Jak skakać z hopy??

timon92
Posty: 402
Rejestracja: 28.09.2011 12:49:14
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: timon92 »

queer0s pisze:Wiem o tym , ale jak np przelecę lądowanie to mam na przód lądować ? Nigdy większej głupoty nie czytałem .
Mówimy o poprawnej technice lądowania, a nie o ratowaniu się jak coś nie wyjdzie więc nie spinaj dupy.
queer0s
Posty: 235
Rejestracja: 27.10.2011 17:49:12
Lokalizacja: Podkarpacie, Dębica
Kontakt:

Post autor: queer0s »

Według ciebie poprawna technika lądowania to lądowanie na przód ? Gz...
Suuubuś <3
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Na sztywniaku jeśli lecisz w dół, szczególnie na płaskie to zdecydowanie lepiej walnąć tylnym kołem najpierw. Jak lecisz przed siebie i pewnie to na dwa z naciskiem na przednie.

Na fullu zdecydowanie na przednie albo oba, nie na tył.
BlackForest
Posty: 505
Rejestracja: 04.04.2012 19:53:57
Lokalizacja: Czarny Bór
Kontakt:

Post autor: BlackForest »

ja na sztywniaku jak najeżdżam na hope to tylko tyłek wychylam do tyłu i się nie wybijam chyba że jest potrzeba ale to rzadko . zazwyczaj ląduje lekko na tył albo na 2 koła ;)
timon92
Posty: 402
Rejestracja: 28.09.2011 12:49:14
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: timon92 »

Z doświadczenia - przy lądowaniu na tył czuję, że przednie koło uderza w ziemię. Jeśli ląduję na przód to nawet nie czuję momentu zetknięcia z ziemią, tak jakbym cały czas jechał po ziemi. Tak samo jest to opisane w książce Lopesa
Orzeszek
Posty: 381
Rejestracja: 22.05.2012 20:03:22
Kontakt:

Post autor: Orzeszek »

lekko na przód,bo to z przodu masz amortyzator w ht nie z tyłu,nie mówie żeby na główke lecieć przy ladowaniu tylko leciutko przednie kółko wysunąć do lądowania,wtedy tylne koło razem z tobą nie odczuje tak mocnego wstrząsu
jak sobie na tylne kółko brałem skoki z małych murków to tylną obręcz dm24 mam do wymiany przy wadze ok. 50-55kg,no i przy większych skokach na tylne koło większa szansa na większy ból
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

queer0s pisze:Według ciebie poprawna technika lądowania to lądowanie na przód ? Gz...
Jak jest stromo - OWSZEM ;) Jak nie wierzysz, to polecam dropy ze stromym lądowaniem [tak 40* będzie dobrze] z przednim kołem wyżej niż tylne. Tylko uważaj na nadgarstki.
Orzeszek - na beton i płasko, to akurat na tył się sadza. Patrz - McAskill itp.
Orzeszek
Posty: 381
Rejestracja: 22.05.2012 20:03:22
Kontakt:

Post autor: Orzeszek »

jak komu wygodniej,ja tam lubie jak mi amortyzator większość wstrząsu pochłania,skacząc z chodników itp to oczywiście że na tylne,ale z większych drop jest to nie przyjemne dla nas i dla obręczy w hardtailu :P
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Ludzie nad czym wy tak dyskutujecie, ląduje się tak żeby wylądować pod takim samym kontem jakie ma wybicie, wtedy sie ładnie wklejamy i jedziemy dalej, a lądując na 1 koło robimy "jeb" tracimy prędkość i lądujemy na plecach albo na pysku i wtedy dopiero koledzy mówią że ma styl

pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

FRmaniak pisze:wylądować pod takim samym kontem jakie ma wybicie
Na świecę?

Sztywniak - dwa z naciskiem na tył.
Full - dwa z naciskiem na przód, a wręcz lepiej żeby przednie koło przyziemiało pierwsze. Tylne powinno uderzyć w okolicę miejsca w które uderza przednie.
dexterns
Posty: 214
Rejestracja: 05.11.2011 20:14:55
Kontakt:

Post autor: dexterns »

jak to czytam to mnie gotuje a szczególnie jak słysze ze w kanadzie tak robią

ludzie zamiast brac przykład z lepiej jezdzących w tym samym miescie na tych samych traskach poogladac troche filmów podpatrzec cos zapytac to wy robicie wioche na forum :(
jakim sposobem wytłumaczycie mu jak ma lądowac jak nie wiecie jak jezdzi ??
a jezeli jest zielony to jak ma was zrozumiec jak dla niego np. przeleciec metr to wyczyn ?
moze wypadałoby jakis film chocby telefonem nagrac wrzucic pokazac o i jak a nie tak z dupy radami jedziecie za przeproszeniem
timon92
Posty: 402
Rejestracja: 28.09.2011 12:49:14
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: timon92 »

pietryna pisze:Sztywniak - dwa z naciskiem na tył.

Ty chyba nigdy nie jeździłeś na sztywniaku, w życiu nie słyszałem większej bzdury.

Tutaj szczegółowo opisane lądowania: https://picasaweb.google.com/1116477595 ... 3557/Lopes#
queer0s
Posty: 235
Rejestracja: 27.10.2011 17:49:12
Lokalizacja: Podkarpacie, Dębica
Kontakt:

Re: Jak skakać z hopy??

Post autor: queer0s »

Las3k_91 Ldz pisze:Jak jest stromo - OWSZEM Jak nie wierzysz, to polecam dropy ze stromym lądowaniem [tak 40* będzie dobrze] z przednim kołem wyżej niż tylne. Tylko uważaj na nadgarstki.
Mam takiego dropa na okolicznej trasce to tam wiadomo , że na tyl nie bede lądował .
Suuubuś <3
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Hmm a ja właśnie widzę prawie całkowite pokrycie z tym co napisałem.

Jak masz duży spadek to możesz się bawić z lądowanie na oba koła sztywniakiem. Z doświadczenia wiem że sztywniakiem ląduje się na przód beznadziejnie.
timon92
Posty: 402
Rejestracja: 28.09.2011 12:49:14
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: timon92 »

No jasne, najfajniej jest jak przywalisz przednim kołem tak, że pocałujesz mostek.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

To zależy od pochylenia lądowania, a nie od typu roweru. Biedaki rozpatrują wszystko po sprzęcie. ;)
timon92
Posty: 402
Rejestracja: 28.09.2011 12:49:14
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: timon92 »

Rozmawiamy cały czas o standardowej hopie - wybicie+lądowanie pod podobnym kątem.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

No i mogą mieć 10* [albo wcale], a mogą mieć 60*...
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Zawsze ląduje się tak jakby linia lądowania była przedłużeniem linii lotu

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości