Strona 3 z 3
: 11.04.2009 22:18:40
autor: diablos993
Steel2 czyli to jest M5= średnica 5mm ? Raz mi ktoś mówił że M5= imbus 5, potem M5= imbus 4.. Ja już niewiem
: 11.04.2009 22:29:51
autor: Steel2
Zawsze podaje się średnicę śruby
: 11.04.2009 22:40:08
autor: SegatiV
M5 to 5mm, imbus niema znaczenia, to jak sobie producent wymyśli
: 18.04.2009 07:06:40
autor: sudi
diablos993 Złotych i m5 nie będę miał . Będą m6- niebieskie i czarne ... w przyszłym tygodniu .
Najczęściej imbus 5mm to śruba m6 i 4mm - m5 . Najczęściej, ale nie zawsze, bo jak pisano - są często różne wymysły producentów ( np. klamki shimano xt nowe sa na imbusa 4mm, ale śruba to już m6 -bynajmniej u mnie, w mojej partii, bo poszczeg. partie różniły się czasem - np. pokrętłami )
Steel2 Połowy partii, to ja już nie mam, bo zamówień jest sporo .
: 04.07.2009 13:33:17
autor: sudi
Sorry za reaktywację tematu, ale chciałem poruszyć temat " testu jakości " . Od czasu tego tematu śruby zostały przetestowane przez dziesiątki osób i ani jedna śruba nie ucierpiała a wsadzano je nawet do mostków ... Ja osobiście także mam tego w rowerach swych niemal wszędzie i jest ok . Niektóre opinie orzekały, że ponoć mocniejsze od pro-bolta .
Pozdrawiam,
Sudi
: 04.07.2009 13:42:27
autor: Steel2
Przetestowane czy jeżdżone ? Bo to 2 różne sprawy.
: 04.07.2009 14:10:24
autor: sudi
Steel2 Użytkowanie to najlepszy test. Żadna maszyna nie odzwierciedli prawdziwych warunków wg. mnie oczywiście - mogę wejść w polemikę ale moje zdanie jednak jest jakie jest.
: 04.07.2009 14:17:35
autor: Steel2
Najgorszy możliwy. Nie daje ocenić granic wytrzymałości ( a to jest w sumie najważniejsze, gdy świadomie stosujesz śruby aluminiowe ).
: 04.07.2009 15:04:11
autor: Monx
Zgadzam się z sudi'm. To że maszyna Ci pokaże że śruba wytrzymuje 9892215780 ton nacisku i jest lepsza niż NASA stosuje w promach to można sobie między bajki włożyć.
Kilkadziesiąt osób, każdy po kilka śrub - to daje mi wiarygodną grupę testową. Warunki pogodowe, jakiekolwiek błędy przy wkręcaniu ( tak, to też bierzmy pod uwagę ) no i to co się z nimi dzieje "w praniu" to niezbędne dla mnie przynajmniej informacje i na podstawie takich dokonuję wyboru.
A to, że ani jedna śruba nie ucierpiała to dla mnie ewenement.
Ani jednego wyrobionego gniazda na imbus i rozjechanego gwintu?
: 04.07.2009 15:15:03
autor: sudi
Ani jednego . Gwinty jedynie cierpiały gdy ludzie docinali długie śruby... ale zawsze po tym zabiegu bezpiecznie się wkręcało i wykręcało ( zresztą sam docinam ). Teraz te śruby są między innymi do oglądania w napinaczach Mozzarta . Gniazda są o dziwo bardzo mocne ... solidnie udało mi się nimi poskręcać nawet zaciski hamulcowe ( a to ważne by trzymało aby nie było przecieków ... nie ukręciłem nic.
: 04.07.2009 15:17:48
autor: Steel2
Monx - są opracowane procedury testowe i to co Ty proponujesz nawet testem nazwać nie można. Tak, to że Ci maszyna pokaże jest obiektywne ( oczywiście nie na 1 śrubie, bo i próba testowa się liczy ). Rower to nie ufo i prawom fizyki całkowicie podlega. I każdy element da się wyliczyć.
Kwestia jedynie czy potraficie prawidłowo zinterpretować pomiary
: 04.07.2009 23:45:47
autor: Monx
W takim razie podaj mi przykład odpowiedniego pomiaru i interpretacji dla śruby zacisku hamulca, którym hamuje biker 80kg na 20kg rowerze, jadący z prędkością x km/h, dla uproszczenia po płaskim. Za y metrów ma się zatrzymać. Teraz jakbyś mógł pokazać mi jak sprawdzić na podstawie danych z pomiaru czy dwie takie śrubki wytrzymają, czy puszczą i nasz rowerzysta walnie głową w mur.
Będę wdzięczny.
PS a żeby było ciekawiej to hamulec przedni.
brooce oczywiście, że jestem świadomy tego, że jest to do wyliczenia. Ale nie jest mi to niezbędne powiedzmy. Hardkorem nie jestem i moje śrubki 4 certyfikatów mieć nie muszą. :P
: 05.07.2009 01:42:14
autor: easy_rider
Monx podaj siłę z jaką wciskana jest dźwignia hamulca, konkretny model hamulca, tarcze, klocki, warunki atmosferyczne, wilgotność powietrza i siłę wiatru :P
A tak poważnie to lajtować można ale w granicach zdrowego rozsądku (no chyba że ma być lans tuning i kolorowe śrubki) 8 śrubek 4 do adapterów i 4 do zacisków masy za dużo się nie zbije a jest ryzyko wyrwania gwintu takiej śruby z alu.
: 05.07.2009 10:08:35
autor: brooce
Monx - myślę że wiesz że to jest do obliczenia, nie? (tylko musisz dostarczyć więcej danych). Po to się płaci tym, co testy wykonują, żeby takie coś obliczyli (choć w "podstawowej" wersji (f=ma) jest to na poziomie liceum, a nawet gimnazjum)
sudi
Ale co za różnica, czy 4 śruby z siłą - powiedzmy - 1000 N rozrywa kierownica (przez mostek), czy prasa hydrauliczna? Z tym że rowerzysta sprawdzi tylko (i nie zawsze) zakres sił występujący przy jeździe (ostrej, glebach, ale jeździe) - a maszyna może to podwoić. Proste

: 05.07.2009 12:21:21
autor: Steel2
Monx - to zadanie mniej więcej na 2 klasę liceum i wymaga kilku podstawowych pomiarów jedynie dla konkretnego układu. I tyle. Nic skomplikowanego. Właściwie wystarczy jedynie policzyć graniczną siłę nacisku klamki zrywającą śruby w danym układzie ( do obliczeń przydadzą się właśnie pomiary wytrzymałości na zrywanie ) i porównać ją do sił nacisku rowerzysty podczas hamowania ( z pomiarów bezpośrednich, oczywiście dla tego samego układu )
: 03.09.2009 15:12:30
autor: Ufik
Jeszcze chce się upewnić do końca.
1. Czy śruby Alu ogarną półki w Foxie 40? Mam aktualnie tytanowe ale złote alu też są ciekawe
2.Chyba już to było poruszane, jak to jest czy może byc mocowanie adaptera do ramy koniecznie Ti a adapter do zacisku Alu?
proszę o szybką i fachową odpowiedz
: 10.09.2009 19:37:56
autor: sudi
Ufik1) - myślę, że ogarnie - ludzie już tak śmigają choćby w 888 i boxxerach.
2) - indywidualna kwestia psychiki i sposobu montażu adaptera... ja to testuję aktualnie u siebie i jeszcze żyję

Tylko, że mam alu nawet w linku do zawieszenia, bo chcę być pewien jakości .