Strona 3 z 4
: 25.12.2008 14:49:41
autor: ruwenzori
Kosztuje 2500 Euro zobacz sobie na downhill.pl i na opis ramy

: 25.12.2008 16:29:51
autor: łukiś
a moze zostanmy przy tym ze kazdy pojmuja te dwie rzeczy inaczej

? przeciez nie wolno wkładać wszystkiego w takie sztywne definicje.
: 25.12.2008 23:52:09
autor: kweber
co istotne a nikt o tym nie napisał:
-kąt wychylenia główki /headtube/ DH - 64-65%
-kąt wychylenia główki /headtube/ FR - 68-69%
czyli do DH kąt jest bardziej agresywny, jak mniemam...
do ostrzejszej i szybszej jazdy
: 26.12.2008 00:10:51
autor: Steel2
kweber > Mało istotne, kwestia upodobań
: 26.12.2008 00:41:02
autor: kweber
kweber > Mało istotne, kwestia upodobań
czy ja wiem.............
jak zasuwasz ostro w dół to chyba nie chciałbyś żeby ci się amor pod korby schował ...

: 26.12.2008 00:46:54
autor: Steel2
Zobacz o jakiej różnicy mowa. Myślisz, że przy kącie do FR masz choćby wrażenie, że Ci się widelec pod ramę schowa? Bez przesady, 90% nawet by zmiany nie zauważyła.
: 26.12.2008 00:55:06
autor: kweber
Steel2 pisze:Bez przesady, 90% nawet by zmiany nie zauważyła.
może i masz racje.
ja w każdym razie zauważam
wiele razy, jako że dysponuję sprzętem enduro/fr, miałem wrażenie że solidne siły działają zarówno na główkę jak i na rure sterową /przy solidnym zjeździe of kors/
ale może to tylko, jak napisałeś, wrażenie.
: 26.12.2008 02:28:25
autor: SeraaX
kweber pisze:-kąt wychylenia główki /headtube/ FR - 68-69%
co za bzdury, a moze 70-71 jak w steecie ??
powiedź mi który rower fr tak ma
Steel2 pisze:Bez przesady, 90% nawet by zmiany nie zauważyła.
zmiana o 1 stopień jest wyczuwalna, nie mówiąc o kilka w stosunku do tego co tutaj kweber podał porównując do tego jak się wygodnie jeździ (dla przykładu rower na fr2 złożony przez kogoś kto chce jeździć coś więcej niż enduro ma jakieś 66-67 a wszyscy twierdzą że to jest pionowo, więc czym jest przy tym 68-69? )
: 26.12.2008 03:09:41
autor: Steel2
Ja to wiem i nawet 0,5 stopnia robi różnicę. Tyle, ze mało osób jest w stanie ją zauważyć. Ktoś niedawno nawet twierdził, że ram w ciemno by nie rozpoznał.
A patrząc na konfiguracje rowerów jakie jeżdżą nadal uważam, że 90% w życiu by nie zauważyła zmiany.
: 26.12.2008 10:46:35
autor: ride2die
to ja jeszcze sie zapytam ktore z ram wczesniej wymienionych do DH
- Santa Cruz V10
- Karpiel Armageddon
- Kona Stab
- Norco Savage
- DunCon Cane Corso
-Intense M6
- Specialized Demo 9
- Giant Glory DH
- Glory Fainth 1-3
- Lapierre dh 230
- Romet [(wersja DH)nie pamiętam jak się nazywał]
- DunCon Cocker
- NS Core
nadaja sie do katowania w fr wiadomo ze karpiel ale o nim nie ma sensu mowic hyhy
: 26.12.2008 13:19:26
autor: kweber
SeraaX pisze:co za bzdury, a moze 70-71 jak w steecie ??
powiedź mi który rower fr tak ma
spec enduro sx
spec enduro sx
: 26.12.2008 13:21:50
autor: kweber
dla ciekawskich
: 26.12.2008 13:22:56
autor: SeraaX
kweberdo fr, a nie do enduro
: 26.12.2008 13:25:49
autor: kweber
enduro mój drogi to nazwa własna producenta
pozdr
: 26.12.2008 13:28:24
autor: SeraaX
To nie jest rower/rama do fr. A producent określa to jako all-mountain. Jeszcze coś chcesz tłumaczyć ?
ze speca fr/dh jest demo bighit i sx trial
: 26.12.2008 13:33:25
autor: kweber
SeraaX pisze:coś chcesz tłumaczyć ?
tylko tyle że określenie all-mountain mówi o parametrach zawieszenia /skok dampera ok. 110 mm i skok amora do ok. 130 mm/
geometria ramy w tym skrócie nie ma miejsca.
pozdr
: 26.12.2008 16:13:51
autor: Steel2
określenie all-moutain już dawno przestało mówić cokolwiek o zawieszeniu a tym bardziej o jego skoku ( np są ramy ze skokiem 6" )
: 26.12.2008 23:53:49
autor: ride2die
nielicho

lubie takie dyskusje sa podstawa do zdobywania wiedzy technicznej jezeli chodzi o biki ale teraz ktos mi powie ktory z tych rowerkow dh co zostaly wymienone bedzie najbardziej nadawal sie do FR...do fr wymieniliscie mi 3 pozycje reszta wychodzi na to ze dh tylko ale jak wiadomo w polsce malo kogo stac na 5 rowerow wiec chcialem sie dowiedziec ktory z tych rowerkow do dh da rade sobie rowniez w fr chodzi mi tu glownie o zniszczenia bo wiadomo obecne uber biki do dh raczej nie podolaja sezonowi ciezkich dropow wsumie to szukam ramy ktora bedzie pod fr ale i w dh da sobie jakos rade coby biedy nie bylo jak mi sie na jakies zawody odkleji

pozdrawiam

ostanio wpadl mi w oko bottle rocket calkiem niezla maszyna albo dirt bag

: 27.12.2008 00:38:56
autor: Steel2
Wypisz wymaluj Uzzi VPX. Geo niezłe i do DH a FR wytrzyma spokojnie jeszcze z dużym zapasem. Butelka i dirt Bag to jednozawiasy a dla mnie to dyskwalifikuje.