Strona 3 z 4
: 17.03.2009 19:39:36
autor: sasquatch
Bomber_GD 1) ja waze 70kg i do ramki musze miec sprezyne 300lbs/in wiec dalem te shimmy:
23mm x 0.15mm,
21mm x 0.15mm,
19mm x 0.15mm,
17mm x 0.15mm,
15mm x 0.15mm,
15mm x 0.15mm
i teraz ze sprezyna 350lbs jest idealnie

(wstawienie Shimmow zamist platformy powoduje to ze trzeba miec sprezyne o 50lbs twardsza niz zalecana)
2) bedize mialo wplyw. popytaj po firmach gdzie drukuja plytki pod uklady scalone bo oni czesto maja blaszki o grubosci 0,15mm. ja w jednej firmie zamowilem drugi komplet i czekam juz ponad 2 tygodnie na nie a poprzednie dostalem po 3 dniach 0,o ale warto tuningowac tak damper bo teraz to nie manajmneijszego porownania do tego jak byla platforma

: 17.03.2009 21:28:58
autor: ryszo
sasquatch w jakiej firmie zamówiłeś te blaszki i jaki koszt jest?
: 17.03.2009 22:40:33
autor: Bomber_GD
Lubie raczej taki powrót szybszy niż większość bikerów.
Sasquatch dałeś tylko 6 podkładek czy 12 ?
Mawet jakim olejem zalewałeś ?
: 17.03.2009 22:53:31
autor: Mawet
ja nie wymieniałem całego oleju, gdyż jakiś miesiąc przed tuningiem damper był u Chileckiego. Dolałem tylko motorexa 5w.
: 18.03.2009 20:44:49
autor: Rams
Mógłby ktoś napisać gdzie dostanę blachę o grubości 0.15mm? Czy laminat nada się do zrobienia takich shimów?
: 23.04.2009 11:09:16
autor: mat13por
Po długich poszukiwaniach tych blaszek sie poddałem.. Zamówiłem ten zestaw. Wyszedł mnie 115zł z przesyłką. Przesyłke wysłali dziś. Myśle ze za tą cene i dobieranie shimów pod moją wage to nie tak drogo..
Dam znać po zamontowaniu co i jak..
Pozdrawiam

: 29.04.2009 23:05:55
autor: mat13por
No więc tak. Zestaw dostałem dzisiaj. Wymiary blaszek dobrane pod zawieszenie 3:1, wage 75kg i sprężyne 450lbs.
Ich wymiary to kolejno: (śr. wew. 8mm)
25mm x 0.15mm
23mm x 0.20mm
21mm x 0.20mm
21mm x 0.20mm
19mm x 0.20mm
Damper zalany olejem motorexa 5w. Komora osadzona na głębokości według danych serwisowych. Odbyłem narazie tylko jazde testową. Wbiłem 100psi i mam troche za mało. Powrót jest o wiele szybszy.. Zawieszenie o wiele czulsze, nie 'wiesza' sie.
Jutro na trase i jazda

: 15.09.2009 11:57:19
autor: Majloo
Witam. Śledzę temat od dawna. Niedawno nabyłem nowego BH 08 i wsadzilem mu nowy damper - 5th Element. Spv mnie wkurza więc zamówiłem ten Shim Mod z Kanady. Po 5 dniach doszedł. Blaszek jest 5 i mają podobne wymiary do tych z posta wyżej.
Mam pytanie do tych, którzy już wsadzili te blaszki. Jak teraz sprawują się wasze dampery ? Nic się przez to nie sypie ? Pytam bo widze, że kilka osób wsadziło już blaszki i opisało swoje pierwsze wrażenia. Jak sytuacja przedstawia się po kilku miesiącach używania ? Mam nowiutkiego 5th Elementa i nie wiem czy jest sens go teraaz rozbierać, czy po prostu poczekać, aż będzie wymagać serwisu i wtedy wsadzić te Shimy. Pozdro
: 15.09.2009 12:55:33
autor: blackdemon
Mawet pisze:Ja usuwałem SPV z shermana
Skad miales shimy?

: 15.09.2009 15:17:17
autor: mat13por
Co do bezawaryjności to nadal nie mam żadnego problemu. Działa tak samo dobrze jak od razu po przeróbce.. Nie zastanawiaj się czy przerabiać, bo Twoje zawieszenie ożyje.
Co do oleju to myślę, ze na 2.5w będzie zbyt szybko powracał. Za niedługo szykuje się serwis przed zimą.
: 15.09.2009 21:35:23
autor: Majloo
Spoko. W takim razie w ciągu tygodnia wywalę ten zaworek spv i zamontuję shimy.
mat13por
Czy jako podklładke pod shimy zastosowałeś część zaworu SPV czy wsadziłeś nakrętke 3/8 cala tak jak piszą w manualu? Mi przysłali razem z shimami tą nakrętke i mam zamiar jej użyć. Czy dałeś locktite na tą śrubę od tłoka??
Jak tylko zamontuję to zaworowanie to na bank napisze jak będzie się sprawować.
: 16.09.2009 14:30:22
autor: mat13por
Też ją dostałem, ale ja użyłem części zaworu. Locktite'a dałem, bo jakoś nie chciałem ryzykować odkręcenia tłoka.
: 17.09.2009 12:15:28
autor: topick
Mawet pisze:5th element jest świeżo po tuningu, pierwsza różnica to to że damper nie jest tak deskowaty na początku skoku, działa o wiele płynniej i "czulej".
co bedzie po takiej modyfikacji dampera jesli uzywam go w rowerze enduro - jednozawiasowiec. Zawieszenie zestrajam na miekko wiec pewnie przy braku paltfromy zabujam sie na smierc

: 02.10.2009 21:33:46
autor: quilong
mam pytanie, czy sa to blaszki ze stali nierdzewnej?
: 29.10.2009 00:34:16
autor: Majloo
Shimy zamontowane i przetestowane, damper jest bardziej czuły przy małych prędkosciach, niema platfromy, chodzi lepiej. Nie testowałem jeszcze w górach, ale myślę, że ogarnie lepiej niż z tym zaworem spv.
ps. tak blaszki sa ze stali nierdzewnej
: 29.10.2009 01:09:50
autor: quilong
tak wiem, juz mam dostęp do takiej stali
: 08.12.2010 10:20:55
autor: Pudel
Witam!
Sorry ze odswiezam temat ale potrzebuje kogos kto by mogl mi takie shimy dorobic za rozsadna cene.
Jakis chetny ?
pozdro:)
: 07.02.2011 20:00:44
autor: GgG
Odgrzebuję temat, mam mały problem z moim 5th.
Ostatnio miałem założone shimy w damperze, wszystko było ok zarówno przed jak i po ich założeniu w miejsce spv. Ostatnio kolega robił mi serwis - damper lekko ciurkał przy pierwszym wciśnięciu, a chciałem się tego pozbyć przed sprzedaniem dampera. Miałem też wyjąć shimy i włożyć ponownie spv.
Operacja w sumie banalna - zwykłe przelanie oleju + wykręcenie śruby z tłoka i zamontowanie spv. Kolega robił wszystko poprawnie, a mimo to damper po zamontowaniu spv nie miał tłumienia. Wszystkie bebechy zamontowane w poprawnej kolejności...
Ktoś miał podobny przypadek? Po 3 próbach złożenia dampera na spv kolega dał spokój i zamontował shimy, jednak wolałbym je sobie zostawić do przyszłego dampera.
: 21.03.2011 16:21:32
autor: klip3r
witam
przypadkiem wpadła mi w ręce 5 th, i mam problem w którym miejscu należy umieścić blaszki?? niestety strona "
http://mtbshock.com/swinger_5th_shim_mod.htm " przestała działać a z innych niewiele na ten temat mogę się dowiedzieć.