


uzurpator pisze:2. Ilość amortyzacji będzie rosnąć, wraz z technicznym zaawansowaniem. Dzisiaj rowery XC mają 120mm skoku na obu końcach, myslę, że sztandarowy rower XC w 2018 będzie miał te 150-180 mm skoku. Mainstreamowe rowery enduro/All mountain będą miały po 200mm. Maszyny zjazdowe będą się róznic od enduro głównie geometrią, nastawioną nie na podjazd, ale na szybki i, co ważne, kręty zjazd. Rower freeridowy i enduro będą się różnić głównie zastosowanymi komponentami, ramy będą podobne. Ramy DH będą krótkie i zwrotne, ramy AM długie i stabilne.
Eee? Niby czemu? Tylko dlatego, ze patent wygasa to sie wszyscy na niego rzuca? Akurat wiekszosc wysokiej klasy firm ma dopracowane zawieszenia wlasne i nie musi sie na horsta rzucać. Na to poszlyby tylko firmy ala KTM czy Devinci, ktore juz teraz wykorzystuja fakt, ze patent obowiazuje tylko w us - czyt. raczej niewielkie.uzurpator pisze: 4. Praktycznie każdy szanujący się full 'niemarkowy' będzie oparty na ogniwie Horsta - patent wygasa w bodajże 2012
Carbon tanieje, a metody obróbki sa coraz łatwiejsze wiec nie wiem jaki powód stoi za tym zeby carbon pozostał na topie.uzurpator pisze:7. Co do materiałów, karbon pozostanie tworzywem na absolutnym topie, mainstream dalej będzie hydroformowanym aluminium - tyle, że bardziej "organicznie" wyglądającym ze względu na opanowanie technologii hydroformingu.
Gdy pytano zawodników mtb poza szosa czy potrzebuja wiecej biegów stwierdzili, ze nie wiec watpie by nagle zmienili zdanie.uzurpator pisze: 8. 10 czy nawet 11 rzędowy napęd dołączy do poszerzonych widełek. W rowerach AM/Enduro przednią przerzutkę zastąpią wynalazki takie jak Hammerschmidt.
Po co tarcze 9''? Przy mocnych hamulcach zysk siły jest niewspólmiernie mały, a grzanie to i tak w wiekszosci dobry dobór klocków i płynu.uzurpator pisze:10. Hamulce - tarczówki zejdą na sam dół, hydraulika będzie standardem. Upowszechnią się tarcze 9".
Tak jest teraz... Downhill jest zastosowaniem ekstermalnym gdzie wymagana jest najwieksza sztywnosc. Długo jeszcze 1 półki nie beda na tyle sztywne w kazdej płaszczyznie by zawodnicy sie na nie przerzucili na trudnych trasach (nie mówie o naszych dosc płaskich i latwych trasach)uzurpator pisze:EDIT: 11. Postęp w technoogii wytwarzania widelców ostatecznie zabije widelce dwupółkowe, spychając je do niszowych zastosowań tudzież lansu.
A ja znam o niebo lepszy sposób na przełożenie napędu, no dobra, nie koniecznie lepszy, ale ciekawszyuzurpator pisze:1. Stalowy łańcuch zostanie z nami jeszcze na długo.
Oj kolego widać z XC masz bardzo niewiele wspólnego. Do dzisiaj 90% rowerów do XC to sztywniaki z amorem 80 mm - 100 mm.uzurpator pisze: Przykład - poza może kolarstwem grawitacyjnym, połączenie korb na kwadrat jest wystarczające dla każdego, ale i tak powstały octalinki, isisy i zewnętrzne łożyska.
- 10 lat temu wyścigowa XCówka miała 60mm skoku z przodu i twardo z tyłu. 5 lat temu miała 80 mm z przodu i była softtailem. Teraz XCówka ma 100 mm z każdej strony.
Rower enduro ma nadal ok 120 - 140 mm skoku. 180 to już FRuzurpator pisze:Rower będący odpowiednikiem enduro 10 lat temu miał 80-100 mm z każdej strony, teraz ma 150-180mm.
Zewnętrzne łożyska poprawiają sztywność układu, co było głównym problemem w zastosowaniach zawodnicznych.uzurpator pisze:Łożyska zewnętrzne to rozwiązanie problemu który, nie istnieje - a mianowicie faktu, iż mufa suportowa ma tylko ~35mm średnicy, przez co nie da się wsadzic doń odpowiednio lekkiej i wytrzymałej osi. Ludzie kupią coś, jeżeli będzie 50 gr lżejsze, i to dają zewnęrzne łożyska. Ten problem rozwiązuje ostatecznie BB30 - nowa rama, nowe korby - marketingowe niebo..
Chyba nigdy nie byłeś na pucharze świata i tym podobnych zawodach. Może 15 % to fulle reszta sztywniaki. Fulle częściej widuje się na maratonach i głównie do maratonów są adresowane. Zresztą wystarczyło oglądać olimpiadę.uzurpator pisze: Na poziomie zawodniczym XC jeździ się na softtile'ach lub lekkich fulach. Sponsor daje sprzęt, sponsor wymaga
Dokładnie na 200mm można dokładnie to samo skoczyć z niekoniecznie gorszym efektem.Steel2 pisze:11. Nie ma ludzi, którzy potrzebują supermonstera, sa tylko tacy co by go chcieli mieć.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości