Giant Glory 2009/2010

SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Steel2 pojęcie mam jedynie takie ze umiem spawać, ale jedynie stal.
Nie przekonujesz dalej co do wytrzymałości spawów, bo oceniasz je tylko po wyglądzie. To tak jakby po wyglądzie oceniać czy laska jest mądra czy nie (nie mówiąc o przypadkach ekstremalnych :lol: )
Skąd wiesz jak głęboko są przetopione też nie wiem :]
Idąc tym tropem można stwierdzić ze glory jest cięższa, ma grubsze rurki więc spawy są pewnie głębsze niż np w znacznie lżejszych intensach.
A tego nikt nie wie, wiadomo jedynie ze te wyglądają tak, a te tak, nikt tego nie badał w laboratoriach i nie wiadomo co ile wytrzyma.
Patrząc po zjęciach nawet w tym temacie nie widzę aby spawy gianta były jakieś koszmarne, ot zwykłe.
Ale glory jakos często nie pękają, z giantów popękane trafiają się najczęściej ostro użytkowane ac.

Osobiście i tak wolałbym katować (pod katem fr, nie dh) ramę pospawaną "jako tako" niż wychudzoną. Bo kto powiedział że rama musi popękać na spawach.

Nie wiem po co na siłę udowadniać że gianty są do d..., mi się nawet faith podoba, ale następną ramę mam już upatrzoną (też lekka nie będzie )
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

ACextreme za 15 tys? 07 lapierre dh-230 kosztował (nie u dystrybutora ale akurat co poradzic jak dystrybutor sie szosa zajmuje i olewa) 13-14tys. Nowy model tez wychodzi taniej od glory, a ma znacznie lepszy osprzęt wiec co do cen całych bikow tez troche przegrywa.
Commencala tez mozna miec za 4000Euro wiec tez jest lepiej.

Do tego wiekszosc czołowych marek nie sprzedaje całych bików, a jak sie rozsadnie składa to zlozy ponizej ceny glory.

SeraaX a co do róznicy w spawach to **********. W Lapierre wszystkie spawy sa skośne - wieksza długość je wzmacnia. W giancie sa proste wiec sa słabsze. Do tego ramka jest jesli sie nie myle wykonana z lepszego materiału. Wiec sry ale jakosc wykonania zdecydowanie wygrywa. BTW. Rame lapierre mozna miec za prawie 1000zl mniej niz glory (a jest 2kg lzejsza od niej) - No comment co do ceny glory.
Do tego lepiej wykonany spaw zawsze bedzie mocniejszy pomijajac juz aspekty technologiczne. To tak jak dobrze zbic 2 deski - lepiej je zbijesz to bedzie ci sie NS lepiej trzymał. ;)

Steel2 z chinami akurat przesadzasz. Mam np. playera mp3 chinskiej marki (nie podróbke ale marki) i jakoscia dzwieku, obsługa formatów (ogg,flac, ape, mp3, wma) oraz jakoscia obrazu bije konkurencje z us na łopatki. Dorównuje czołowce, a kosztuje polowe tego wiec z chin da sie dobrze kupić.

SeraaX gianty nie pekaja bo gdyby rama o tej masie pekała to byłaby to naprawde wkopa. Rama jest wykonana jak nowe darthmoory - materiału na zapas zamiast sprytne rozwiazania technologiczne zapelniajace wytrzymałosc. To tez sprawia, ze rama nie peka i trudniej sie w takiej sytuacji pomylić ale to nie zmienia faktu, ze moznaby ta rame o podobnej wytrzymałosci o duzo mniejszej masie zrobic.


Ogólnie Steel troche przesadzasz bo Glorka to niezły rowerek. Moze troche za drogi i widzialbym go za troche mniej (ew. za tyle samo gdyby zbic z niego tak 1kg :P ) ale co by nie mówic zachwyt jakim w Polsce darzone jest glory jest troche nieuzasadniony.
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Spaced mnie chodzi o to że ważne że ramy się nie łamią i tyle.
I to znaczy że spawy nie są złe
Chyba będzie niedługo w Lublinie niedługo glory 8 to będę miał okazję się przekonać jakie to ma ch... spawy :)
Wojtek K.
Posty: 64
Rejestracja: 11.01.2007 21:59:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Wojtek K. »

Kolega Steel2 widzę że pretenduje do nadwornego DHZoneowego eksperta od spawania, ten genialny śwatowej sławy specjalista ocenia wytrzymałość spawów jenym spojrzeniem (nie musi być na żywo wystarczy zdjęcie). Firmy wydają miliony EUR na sprzęt to testowania jakości spawów zamiast po prostu do niego zadzwonić. GIANT to firma TAJWAŃSKA, nigdy nie mów Tajwańczykowi że jest Chińczykiem (raz coś w tym stylu powiedziałem jednemu Tajwańcowi a ten potem mocno poirytowany przez 15 minut wbijał mi do głowy różnice, np. Tajwan był jenym z największych producentów zaawansowanej elektroniki, precyzyjnej mechaniki czy maszyn w czasach gdy Polska kupowała pierwsze licencje od Fiata).
A wracając do chińczyków wyprodukują COKOLWIEK sobie zamówisz, będziesz chciał tani szajs to go dostaniesz (a twoja brocha aby swoim klientom wmówić że to nie jest szajs) a będziesz chciał ekstremalny hitech to też Ci go dostarczą (ale już nie tanio). Miejsce na rynku jest zarówno dla GIANTa z jego GLORY jak i dla INTENSA LAPIERRA czy innych takich, zakładam że największy na świcie producent rowerów wie co robi (siedzą tam dziesiątki małych skubańców 1000 razy lepiej zorientowanych w tym biznesie niż cała "społeczność" DHZone razem wzięta). Nie wiem jak INTENSE ale Cannodale kiedyś szlifował spawy (fakt ładniej wygląda i jest lżejsze ale kosztowne), ja tam mam w d.... czy spawy są ładne czy nie, wystarczy że spełniają swoją podstawową funkcję (trwale i skutecznie wiążą ze sobą spawane elementy) ale jeśli dla Ciebie tak istotna jest estetyka to płać za to.
Aby nie było niedomówień, od dwu lat mam GLORY DH i jestem z niej bardzo zadowolony.
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Spaced pisze:ale co by nie mówic zachwyt jakim w Polsce darzone jest glory jest troche nieuzasadniony.
Dokładnie o to mi chodziło
Wojtek K. pisze:(nie musi być na żywo wystarczy zdjęcie)
A skąd Ty wiesz co ja oglądałem, kiedy i gdzie. Pieprzysz waść byle pieprzyć.

Zanim cokolwiek napiszesz, to poczytaj o spawaniu. Nie jestem ekspertem i nigdy do tego nie pretendowałem, ale podstawowe zasady wypadało by znać. Wybierz się na wykłady na politechnice dotyczące technologii spawania ( można nawet jak nie jest się studentem ). Tam Ci wyjaśnią dlaczego spaw powinien być równy i co to znaczy jak jest ( pomijam szlifowanie )

Uważam, że glory to dobra rama, jednak ciężka, droga ( jak na tą jakość ) i dość przeciętnie wykonana ( jak za tą cenę ). I dlatego uważam, że zachwyty są mocno nieuzasadnione.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Steel2 pisze:Wybierz się na wykłady na politechnice dotyczące technologii spawania
ja studiuje na politechnice i przecież i tak sie nic a nic nie znam :) hehe
prawda taka, że spawu nie ocenia sie po wyglądzie, a w celu sprawdzenia jego właściwości materiał się prześwietla, testuje itd.
A to że jest równy to dobrze, ale wcale nie musi to się równać temu że nie jest za słabo przetopiony itd.
Stąd dalej twierdze, zę z tym nie do końca wiadomo
Steel2 pisze:uważam, że glory to dobra rama, jednak ciężka, droga ( jak na tą jakość ) i dość przeciętnie wykonana ( jak za tą cenę ). I dlatego uważam, że zachwyty są mocno nieuzasadnione.
nie można było tak od razu ?
większość ludzi która chwali sobie glory nie kupiła je przecież po cenie producenta, stąd mają prawo być zadowoleni i z ramy i zakupu
lipski
Posty: 306
Rejestracja: 05.09.2007 04:34:00
Kontakt:

Post autor: lipski »

Najlepiej zachować obiektywizm, jak Krzysiek.. Czy na Glory trzeba od razu patrzeć przez pryzmat firmy?? Czy poza tym, że jest ciężka i nazywa się Giant, widzicie w niej coś złego ?? Zaawansowany system (maestro) przyjemne kąty i niepasująca firma do dość dobrego produktu.. (dodam, że nie jestem posiadaczem tej ramy)..

Jakoś mało się słyszy historyjek o pękających Glorkach, a np tak kultowy Socom czy VP-free lubią sobie tu i ówdzie pęknąć.. Cena nie jest najniższa, bo i produkt dobry.. Więc troszkę pokory.. Stary (nie wiekowo) "upalacz" jak Bodzio śmiga na Glorce i chwali sobie..

Czy Marzocchi nie produkuje masówki, a jakoś 3/4 kraju śmiga na nich..

Pozdrawiam obiektywnych ;)

btw: Pamiętacie Proto Glorki - DH Team

Obrazek
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

SeraaX Glory sie nie łamie nie dlatego, ze jest dobrze pospawana tylko dlatego, ze jest zbudowana jak czołg. Tu nikt nie mówi, ze to słaba rama tylko, ze moglaby być tak samo mocna przy znacznie mniejsze wadze.

A co do chwalenia sobie glory - u nas w kraju kazdy chwali swój rower praktycznie.

lipski a tamte ramki co wymieniasz pekaja bo vp-free to nie jest jakies super wykonanie ot na dobrym poziomie i obie ramki sa wychudzone mocno. Socom z damperem wazy tyle co rower enduro. A co do ramy to głowna wada jest ciezar. Reszta ok ale róznica wagowa miedzy glory, a konkurencja jest kolosalna.
Noldorek
Posty: 653
Rejestracja: 01.12.2007 11:42:50
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Noldorek »

Nie no...już nie mogę tego xD!! miałem 2 lata pointa...i pękła mi główka...dokonał tego amor XCR... :roll: teraz mam iron horsa SGS...i choć bym widział z 100 zdjęć złamanych czy pękniętych tych ram....to nie powiem ze pęka....póki sam tego nie zorbie. Chętnie bym kiedyś zaopatrzył sie w glorke...i jak ją złamie....to powiem że pękają...

