Strona 3 z 4
: 22.01.2008 17:07:32
autor: hemi427
hej
mam do was pytanie?mam ten nr dirta i zauwazylem ze sam jezdzi na 34 zebach chyba z przodu?...mam tez sundaya i one maja bardzo nisko pakiet (najnizej jak w zyciu widzialem!)...jezdzi sie super ale obijam zebatke i korby...Zastanawiam sie czy jest wlasnie sens uzywania 40 zebowej tarczy z przodu?...czy wogole sie to wykorzystuje?az tak oni dokrecaja?...mniejsza tarcza dalaby szybsze przyspieszenie chyba.
: 22.01.2008 17:32:21
autor: ArthurGreen
hemi427 Szukałem w necie i nie mogę znaleźć ilości zębów u Sam'a.
(może trzeba zapytać jego dentystę;) ale nie wydaje mi by miał 34 zęby tylko.. Oni dokręcają "aż" tak..
Zapewne autor tematu będzie bardziej doinformowany.. Więc Norbert - pytanie do Ciebie.
: 22.01.2008 17:47:00
autor: topick
Spaced pisze:Do tej miekkosci nie nalezy liczyc tylko przełożenie ale też charakterystyke pracy zawieszenia (z tego co wiem sunday bardzo mało tłumienia potrzebuje np.
ki daibel ta charakterystyka zawieszenia ? jesli nie twardosc sprezyny i przelozenie ramy to co innego wplywa na miekkosc pod d... blada

: 22.01.2008 17:57:43
autor: ArthurGreen
topick Też mi się wydaje że przełożenie ogrywa sporą role.. Tak np Foes stosuje przełożenie 2:1 i nawet ten model też nazwali 2:1 .. 10" skoku, co nam daje 125mm skoku dampera!! Czy raczej damperzyska

: 22.01.2008 19:54:25
autor: 6casey6
hemi427 Chain ring: e13 36t to wskazuje, że ma 36 zebów
: 22.01.2008 20:06:53
autor: tomac3
a skumajcie se jaki mały blacik ma steve peat, no ale ten to zawsze kręcił tymi pedałami jak gUpi

: 22.01.2008 20:09:37
autor: Spaced
topick no np. taka zawieszka z charakterystka nie wymagajaca tyle kompresji co inne biki (dlatego w sundayu CCDB sie nie sprawdza, a dhxy z sundayów jezdza dziwnie).
ACextreme Mallety i hemple xtr moim zdaniem.
hemi427 na rowerze z niskim bb trzeba sie po prostu nauczyc jezdzic. Niektóre biki maja jeszcze nizej (stare gt dhi, SWD, pare innych ale juz nie pamietam co dokładnie)
: 23.01.2008 09:13:29
autor: ACextreme
Mallety owszem nie maja zbyt dobrej opini w swiatku dh ale mimo to peat, gracia i rodzenstwo na nich smiga... a ze pewnie co zawody nowe zakladaja to inna sprawa
W sumie do slabych mozna zaliczyc... ale heble XTRa??? Jesdzilem juz na XT 08' i saintach kilka razy i uwazam ze sa dobre wiec XTR nie beda sie wiele roznily, a tak jak pisalismy juz wczesniej oni hamulce traktuja troszke inaczej niz przecietny zjazdowiec- czyli sluza im bardziej jako dozowniki predkosci niz sprzet do hamowania

.
Ale jakby nie bylo maja zshimanowane rowerki

: 23.01.2008 11:23:15
autor: Spaced
ACextreme nie chodzi mi o siłe/moc hamowania tylko o odpornosc na gleby xt i xtr. Co by nie mówic nie jest zbytnio wysoka

Za to moje gustavy stare lubilem. Ciekaw jestem jak sie k24 spiszą.
: 23.01.2008 11:37:07
autor: ACextreme
A to przepraszam...

