Strona 3 z 4

: 07.04.2009 17:39:00
autor: zixpt
Podepne sie do tematu. Ostatnio zauwazylem ze moj dhx 5.0 zostawia slady oleju na tloku. Jest tez otoczka w miejscu do kad pracuje i troche mnie to niepokoji. Guma ktora jest na koncu tloka zeby nie dobijal jest juz z wierzchu lekko wilgotna. Jest to normalne czy juz sa uszczelki do wymiany a moze cos innego ?

http://img529.imageshack.us/img529/7388/obraz007o.jpg

: 08.04.2009 08:49:16
autor: off_road
Zostaje wymiana uszczelki olejowej.

: 08.04.2009 09:59:51
autor: zixpt
Macie jakies namiary gdzie mozna dostać coś takiego?

: 10.04.2009 20:51:42
autor: sanciak
Witam , Zaś są jaja kolejne po dzisiejszej jeździe zauważyłem tak owy problem !! na zdjęciu tam pod damperem widać jak sie z niego leje ... jest plama . Ja już nie wiem ... :(:( damper do śmieci ??


http://img523.imageshack.us/img523/176/dsc01295b.jpg

Nowe uszczelki są ! , po serwisie , olejek nowiutki off road wypowiedz sie proszę :(

: 10.04.2009 21:30:29
autor: clinica
Podepnę się do tematu, czy to normalne że damper (wyjęta sprężyna) nie daje się wogóle ścisnąć, tłok nie przesuwa się ani na milimetr nawet przy całkowitym oparciu się na nim (damper Fox Van R), nigdy nie miałam doczynienia z damper-ami... co ewentualnie może być źle??

: 10.04.2009 21:37:39
autor: GgG
Mam to samo w swingerze, też nie da się wcisnąć tłoku ręką, trzeba się o coś zaprzeć i dopiero wtedy coś się ugina, napompowany jest dobrze, damper kupiłem nowy. Chętnie się dowiem czy tak ma być :) założony w ramie chodzi dobrze, ale wole się upewnić.

: 10.04.2009 21:40:47
autor: ReplaY
clinica, ciężko go ruszyć, ale nie tak, że nie da się wcale. Ważniejsze, jak pracuje w ramie.

sanciak, nie chodzi o oringi, a o simmering w nakrętce głównej komory. Chociaż ze zdjęcia wynika, jakby damper przeciekał od góry, uwzględniając jego pozycję w ramie. Może oring jest źle dobrany albo nastąpiło pęknięcie gwintu pokrywy w wyniku zbyt silnego dokręcenia. Cholera wie, musiałbym go obejrzeć, bo tak żadne zdjęcia nie oddadzą prawdy.

: 10.04.2009 22:47:34
autor: sanciak
No dokładnie :( no to co ja mam robić chce jeździć ! już pół wiosny zmarnowałem Na ten damper . Co powiecie na tym czasowe rozwianie 5th z allegro za 5 stówek ?? tytanowa sprężynkę założę sobie z foxa . CHYBA ŻE KTOŚ MA NA SPRZEDAŻ FOXA !!!

: 10.04.2009 23:10:39
autor: KaczorAC1
Być może wystarczy mocniej dokręcić , koledze pociekł w tym miejscu bo bał się że ukręci gwint. Bierz o ile się nie mylę klucz 26mm , w imadło i spróbuj.

: 11.04.2009 07:27:29
autor: sasquatch
sanciak bierz damper i jedz z nim do serwisu znowu, niech szukaja co jest nie tak...
a co do 5th elementa to normalny ma cholerna platforme takze strasznie uposledzi ci prace tej santy :/ najlepsze rozwiazanie to kupic 5th elementa i zrobic mu tuning (wstawic shimmy) i bedize miodzio :) sam mam tak zrobione i ramka dostala nowe zycie bo praca jest nieporownywalnie lepsza od tej jak byla platforma :)

: 11.04.2009 07:35:15
autor: sanciak
Nom .. Kurna kooejna bańka na benzynę do krk !! :/ sasquatch za tyle przejazdów co tam zrobiłem miał bym nowy damper :| Jest na allegro dhx 5 tylko 241 a ja mam ramke na damper 222 / 231 mm i nie wiem czy mogę wsadzić o tyle dłużysz damper . Jest na allegro też jakiś revox . No ale co z Tym 5th Może nie będzie tak źle ... kurde no na pewno się da pokręcić tak regulacjami by chodził przyzwoicie .

: 11.04.2009 07:40:10
autor: off_road
fakty 5th-y zaczynają pracować odpowiednio dopiero po zrobieniu tuningu.

Co do wciskania dampera jak jest wyciągnięty: Tak ma być jak damp ma platformę i jest robiony pod rame 3:1 to dla ugięcia musicie użyć 3x więcej sily niż macie w łapach hehe
Wystarczy szybciej spróbować go wcisnąć. Przy wolnej kompresji będą bardzo ciężko szły.

: 11.04.2009 10:16:05
autor: sanciak
No dobra , chciałem sie dowiedzieć ogólnie czy tak owa http://www.allegro.pl/item608019052_5th ... _nowy.html

aukcja będzie dobra . Wielkie pytanie jest też czy mi spasują tuleje . z dhx do 5th w v 10 . chce wiedziec tylko czy jak kupie tego 5th czy to będzie to działało w miare mozliwosci.

: 11.04.2009 10:21:45
autor: off_road
sanciak Ślizgi są standardowe wszędzie więc nie bedzie problemów z montażem w starych tulejach

: 11.04.2009 20:13:34
autor: sanciak
Ok , No to mam do wyboru nowego 5th elementa za 600 zł , i mam do wyboru 6 waya zakupionego w styczniu , jeżdżony kilka razy za 500 zł . Wiec co lepiej wybrać ??

: 11.04.2009 21:28:40
autor: sanciak
Ok , No to mam do wyboru nowego 5th elementa za 600 zł , i mam do wyboru 6 waya zakupionego w styczniu , jeżdżony kilka razy za 500 zł . Wiec co lepiej wybrać ??

: 12.04.2009 07:56:48
autor: off_road
Bierz swingera

: 12.04.2009 08:25:33
autor: Mawet
swinger tak bardzo nie muli jak 5th, przez to, że tłok charakteryzuje się większą gładkością i mniejszym tarciem o uszczelkę (która w manitou też nie jest taka "tępa"). Czyli swinger

: 13.04.2009 00:26:02
autor: mas1o
To ja tez sie podepnę przy okazji.

Tak ostatnio zauważyłem ze mój BH troszkę skrzypi przy uginaniu i wyszło mi że to damper. Czy sie o nie jakos dba? Brunox to dobry pomysl czy dhxy4 tego nie lubią?