Co do wagi...to Glorke da sie zrobić na 17 kilo...i to nie jest zły wynik. Mogła by mieć mniej...ale nie ma...i co możecie tylko ponarzekać, ale wagi to nie zbije...

Przyglądałem sie temu białemu prototypowi...co "przypomina" budowa iron horsa sunday...albo 7pointa (jak kto woli) i mi sie podoba...ramka wygląda na lżejsza...ale wszystko zależy od tego jakie rurki mają ścianki :)
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6438250
Wszystko na sprzedaż
Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

Noldorek
wszystko peka,w zaleznosci od tego jak niefortunnie wyrznie sie glebe;]

BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

wszystko peka, a co do glory to to jest ciezka rama bo wlasnie taka miala byc, zreszta ciezko znalezc rozwiazanie dla tej ramy aby byla lzejsza przy maestro z zachowaniem sporej wytrzymalosci. Co do samej ramy, dostalem ten rower (mialem wczesniej kupe sprzetu) i gdy pojechalem w gory bylem oczarowany jej praca, liniowa, plynna, zwrotna... Wprost idealna. Mysle ze 2 kg nie robi wam roznicy (nie jestescie prosami, dla ktorych 1s robi roznice) Mimo ze jestem w trakie sprzedazy chwale ta rame :) sprzedaje tylko dla tego ze kupuje caly rower na v10 i foxe.
Giant jest ogromna firma, co z tego wynika ma pieniadze na testy/badania/zawodnikow jak i reklame, produkujac kiepskie ramy nie osiagneli by tego.
Iron horse ma podobny patent, mimo iz mam go w pokoju nie jezdzilem xD Ciekawe jak dziala. Mysle ze jesli kogos stan na glory to stac go i na lekki osprzet i wtedy sobie zejdzie do 17-18kg ;] Pzdr
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

BikerJG 2kg robi duza róznice w tym jak rower sie prowadzi. Zbij masy z bika troche to zobaczysz jak zajebiscie sie rower po zrzuceniu takiej masy zaczyna zachowywać. Meczacy jest ten argument z prosami bo kazdy chce zeby mu sie lepiej jezdzilo.

BTW. Kto tu mówil, ze glory peka? Bo nie kminie tego?
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

w takim razie jak sie prowadzi 2 kg lzejszy rower?? moze przy mega dlugich/wysokich gapach/dropach trudniej go opanowac... Takie gadanie mi to roznicy nie robi, moze minimalnie gorsze czasy sa.. Pzdr
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

2 kg to naprawdę dużo. W szczególności w zakrętach.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

BikerJG szybciej reaguje na to co robisz. Łatwiej go w zakret wprowadzić, łatwiej poderwać (no chyba, ze jak worek katrofli po prostu jezdziesz po dnie trasy i taranujesz kazda przeszkode - wtedy glory jest idealne). To nie sa minimalnie gorsze czasy ale tez mniej zmeczenia i naprawde wieksze mozliwosci podczas jazdy. Widze to u siebie, a jeżdze raczej średnio wiec przy wiekszych umiejetnosciach musi to byc naprawde zauważalne.

A co do lotów i gapów to jak sa problemy z lataniem na lekkim biku to nalezy podszkolic sie chyba troche bo ludzie teraz na naprawde lekkich rowerach to robia.
Korean_Boy
Posty: 1685
Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Korean_Boy »

Spaced pisze:SeraaX Glory sie nie łamie nie dlatego, ze jest dobrze pospawana tylko dlatego, ze jest zbudowana jak czołg.
Nie masz racji.

Przeciez jak zle pospawasz mega grube rurki to i tak ramka strzeli.


A co do porownań marek to wiadomo kazdy wie swoje ale prosze mi tu nie wypisywac ze intense ma lepsze wykonanie od gianta i reszty . Chyba nie widzeliscie krzywych spawów w socomach, m3 itd ...
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Korean_Boy nie no nie sugerowalem ze glory jest zle pospawana tylko, ze gro jej wytrzymałosci wynika z ilosci materiału, a nie z super rozwiazanych spawów i pomysłow na wzmocnienie ramy jak w wielu zaawansowanych ramach. Wiem, ze zle zrobiona rama popeka (jak np. stare dare pomimo pancernosci). Chodziło mi raczej o prostote pomysłu na wytrzymałość ramy - duzo materiału.
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Spaced które dare pękały ? tak z ciekawosci :)

jak dla mnie hydroforming i stery 1 1/8 / 1 1/2 to są jakieś pomysłowe rozwiazania
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

SeraaX stare dare na wachaczach szły ;)

A co do pomysłowych rozwiazan to sa mniej rzucajace sie w oczy ;) Ale w sumie Hydro to przyszłosc moim zdaniem.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości