Skradziona Honda RN01 na ebayu?

piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

BikerJG bo nawet jesli zmiana programu bylaby taka prosta to sa dwie opcje:
wstrzymanie produkcji aut/motorow na rzecz paru ram = wielotysieczne straty,bo trzeba linie zatrzymac,przeprogramowac,zrobic te pare ramek,po czym znowu zatrzymac,przeprogramowac i uruchomic na nowo.
jesli jednak faktycznie daloby sie to zrobic w ten sposob ze co ktorys wyrob to rama to zwroc uwage ze z innych materialow robi sie samochody (chyba tylko Jaguar robi nadwozia z alu?),inne motory (wachacze ponoc alu 6083),a inne ramy co wymagalo by zmiany tego "patyczka" ktorym sie spawa.
nie pamietam jak sie ten "patyczek" nazywa (po prostu spoina?),nie jestem specem od spawow ani od konstruowania (wiem tyle ile sie dowiem od znajomych spawajacych i konstruujacych ramy),ale moim zdaniem byloby to po prostu nieoplacalne.
poza tym-prototyp to swego rodzaju wzorzec do testow,prosciej,szybciej i taniej jest pospawac pare ram recznie szczegolnie ze beda na nich jezdzic teamowi riderzy ktorym to jak spaw wyglada lata,oni maja przetestowac zalozenie a nie konkretny wyrob.

Driver po co byl Twoj post?zeby podniesc cisnienie?szczegolnie ze jak sam piszesz nie masz o tym pojecia. BikerJG ma racje,spawy sa paskudnie polozone,ale to nie rower do ogladania tylko do testow.


edit: BikerJG-jak nie robota w fabryce aut to jakiego?takiego z bajek Lema ;)?
aaa,chyba wiem co masz na mysli,nazwa mylaca,tylko pytanie po co hondzie taka zabawka jak sie ma x lini produkcyjnych.
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

BikerJG ale problem polega na tym, ze przeprogramowana linia produkcyjna nie produkuje czegos innego! To sa olbrzymie straty bo zamiast spawac masowo jakis sprzet to produkuje kilka ramek. To zwyczajnie fizycznie sie nie opłaca.
No dokładnie...

W ogóle co do samej maszyny to nie podzielam opinii, że to jest super-wypierd, technologia kosmos. Oczywiscie to stosunktwo trudna do pospawania rzecz, ale co do zasady działania to nie wiem nad czym aż tak się rozpływać. Jednozawias i zwykła przerzutka, którą przeniesiono tylko do osobej skrzynki. Pomysłowe to to jest w istocie i przynosi dużo korzyści, ale po pierwsze nie ma w tym nic, czego by się nie dało zmajstrować w garażu na bazie łatwo dostępnych części i lekkiej pomocy średniego zakładu ślusarskiego. Śmieszy mnie trochę niszczenie przez Hondę tych prototypów (oczywiście nie znaczy to, że nie prowadzono zaawansowanych badań, ale jest cała masa równie lub nawet bardziej zaawansowanych konstrukcji do których szczegółowe dane można znaleźć w necie, albo iść do sklepu i sobie wszystko pomierzyć, nie rozumiem sensu klonowania prostego 1-zawiasa), ale niewątpliwie pomaga to budować mit kosmicznej technologii i taki był właśne cel powstania zespołu Hondy, chodziło o budowanie wizerunku marki i kasacja prototypów jest wyłącznie konsekwencją tego toku myślenia.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

B.Z. wiesz w Hondzie niesamowite było to, ze konstrukcja gearboxa była łatwo serwisowalna, a cały rower wazył normalnie, a nie 8kg za rame(suntorowskie g-boxxy po 4kg waza). Do tego spece od Showy pod kazda trase ustawiali zawieszenie w bikach teamowych i co by nie mówic Showa to równy hit co rower na zawieszeniu Bosa.
Do tego hample tez dosc orginalne byly ;)

A gearbox i mozliwosc zmiany biegu bez krecenia pedałami to miłe udogodnienie ;)
Driver
Posty: 549
Rejestracja: 10.10.2005 19:08:46
Kontakt:

Post autor: Driver »

piszesz bez zdan wikipedi a potem zebym sie posluzyl literatura xD co za ludzie...
wikipedia to wg ciebie literatura? hahah moze jeszcze na dodatek wiarygodna? :mrgreen:

sorry ze robie off topa ale poprostu nie lubie jak ktos mowi ze cos jest mocne albo ze swietnie pracuje jak widzi tylko fote roweru

piotrex tak moj post byl po to zeby podniesc cisnienie i zwrocic uwage na to ze przez takie niczym nie poparte pitolenie latwo o klotnie
Pure Freeride
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Spaced - łatwość seweisowania wynikała z prostoty konstrukcji, waga też. Kiedyś się na ten temat wypowiadałem i zdania nie zmieniam - to bardzo przemyślany kompromis między masą a realnymi korzyściami, co prawda nie można zmieniać biegów jak rower jedzie za wolno (to, że można nie kręcić pedałami to nie znaczy,że całość nie musi mieć odpowiedniej prędkości obrotowej, żeby łańcuch mógł przeskoczyć), ale to akurat w DH można nadrobić doświadczeniem, za to calość nie nie brudzi, łańcuch nie telepie, a do tego wszystko jest lekkie. Ale nie zmienia to faktu, że poza przeniesieniem mechanizmu w inne miejsce nie jest to żadna nowość i że nie da rady tego skopiować na podstawie zdjęć, ktore bez problemu mozna znaleźć w sieci.

Zawieszenie i dostrajanie pod konkretne trasy i konkretnych zawodników to oczywiście wypas i bardzo kosztowna sprawa, ale tak naprawdę nic ci nie da że to skopiujesz. byl może sens to chronić w momencie kiedy było to wykorzystywane, żeby niedawać wskazówe konkurencji ale teraz to raczej nie specjalnie.
kuciek40i4
Posty: 491
Rejestracja: 09.02.2009 21:12:18
Lokalizacja: Czaniec/Kraków
Kontakt:

Post autor: kuciek40i4 »

No i wszystko jasne, Honda oficjalnie przyznała że to jeden ze skardzionych rowerów.
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

Driver tak wikipedia to literatura, na dodatek wiarygodna. MOWA O WIKIPEDII nie innych portalach. Poza tym gdzie ja pisze ze mi sie podoba?? Ile masz lat? moze od tego zacznijmy, bo czytac nie umiesz... Honda nigdy mi sie niie podobala, spawy sa ble, wyglada ble, jak jezdzi nie wie nikt ;)

Drivera ja chcial bym podkreslic sie klocisz sie w teamcie o ktoreym nie masz pojecia poniewaz nie czytasz tego co pisze do konca ;)


B.Z. nie wiedzialem ze taki bajer z biegami..


Nie mowa tu o robocie, i zatrzymaniu produkcji aut dla ramy xD czy wy ludziem powazni jestescie?? zwykla najzwyklejsza spawarka plazmowa sterowana komputerowo, ktoa kosztuje uzywana ok 100000zl...



Dziwna ta cala akcja, szkoda ze ta honda taka stara, bo z 5 lat jej daje. Moze udalo by sie kupic :twisted:
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

BikerJG pisze:Moze udalo by sie kupic Twisted Evil
Nie ma szans, pamiętaj, że ta Honda została skradziona i dalej ma swojego właściciela :)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

BikerJG no tak tylko 1000000zl za uzywke czyli duzo wiecej za nówke bo taka honda by kupiła. Rzeczywiscie taniej to wychodzi ;)

BTW. Było pare afer gdzie ludzie korzystali z wikipedii jako źródła i sie przejechali. Nawet jedna ksiazka. Wiarygodne to to do konca nigdy nie było ;)
Moskit
Posty: 378
Rejestracja: 16.09.2007 22:33:19
Lokalizacja: Mosina/Poznań
Kontakt:

Post autor: Moskit »

Ciekawe gdzie jest druga ramka :)
kuciek40i4
Posty: 491
Rejestracja: 09.02.2009 21:12:18
Lokalizacja: Czaniec/Kraków
Kontakt:

Post autor: kuciek40i4 »

Eee tam znajdzie się :evil: chyba że to 2 inne osoby ukradły haha :lol:
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Szkoda, że takie zamieszanie się zrobiło.. Prosiłem Spaceda by nie publikował tego newsa, bo już się dogadywałem z gościem.. No cóż, nie zobaczycie na zawodach RN01.. ;)
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
kuciek40i4
Posty: 491
Rejestracja: 09.02.2009 21:12:18
Lokalizacja: Czaniec/Kraków
Kontakt:

Post autor: kuciek40i4 »

ArthurGreen czekaj o co Ci teraz chodzi bo za bardzo nie wiem?
Z jakim gościem się dogadywałeś?

aaa dobra już rozkminiłem haha xD
Driver
Posty: 549
Rejestracja: 10.10.2005 19:08:46
Kontakt:

Post autor: Driver »

Driver tak wikipedia to literatura, na dodatek wiarygodna. MOWA O WIKIPEDII nie innych portalach. Poza tym gdzie ja pisze ze mi sie podoba??
daj link do tej wiarygodnej wersji wikipedi, bo chyba mowimy o innych

a gdzie ja pisze, ze ty piszesz, ze ci sie podoba?
Pure Freeride
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

ArthurGreen wysłałęm dopiero jak aukcje zamkneli. To nie moja wina ;) Jak zwykle wszystko niemcy zwalili ;)
viejo
Posty: 314
Rejestracja: 22.10.2008 13:52:45
Lokalizacja: najpiekniejsze
Kontakt:

Post autor: viejo »

Sami spawacze tutaj :) normalnie welding.com sie robi.
Polecam literaturę (wikipedia to taka literatura, ze sam tam bledy poprawiam jak przypadkiem zajrze, o polskiej wersji juz nawet nie wspominajac, bo to zenada czesto)
Lektura ASM albo NAVAIR uzupelni braki lepiej niz wiki - na emule da sie sciagnac wszystko.