: 23.01.2008 11:39:25
autor: Spaced
Nie ma za co :P Po prostu jak widzisz ile sie glebi na treningach na zawodach WC (jak zreszta sami prosi mówia - Jesli nie glebisz na treningu nie jezdzisz wystarczajaco mocno) to troche te shimano sie dziwne wydaja

: 05.02.2008 06:44:46
autor: ArthurGreen
Tak się zastanawiam przed zakupem korb.. Czy właśnie FSA gravity czy Sainta brać??
Saint chyba droższy będzie, prawda?
: 05.02.2008 08:38:57
autor: Schodek
Spacedilość gleb ma tylko teoretyczne znaczenie,jak dobrze się postarasz to pierwszego dnia skasujesz maszynę a jak będziesz miał farta to i kilka sezonów będziesz robił przecinki w lesie ...
Blaty 42-44 stosujesz tylko jak lubisz pytą po stoku napierać bo normalnie to 36-38 spokojnie wystarcza wszędzie

duży blat to twardy napęd,bez dynamiki dokręcania jesli popełnisz mały błąd to nim rozpędzisz baja mija cenny czas. Kiedyś w Szczyrku kolega miał 42 a ja 32 i jak się sprawdziliśmy na nartostradzie to dostał baty, ja ruszyłem dynamicznie na pierwszych metrach wystarczająco na tyle aby mnie nie złapał do końca prostej,mimo że mielił napedem do końca. Do zeszłego roku miałem 32T i może raz zamknąłem napęd...
ArthurGreen zobacz korby FUNN
można spokojnie stosować kompo z klasy XC/ENDURO jeśli posiada się odpowiednią technikę jazdy, pamiętajcie że te nasze DH to raczej klasyczne Enduro na świecie.
Koła DT EX 1750gr za komplet spokojnie dają radę

sam chciałem takie pozyskać ale czasowo nie dało rady bo DT nie wyrabiało się z dostawą do seryjnych rowerów w zeszłym sezonie,zejście z masy kół ma bardzo istotne znaczenie i warto to zrobić

: 05.02.2008 11:14:28
autor: Spaced
Schodek racja, ze można ale czasem jak sie nie ma kasy na wymienianie sprzetu to warto troche zapasu mieć.
: 05.02.2008 14:51:25
autor: RUDE_BOY
RUDE_BOY pisze:A jak to jest bo ten Sunday ma szerokość piasty 150x12 a szukając na inernecie nigdzie nie znalazłem Dt Swiss'ów ex 1750 na sztywną oś. Oni je robią jakoś specialnie dla Iron Horsa czy jak??
To jak odpowie ktoś ??Bo mnie to bardzo ciekawi.
: 05.02.2008 14:53:51
autor: Spaced
RUDE_BOY nie kazdy pracuje w DT tutaj. Napisz do dystrybutora albo do DT to pewnie ci odpowiedza. A produkcja pod team pewnie nie jest niczym specjalnym. Skoro temowcy dostaja customowe korby to czemu nie piasty.
: 05.02.2008 20:33:47
autor: Roman_Maxx
RUDE_BOY firma DT tak jak jeszcze kilka innych, od Mavica zaczynając robi tylne piasty w standardzie; 135x10mm i 150x12mm.
Zobacz stronę producenta pod linkiem;
http://dtswiss.skleprowerowy.pl/produkty/index/100
: 06.02.2008 07:40:29
autor: ArthurGreen
Pewnie Ci którzy się interesują marką IH, już widzieli ten filmik, ale dla tych którzy przeoczyli
Iron Horse Riders
Edit:
Fajne fotki w .pdf opisywanych w tym temacie części
Sunday.pdf
A tutaj legendarne już
"Sam is the King"
: 20.05.2008 00:03:52
autor: lipski
Sam weighs 165 pounds so thats around 75 Kg. Hes around 5'9" so about 1.75m tall.
Frame size M
Rear spring 300lb Titanium spring in the new Rockshox rear shock.
Front Boxxer air pressure is usually 125 P.S.I. For Schladming he runs it a bit firmer at 130 P.S.I
Front tyre: Maxxis Wet Scream 2.5 Super Tacky.
The air pressure is usually 23 P.S.I but its increaded to 25 P.S.I for Schladming.
Rear tyre: Maxxis Wet Scream 2.5 Super Tacky.
The air pressure is usually 28 P.S.I , but also increased 2 P.S.I to 30 P.S.I for Schladming.
24-12 8 Speed rear cassette modifyed from a 9 speed with 2 extra spacers on the inside to save a bit of weight and keep the standard X.O rear mech further away from the wheel and spokes. Standard X.O shifter and a 34 tooth front chain ring.
Custom made 720mm wide Funn handle bars. White O.D.I lockon grips
Avid Juicy Ultimate brake levers with Avid Code calipers.
DT ceramic bearing hubs.
Black anodized frame with anodized green rockers no paint to save weight.
Red motorcycle skid plate foam to stop mud clogging up on the frame to save weight on a muddy track.
The bike is said to tip the scales at just under 39 pounds so around 17.6 kg