie tego w google i na nic więcej już nie czekaj.
: 06.04.2011 17:53:21
autor: Vin_OSW
Gadałem ze Zbig'iem i 43ride będzie w piątek

Przed chwilą zalałem damper i zajęło mi to mniej niż godzinkę

Dobrze zalany damper powinien być bezgłośny

: 06.04.2011 19:12:56
autor: diesel2117
Vin_OSW pisze:Dobrze zalany damper powinien być bezgłośny
Mój przepięknie mi wydawał dzwięki podobne do vanilli i działało wszystko, zaraz jak bedzie 43 to biore się do roboty :P
: 06.04.2011 19:40:08
autor: Vin_OSW
diesel2117 pisze:Mój przepięknie mi wydawał dzwięki podobne do vanilli i działało wszystko
Działać działa, ale zauważyłem, że teraz bezgłośny jest dużo czulszy od tego gdy był zapowietrzony

: 06.04.2011 20:27:39
autor: diesel2117
to muszę się przyłożyć i pożądnie go zrobić

: 06.04.2011 20:30:50
autor: pietryna
Też potwierdzam. Raz przelałem tak że lekko syczał, to odwróciłem tak żeby odpowietrznik był najwyżej, poruszałem, poczekałem i co? Uciekło powietrza trochę. Dolałem oleju i syczenie ustało kompletnie. Także damper dobrze zalany nie wydaje z siebie dźwięków, a przynajmniej nie przy testowym uginaniu w ramie. Możliwe że jak gdzieś się zamknie w czasie jakichś setnych sekundy to coś będzie słychać.
No i da się tak odpowietrzyć aira bez float fluida.
: 08.04.2011 15:55:50
autor: DH-luka
http://www.bike-components.de/products/ ... -Kit-.html
ja czesto kupuje z tego sklepu. ale to jak mam duze zakupy bo ok 15euro przesylka + oplaty za karte/paypal
: 10.04.2011 17:44:28
autor: diesel2117
Siema!
Rozkręciłem mojego dhx-a i już na początku, po zdjęciu pokrywy i naciśnięciu tłoczyska dziwnie pracował, pomyślałem, że to właśnie przez złe zalanie (właśnie że głośno chodzi) więc rozberam dalej... wymieniłem wszystkie uszczelki jak należy, wszystko ok i skręcam całość. Po skręceniu okazuje się, że cały czas nie trzyma powietrza (pare naciśnięć na niego i spada z 130 na 40-50psi) głównej komory, button out trzyma. Rozkręciłem go znów i niestety problem z dziwną pracą tłumienia jest cały czas (pomijając już nie trzymanie powietrza) coś nie tak jest z tym tłumieniem w dodatku stuka jak nie wiem co :/. Przelałem go już 2 razy i wciąż jest to samo
Dodam, że na poczatkowej fazie skoku tłoczyska jest luz (uszczelki wymieniłem)
Najlepiej prace tego tłumienia odzwierciedli moj filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=fVDQAFvhvFU
Ma ktoś jakąś diagnoze ?

: 10.04.2011 19:01:34
autor: pietryna
Zapowietrzony wciąż jest...
: 10.04.2011 19:23:59
autor: diesel2117
Już robiłem ile się da, według 3 manuali (w tym ten twój, co dałes haslo i na torrentach sciągłem) i nic nie dało rady.
Ale dlaczego po zmianie uszczelek nie trzyma powietrza?
Wymienialem też iglice w wenylu, ale nie pomaga
: 10.04.2011 19:28:10
autor: pietryna
Weź cały wentyl z dętki z której nie ucieka powietrze ani trochę.
Potem uginaj go pod wodą i zobacz w którym miejscu ucieka. A może masz tak pojemną pompkę że aż tyle powietrza z rezerwuaru znika jak ją wkręcasz? Spróbuj zobaczyć z założoną pompką.
: 10.04.2011 20:06:04
autor: diesel2117
ale pisałem już dużo wcześniej, że z pompka ok i rezerwuar też (orgianlna fox-a)
czuje tgo podczas jezdy, napompuje nie dobijam, po czym po 5minutach lajtowo dobijam
Edit.
Mam chyba chińskie te manuale, byłbym wdzięczny jak być mi te twoje na mail-a wysłał
diese2117@wp.pl
: 10.04.2011 20:42:13
autor: Vin_OSW
diesel2117 pisze:wymieniłem wszystkie uszczelki
Gdzie dostałeś tą od tłoka (oddziela główną komorę pozytywną od komory negatywnej)? I jaki był jej koszt. Posypała mi się ona i powietrze z pozytywnej spieprza do negatywnej co skutkuje tym, że damper zasysa się :/
: 10.04.2011 21:08:45
autor: diesel2117
Za wszystkie uszczelki (wraz z kurzową) zapłaciłęm 19.23zł
We wtorej jadę zrobić zapasy, więc jak coś, to się dogadamy

Masz jakąś teorie że wciąż mi nie trzyma powietrza?
: 10.04.2011 21:20:52
autor: Vin_OSW
Drogi ucieczki powietrza z głównej komory:
- wentyl
- wpada do komory negatywnej (jeśli Ci nie zasysa to nie to)
- nie jest dość dokręcony i ucieka gwintem
- ucieka przez tą tuleję którą zakłada się na korpus (2 uszczelki są tam)
: 10.04.2011 21:34:42
autor: pietryna
Pod wodę... Od razu się dowiesz.
: 10.04.2011 21:39:57
autor: diesel2117
Pod wodą nic nie wykryłem, a nie mam tyle siły, żeby go napompowanego nacisnąć pod wodą ;/
Dodam, że spada ciśnienie do 50psi i zostaje, mniej już nie zejdzie.
Negatywna cały czas 120psi (o ile to jest to przy button out)
Korpus szczelny, dałem dużo grupszą uszczelkę niż seryjna
: 11.04.2011 11:47:43
autor: Vin_OSW
diesel2117 pisze:Negatywna cały czas 120psi (o ile to jest to przy button out)
to jest zbiorniczek wyrównawczy ;p
: 11.04.2011 12:28:46
autor: pietryna
Ja strzelam że przecieka powietrze do komory negatywnej. Nie zassie się bo układ będzie dążył do wyrównania ciśnienia w obu.
Dla ścisłości, negatywna komora to jest ta która przeszkadza w założeniu korpusu komory z powrotem na damper. Jeśli możesz założyć komorę i przykręcić ją z łatwością to znaczy że na 100% nie trzyma uszczelka między komorami.
Generalnie powinna stawiać taki opór że nie dałoby się jej ręką wsadzić(da się ale jest to dość trudne - bez uginania dampera) i powinno się wsadzić damper do ramy albo w jakiś inny sposób go ugiąć aby sobie sprawę ułatwić. Najlepiej o podłogę - w rezerwuar dajesz 100psi żeby się nie zapowietrzył(przy tak małych siłach to i pewnie 50psi by starczyło) ale żeby łatwo było go wcisnąć.