Strona 3 z 4
: 06.07.2009 21:03:31
autor: Monx
A ktoś jeździ na aligatorach?
Bo takie szpanerskie wzorki że aż by się kupić chciało...
Interesuje mnie w sumie najbardziej Aries i iWave.
Jakby ktoś mógł się udzielić i skomentować o ile posiada to byłbym wdzięczny.
: 06.08.2009 18:20:23
autor: uzurpator
Update mały - finał mojej sprawy = zwrot $$ za obie tarcze.
: 02.10.2009 15:46:24
autor: SeraaX
: 23.10.2009 15:59:53
autor: frango
Czy ktoś próbował Alligatoró WindCutter z Elixirami?
Czytałem na MTBR, że tarcze te bardzo dobrze sprawują się, ale tylko z klockami sintered (spiekane, zwane u nas też metalicznymi). A najlepiej z EBC Gold. Tylko jak na razie ludzie mieli te tarcze z Magurami Marta, Avidami BB7, Formulami Oro.
: 23.10.2009 16:40:42
autor: Aqqs
Ja mam nano i muszę wydać opinię ze gnie się przy ostrym hamowaniu

wolę już coś cieższego :P
: 02.12.2009 19:23:54
autor: SeraaX
nowe nano na 2010, zwróćcie uwagę na kierunek hehe

Będą dostępne czerwone, czarne i złote wykończenia
... z kolei z mniej fajnych informacji - wydaje mi się że będą tylko rozmiary 140 i 160

: 02.12.2009 20:20:57
autor: szczerb_
uzurpator oś 20mm w XC? deczko overkill ;]
Te tarczę grimeci 200mm szczerze polecam (a i cena dobra), przejeździła ze dwa lata z przodu i 3 na tyle i dalej jest prosta (może nie jak tafla szkła, ale wystarczająco, żeby nic mi nie przeszkadzało). Jedyne halo to ta różnica 3mm względem typowego rozmiaru - ja sobie lekko podpiłowałem otwory w adapterze (na owalne), żeby maksymalnie łapać całym klockiem.
BTW SeraaX mógłbyś wytłumaczyć dlaczego w tych grimekach ten kierunek jest ok, ale gdzie indziej już nie? Czy to tylko kwestia krótszych (bo jest jeszcze ten ażur wokół IS) i prostych ramion niż w innych tarczach?
: 02.12.2009 20:46:35
autor: SeraaX
nie wiem czego kwestia wg mnie i grimeca i stare nano miały oznacznia źle
: 02.12.2009 20:54:11
autor: szczerb_
U mnie ta grimeca cały czas chodzi założona wg. oznaczenia (choć trochę dziwnie wygląda rower z tarczami w różną stronę założonymi ;]), a jestem ciężki kloc i jak gdzieś dojeżdżam asfaltem to lubię hamować ostro przodem tak do momentu zaraz za którym polecę na ryj ;] Więc chyba jednak zdaję egzamin, bo jeśli coś by ją miało pogiąć to właśnie to (chociaż ostatnią połowę swojego stażu na tyle przejeździła).
: 02.12.2009 21:16:26
autor: SeraaX
odwrotnie tez by dawało radę, bo tak ciężkich tarcz właściwie nie da się zepsuć
: 03.12.2009 16:48:07
autor: frango
Mam w nowej Glorce Alligatory WindCutter z klockami Unex Ceramic i heblami Elixir CR. Byłem dwa razy w Kamieńsku. Bardzo fajnie się dotarły

Jestem zadowolony z siły hamowania. Nic się nie gnie. Nic nie obciera. Nic nie wibruje.
Jednakże, musiałem trochę porzeźbić z podkładkami TriAlign, by obniżyć zaciski, by krawędzie klocków nie interferowały z wyciąciami w tarczach. Z tyłu zrobiłem to profilaktycznie, z przodu nie dawało się jeździć, bo widelec wpadał w silne wibracje.
: 06.01.2010 19:09:27
autor: dziadek_dzidek
Witam. Wczoraj kupiłem tarczę Alligator Aries 180mm. Na tarczy najwcześniej pojeżdżę za miesiąc, wtedy też zdam relację na temat tego jak się sprawuje. Z tego co dotychczas zauważyłem, to tarcza rzeczywiście jest bardzo leciutka, sądzę że około 100g dla wersji 180mm ( np. avid roundagon 160mm przy niej to po prostu kawał ciężkiego kloca ). Jakość wykonania stoi na wysokim poziomie, a sztywność raczej też beż zastrzeżeń ( chociaż dowiem się dopiero, gdy zamontuje w fullu i trochę pohebluje, sprawdzimy czy się nie gnie ). A wygląd achhh...

, wg. Mnie po prostu powala na kolana.

Kilka zdjęć:
Więc za około miesiąc możecie spodziewać się relacji z użytkowania, pozdrawiam.
: 07.01.2010 12:34:41
autor: frango
Ja to chyba jednak wolę bardziej agresywny kształ tarczy. Aeries wygląda trochę barokowo ;P
: 07.01.2010 15:09:52
autor: dziadek_dzidek
Mam też windcutter'a 180mm w dualówce i powiem, że Aries prezentuje się na żywo o niebo lepiej,

ale co kto lubi hehehe.

: 18.02.2010 10:47:07
autor: dziadek_dzidek
No więc już mogę powiedzieć co nieco o tarczach Alligator Arries. Zaryzykowałem i kupiłem komplet 203mm/180mm. Wagowo trzymają się wskazań producenta, siła hamowania identyczna jak na fabrycznych tarczach ( przód avid code 5, tył avid bb5 ) -łapią bez zarzutu, super się chłodzą. Na razie jeżdżę na nich dosyć krótko, ale z dotychczasowych odczuć POLECAM, sądzę że spiszą się w cięższych zastosowaniach.

Zamontowane do roweru wyglądają tak:
Pzdr
: 18.02.2010 10:57:13
autor: mlynooo
dziadek_dzidek gną sie na super mocnych hamowaniach ??? gdzie kupiłes te tarcze ??
: 18.02.2010 11:10:16
autor: dziadek_dzidek
mlynooo, nie wiem czy gną się przy super mocnym hamowaniu, bo ciężko jest szybko jeździć przez metrowe zaspy śnieżne

, ale tarcze są sztywniejsze od nano więc nie powinny się giąć, kupiłem je na allegro. Pzdr
: 18.02.2010 11:13:42
autor: Banan725135650
tak, niestety nano na nowy sezon bd tylko w rozmiarach 140/160mm
http://www.rowerowy.com/czesci/tarcze_h ... e/nano2010
w street`cie się sprawdzą-tak myślę

: 18.02.2010 19:07:26
autor: grycan2201
Teraz moja kolej mam blade'a jeżdże na nim ok rok i dla mnie ta tarcza jest świetna żadnej krzywizny żadnych śladów nic z nią nie robie i zawsze trzyma tak samo.
Mam wersje 180mm nie wiem jak 203mm ale dla mnie ta tarcza jest super.
