wojtasu pełna nazwa monstera od 1997 roku (pierwszy wyprodukowany jako proto) to:
"Marzochci Bomber Monster T" więc od zawsze był to jednocześnie i Bomber i Monster

Oficjalna data puszczenia na rynek to 1999 rok.
Historie monsterów można podzielić na dwa etapy:
Gdy wyglądał tak przed 2003 rokiem wentylowane korony jak w duro triple i 175mm skoku na HSCV do tego źle zaprojektowane mocowanie hampla które się urywało:
Oraz po 2003 korony z kutego alu nadal HSCV i 203mm skoku oraz mocowanie hampla nie do uszkodzenia

no ale jaka waga:
Te po 2003 roku całkowicie przebudowano względem poprzedników. Dodano ponad 1500g alu no ale te już więcej potrafiły znieść

Waga 5.5kg dla 203mm
Jeśli chodzi o super monstera to mamy rok 2003 i 2004.
Potem był rocznik, 2005 w wersji 203mm do sprzedaży detalicznej oraz rok 2006 czyli monster 203mm wypuszczony jako OEM tylko do jakiego roweru był dodawany?
Dorzuce że wersja OEM znaczy, ze amortyzator można było nabyć tylko i wyłącznie z gotowym rowerem tylko kurna jakim?
Tego nie udało mi się określić nigdy może ktoś pomoże w ustaleniu
Co do fotek, pirat ma 2003 tego zna chyba każdy

2004 w górę to tylko zmiany naklejek.
Teraz pytanie odnośnie tego canondale co tam robiła właściwie ta przekładnia? Nie ogarniam jej moze ktoś zapodać więcej foto?