Fakt, ze honda je niszczy jest normalny biorac pod uwage jaka technologia materialowa dysponuje (swiatowy top 10 jesli chodzi o noweczesne stopy), myslicie, ze skad taka niska waga? Detale konstrukcyjne, ktorych nie zobaczysz na zdjeciu tez sa warte sporo pieniedzy. Reverse engineering to teraz chleb powszedni nawet chinczykow.

Wie ktos czy Honda rozwija koncept?
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

viejo nie rozwija niestety, a szkoda bo fajnie by było miec bika z g-boxxem ponizej tych 8kg :P

A co do nawet chinczycy to mysle, ze to nawet jest zbedne. Podobno chinole juz nawet do takiej bezczelnosci sie posuwaja, ze zamawiaja 1 pociag, a reszte sobie sami podrabiaja ;)
Fils
Posty: 210
Rejestracja: 04.02.2009 23:33:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Fils »

SeraaX Nie wiem jak to dokładnie wygląda ze spawarkami ale w robotach tego typu pisze się zazwyczaj w pseudo językach albo graficznie... Chodzi mi o to, że zaprogramowanie robota (np. do wykonania napisu na kawałku metalu) nie jest takie trudne. Myślę, że ze spawaniem jakiegoś strasznego problemu by nie było. Ale to tylko moje spekulacje bo nie wiem jak ze spawaniem sprawa wygląda u robotów.

BikerJG Z tego co się orientuje to dobry i wykwalifikowany spawacz nie zastąpi maszyny, ponieważ nie działa algorytmicznie. Poza tym jaki sens jest w programowaniu robota na jedno/dwa spawania, jeżeli można zrobić to szybciej i taniej?

PS1: Czy w obrabiarkach CNC itp trzeba wszystko krok po kroku wyjaśniać maszynie, czy są tam jakieś wbudowane algorytmy, które 'pomagają' np. z problemem komiwojażera?
PS2: Druga zaginiona rama niebawem będzie w Krakowie :twisted: :P



Pozdrawiam
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Spaced pisze:viejo nie rozwija niestety, a szkoda bo fajnie by było miec bika z g-boxxem ponizej tych 8kg :P
Myślę, ze tradycyjna przerzutka jeszcze długo będzie standardem. Taki hondowski g-box to w zasadzie tylko do DH się nadaje. Nie chodzi tutaj o ilość i zakres biegów, bo to akurat zawsze można zmienić, ale o opory i w gruncie rzeczy niewielką róznicę w działaniu w stosunku do zwykłej przerzutki. To jest zrobione tak, że sprzęgło masz z przodu a z tyłu ostre koło, a to oznacza, że rower musi jechać i to z określoną prędkością, żeby zmiana biegu była możliwa. Na trasie DH to być może jest to cymes, że można sobie biegi zmieniac w zkaręcie, w którym nie da rady pedałować, ale w każdej innej dyscyplinie już nie konieczie. Jeźdżę coś pomiędzy enduro a FR, to co by mnie naprawdę zbawiło to mozliwość przełączania biegów nawet jak rower stoi, a tego skrzynka Hondy nie potrafi. W dodatku wykorzystuje nie jeden łańcuch a trzy, w DH znow nie ma to aż takiego znaczenia, ale w każdej innej dyscyplinie to są poważne opory.

Z drugiej strony nie można tak źle patrzeć na ramy z normalnymi gearboxami. Taka rama waży 8 kg ale nie przykręcasz do tego korb, wkładu suportu, napinacza, kasety zębatek i przerzutki tylnej, razem jakieś 1,5 kg mniej, czyli do roweru ktorego rama waży 5 kg (obecne maszyny są co prawda lżejsze, ale taka masa ramy powiedzmy, że jeszcze jest w miarę OK) brakuje 1,5 kg. To w dalszym ciągu sporo do zbicia i szczerze to nie orientuję się na ile zaawansowany jest g-box Suntoura i na ile można go jeszcze odchudzić, ale wcale się nie zdziwię, jeśli pewnego słonecznego dnia ktoś zmieści się w 6 - 6.5 kg.

Co prawda i tak gearbozowi nie wróżę kariery poza DH, ewentualnie FR, bo to jak by nie patrzeć kolejna dodatkowa przekładnia i kolejny opór, ale kto wie ro czego doprowadzi rozwój tej koncepcji.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość